Weboldal készítés, WordPress vagy Drupal, melyik lesz a megfelelő választás a projektemhez?
2016-03-15Megújult egy Magento webáruház
2016-05-20Volt egy időszak amikor mindenki azt hangoztatta “Céges weboldal kell” illetve, “Amelyik cég nincs fenn a neten az nem is létezik!”, és olyat is sokszor hallottam már, hogy “A céges weboldal a legfontosabb!”. Weboldal kell minden cégnek? Ha szerinted igen, akkor ebben nem értünk egyet. Ma már nem igaz az a felvetés, hogy minden cégnek weboldal kell. Az viszont igaz, hogy minden cég legyen fenn a neten, valamilyen formában.
Ma már nem csak a céges weboldal az egyetlen út!
De a céges weboldalt legalább jól kell csinálni, viszont most vegyük sorra a lehetséges megjelenési “platformokat”. A legfontosabb megjelenési felületeket első sorban a céged profilja és a mérete szerint érdemes kiválasztani. Ehhez próbálunk most egy kis segítséget nyújtani.
Mivel a cégeket profil szerint szinte lehetetlen csoportosítani, ezért inkább méretük szeirnt igyekszem ezt megtenni. Tehát a cégeket három nagy csoportba sorolnám, méretük szerint. Így különböztessünk meg kisvállalkozásokat melyek 1-3 főből állnak, közepes vállalkozásokat 3-20 fő között, és nagy vállalkozásokat 20 fő felett. Természetesen a létszám adatok inkább csak viszonyításként állnak itt. A lényeg, hogy a három “cégméret” közül egyet biztosan kizárunk az elején, mégpedig a nagy vállalkozásokat. Ezeknek a cégeknek biztosan kell weboldal, de ha ilyen méretű céged van akkor is olvasd tovább, hasznos tippeket kaphatsz a netes megjelenéssel kapcsoltban. A másik két cégméret számára viszont nem biztos, hogy kell minden esetben egy céges weboldal.
A közepes vállalkozók esetében a leggyakoribb eset, hogy van cégüknek weboldala, azonban nem tulajdonítanak jelentőséget a közösségi és egyéb platformokon történő megjelenésnek. Ez főként a közepes vállalkozások esetében igaz, de azért ezen a területen is látható fejlődés az utóbbi időben. Egy közepes vállalkozásban már van elegendő tőkeerő, hogy a saját kommunikációját a közösségi média felé is kiterjessze.
Elértünk a kisvállalkozókhoz, és úgy hiszem jelen esetben a legkritikusabb, hogy hol és milyen formában jelensz meg a neten. Hiszen a költségvetésed általában szűkös, és ezért kiemelten fontos, hogy hatékonyan költsd el a pénzed.
Nem minden (kis)vállalkozásnak kell céges weboldal
Hiszen a céged megjelenhet rengeteg más internetes felületen, sőt ezek közül elég sok teljesen ingyenes. Ez főként hasznos megjelenést biztosít céged számára, ha a profiljából következően “szájhagyomány” útján vagy ajánlással terjedsz a legdinamikusabban. Ezért a következő közösségi hálózatokon érdemes megfontolni a megjelenését cégednek:
Facebook: Első sorban szórakozni járnak a Facebookra az emberek, ezért itt elsősorban szórakoztatni célszerű. Tökéletes választás a “szájhagyomány” útján terjedő szolgáltatások és termékek népszerűsítésére végfogyasztók felé.
LinkedIn: Első sorban céges kapcsolatok kiépítésére használható remekül, így a B2B szolgáltatások és termékek népszerűsítésére használható nagyon jól.
Twitter: Nos ez kis hazánkban alig használt közösségi platform, főleg a fiatalok használják, így a nekik szóló szolgáltatások és termékek népszerűsítésére lehet jó, de hatékonysága számomra még kérdéses.
Gogle+: A Facebook-hoz hasonlóan szórakozni járnak ide a felhasználók, azonban népszerűsége nem olyan magas mint a Facebooké, ámde mivel a Google az üzemeltető, sokkal szívsebben jelenít meg találatokat bizonyos keresésekre a keresőjében.
YouTube: A platform akkor hasznos, ha megfelelően erős videó kommunikációval készültél a terméked vagy szolgáltatásod népszerűsítésére. Egyéb esetben – lévén videó megosztó site – használhatatlan.
Pinterest és Instagramm: Erős képi kommunikáció szükséges, így profi termék képek, érdekes fényképek megosztásával érhető el a legjobb forgalom /konverzió/.
A fenti platformok közül nem feltétlenül szükséges mindet használnod, használj egyet, de azt rendszeresen és profin. Kommunikálj az ügyfeleiddel és hirdesd vállalkozásodat rendszeresen. Ha megfelelően kommunikálsz, és a közösségi profilt megfelelően feltöltöd akkor a leghasznosabb információk mind elérhetők lesznek ügyfeleid, vásárlóid számára. Ezért ha a vállalkozásod kicsi, nem feltétlenül kell céges weboldal számodra, elegendő lehet egy jól felépített közösségi profil, és megfelelő közösségi kommunikáció. És mit tegyél ha nem vagy remek szövegíró, vagy profi marketinges? Következő cikkünkben majd erről is ejtünk pár szót :).