Webáruház felújítás – miért és hogyan?
2017-04-17Így támogathatja céged kereskedelmi stratégiája a SEO-t
2017-05-09Weboldalunk legfontosabb, kiemelt tartalmairól lesz szó az alábbiakban, amelyekre mint sarokkövekre támaszkodhatunk a keresőoldalakon. Ezek azok az írások, amelyekre a legbüszkébbek vagyunk. Ezek reflektálnak az üzleti tevékenységünkre, megfogalmazzák azt, hogy mi a célunk, küldetésünk. Nagyon alaposan, igényesen megírt anyagokról van szó, amelyeket a keresőoldalakon a lehető legmagasabb pozícióban akarunk látni. Magyarázó jellegűek, minden blogposzt vagy egyéb írás ezekre a kiemelt cikkekre mutat az oldalunkon.
Az alábbiakban elmagyarázunk mindent a sarokkő cikkekről, eláruljuk, mik is ezek pontosan, hogyan lehet ilyeneket írni, miért fontos elemei a SEO-zásnak, és az is kiderül, hogyan kell belső linkekkel támogatni az ilyen írásokat.
Melyik cikkek az én sarokköveim?
Alaposan fontoljuk meg, milyen témákat emelünk ki. Gondoljunk négy vagy öt cikkre, olyanokra, amelyeket mindenképpen szeretnénk, ha elolvasnának azok, akik a website-unkra látogatnak. Persze a vállalkozásunk, site-unk méretétől is függ, pontosan hány ilyen cikket érdemes írnunk. Általános jó tanács, hogy egynél több ilyen legyen, és minden, az oldalunkon található tevékenységi kör, kategória, rovat (bárhogy is nevezzük) kapjon ilyen cikket.
A legszerencsésebb, ha a leghosszabban, alaposabban megírt, vállalkozásunkról, site-unkról leginkább irányadó cikkeket választjuk ki erre a célra. Fontos, hogy azokat a kulcsszavakat, amelyeket fontosnak tartunk és a Google-n jól akarunk velük szerepelni, tartalmazzák ezek az írások.
Miért olyan fontosak SEO-szempontból a sarokkő-cikkek?
Bármilyen SEO-stratégiát is választunk, a sarokkő-cikkek lesznek az alappillérek, ezek segítségével a népszerű kulcsszavakért vívott versenybe is jó eséllyel szállhatunk be. A kiemelt cikkeket pedig úgy “jelölhetjük meg” a Google számára kiemeltként, ha minden más, a témáról írt anyagba belinkeljük ezeket. Emellett az is fontos, hogy könnyen elkérhetőnek kell lenni a kiemelt cikkeknek, ezért célszerű a nyitólapról elérhetővé tenni az ilyen anyagokat.
Milyen tartatalom a legjobb kiemelt cikknek?
Magyarázó írások legyenek, tehát informatívak. Ne hanyagoljuk el őket, a tartalmat nagyon gyakran kell frissíteni. A fontos kulcsszavakat – amelyek az oldalunk, vállalkozásunk szempontjából relevánsak, tartalmazniuk kell ezeknek az anyagoknak.
Mivel a szóban forgó írásoknak sok mindent le kell fednie egy-egy témán belül, nagyobb lélegzetvéteű, terjedelmes anyagoknak kell lenniük – tehát nagyon fontos, hogy jól megírt és gondosan szerkesztett cikkeket adjunk ki a kezünkből. Ügyeljünk arra is, hogy a könnyebb olvashatóság érdekében használjunk alcímeket.
Öt tipp, hogy a tiéd legyen a legtutibb kiemelt cikk
Ideális esetben készítenünk kell egy kiterjedt kulcsszó kutatás, majd ezt követően írjuk meg a szép, hosszú cikkünket. De mi van, ha nincs ennyi időnk? És mi van, ha már írtunk egy rakás cikket? Íme tippjeink, melyek segítségével egyszerűen elkészíthetjük a legütősebb cikkeket!
Gondold át a kulcsszavakat!
Meg kell határoznunk az alapvető kulcsszavakat, amelyekért versenybe szállunk és ezekre kell optimalizálni a sarokkő cikkeket. Ha csak lehet, végezzünk kulcsszó-kutatást!
Válasszuk ki a legjobb posztot!
Olvasd át az írásokat, amelyeket teletűzdeltél releváns kifejezésekkel, kulcsszavakkal. Melyik sikerült a legjobban? Amelyik a legerdetibb, legjobb, az lesz a kiemelt cikk ezentúl!
Írd át újra és újra!
Mindig naprakésznek kell lennie az ilyen anyagoknak, ezért nem szabad elhanyagolni őket! Ezek nem egyszer megírt és lezárt cikkek: folyamatosan csinosítgathatjuk az írásokat, és célszerű időről időre aktualizálni is őket.
A többi posztot a long tailre optimalizáljuk
Azokat a posztokat, amelyek hasonló támával foglalkoznak, mint a kiemeltt cikk, longtailre optimalizáljuk – míg a kiemeltt cikket a “head” -re.
Linkeljünk!
Meg kell mutatnunk a Google-nak, hogy melyek a legfontosabb cikkeink. Ezért ne felejtsük el az összes long tail anyagba belinkelni a kiemelt cikkeket!