Agresszív (pop-up) hirdetésektől védi a mobilozókat a Google
2017-04-12Ilyen cikkekkel lehet hatékonyan SEO-zni!
2017-04-21A következő sorokban arra próbálunk röviden rávilágítani, hogy a webáruház felújítás ma már nem halogatható, legfőképpen akkor ha a következő állítások igazak a saját webáruházadra. Nem is egy, hanem egyből 2 konkrét példán keresztül mutatjuk be az okokat s indokokat.
A webáruház nem mobilra optimalizált
Ez különösen fontos hiszen ma már egy webáruház látogatottságának több mint 10% -át teszik ki a felhasználók mobil (mobiltelefon, tablet) eszközökről. A mi példánkban a webkazan.hu webáruházat vettük alapul, a látogatottsági adatokból látható egyértelműen a mobil látogatók száma. A másik példánk a pizzadicasa.hu, de ez a webáruház másik szempontból lesz jelentős, erről még később.
Ha azt látod a Google Analitikában hogy a látogatók több mint 10%-a (esetleg 15%-a) mobil eszközről érkezik – telefon vagy tablet – akkor mindenképp érdemes megfontolni a webáruház mobilra optimalizálását. A fenti példákban a mobil látogatók aránya a felújítás után 35,28% a webkazan.hu esetében, és hihetetlen de igaz, a pizzadicasa.hu esetében majdnem 48% (47.95% pontosan). Ilyen arányú mobil felhasználónál nem kérdés, hogy mobilra optimalizáljuk a webáruházat.
A webáruház forgalmi adataiban túl sok a nem vásárló felhasználó.
Növelni kellene a vásárlások számát azonban ehhez tudnod kell mennyi felhasználóból lesz vásárlód. Ezt a legkönnyebben úgy tudod meghatározni, ha megnézed a napi (vagy heti, havi) látogatók (egyedi látogatók) számát, majd megnézed mennyi vásárló lesz ebből a számból. E kettőnek a hányada adja a konverziós rátát. Ma már egy 2-3%-os konverziós ráta nagyon jónak mondható, de ha a te esetedben ez 1% vagy alatta van, akkor érdemes megnézni miért ilyen alacsony.
Lehetséges okok az alacsony konverzióra
• Teljes körű termékleírások hiánya
• Keresztértékesítés hiánya
• Bonyolult a vásárlási folyamat
• Nem megfelelő árengedmények, hibás marketing
• Törzsvásárlókkal nincs különleges bánásmód a webáruházban
A konverzió javításról írunk hamarosan egy cikket, abban találsz majd ötleteket az egyes hibák javítására.
A webáruház nem támogatja az üzlet mentet
Megesik, hogy a webáruház használata kényelmetlen az alkalmazottaknak (neked), nem olyan egyszerű használni azt. Erre nagyon jó példa lehet, ha például egy termék felvitel nem egy lépésben történik. Találkoztunk olyan webáruházzal – ami épp felújítunk – ahol egy termék felvitele 5 lépésben történik, 5 különböző menüben. Külön a képeket, előtte a képeknek galéria, aztán termék név, majd készlet külön-külön menüben, aztán leírás külön menüben amit ID-kel kell összekapcsolni, hogy egy terméket képezzenek…
Az üzletmenetedben lehetnek olyan feladatok amelyeket a jelenlegi rendszered nem támogat, ilyen lehet még a készlet információ frissítése a számlázóból, vagy a vásárlások átvitele a vállalat irányítási rendszerbe (számlázóba, készletkezelőbe).
A webáruház túl sok erőforrást használ
Bizonyos esetekben a tulajdonos erről nem értesül. Ha osztott tárhelyen található a webáruház, akkor ebből esetenként csak annyit érzékel, hogy az oldal időnként lassan töltődik be, vagy be sem töltődik. A tárhelyszolgáltató a legtöbb esetben tud erőforrás információkat adni a tárhely tulajdonosának, ebből – ha te magad nem is – de szakember észreveheti a lassulás, hibák okát. Az alábbi példából egyértelműen látszik, hogy a régi Joomla+Virtuemart felújítása után a webkazan.hu erőforrás igénye kb. a hatodára esett vissza:
Jól látható hogy a webakzan.hu processzor csúcsai a korábbi 60-80%-ról visszaestek 10%-ra vagy alá. Tehát ha rendszer régi és elavult – évek óta nem lett fejlesztve, vagy felújítva – akkor mindenképpen érdemes vagy a jelenlegi rendszert felújítani vagy újat építeni helyette. A változás az élesítés napjától a grafikon utolsó osztásánál látható.
A webáruházat feltörték
Nos ez is egy gyakori ok, amikor – vagy amiért – a webáruházat érdemes felújítani, esetleg cserélni. A mi példánkból az egyik esetben ez történt. A régi Joomla rendszert feltörték, a szerver e-mail rendszerén keresztül leveleket küldtek egy neves fizetési oldal nevében, és a gyanútlan címzettek adatait próbálták ellopni. Természetesen ezt a tárhelyszolgáltató nem hagyta, a fiókot azonnal felfüggesztette, a levelezést teljesen letiltotta. A megoldás ebben az esetben rövid távon a feltört rendszer helyreállítása volt, majd az újra indítása. Viszont hosszú távon ez nem jelentett megoldást, ezért a webáruház rendszer teljes cseréje mellet maradtunk.
Tanulság
A webáruház rendszereket szükségszerű frissen tartani, és a webáruház felújítás nem halogatható. Idővel megtérül a befektetett energia, nőni fog a konverzió, elégedettebbek lesznek a felhasználók, emelkedni fog a bevételed.
[caldera_form id=”CF59e795c5f0a3a”]