7 egyszerű lépés, keresőoptimalizálás okosan!
2021-11-10Hogyan tervezz hatékony kampányt, hogy legyen rakéta a marketinged?
2023-03-30A Google Analytics Univerzal megszűnik, mit tegyél most? Megmondjuk, ha még nem tetted!
A Google Analytics 4 a következő generációs mérési megoldása a Google-nek, amely felváltja a Universal Analyticset. Amit eddig megszokott módon több éve használsz. 2023. július 1-jén a szabványos Universal Analytics-tulajdonok leállítják az új adatok feldolgozását. Ha a továbbiakban használni szeretnéd a Google mérési módszereit, pontosabban az Analytics eszközt, akkor jobb ha felkészülsz a Google Analytics 4 használatára!
Nézzük pontosabban mi fog történni?
2023. július 1-ig továbbra is használható az Universal Analytics és gyűjteni fogja az új adatokat a Universal Analytics-tulajdonaidban.
2023. július 1. után legalább hat hónapig hozzáférhetsz a korábban feldolgozott adataidhoz a Universal Analytics-tulajdonodban. Mivel a Google pontosan tudja, hogy az adataid fontosak a marketing tevékenységed méréséhez, a teljesítmény méréséhez és sok más analtikai ezsközt biztosított számodra, ezért azt javasolják, hogy az adatokat exportáld ki a régi tulajdonokból.
Természetesen ez nem egy egyszerű folyamat, és igényel némi szakértelmet. Kérdezd a marketinges kollégát, csapatot erről. Ha nincs ilyened, keress meg minket segítünk szívesen:
Mi várható a Google részéről?
A Google a következő hónapokban pontosan jelzi majd, hogy a még meglévő Universal Analytics fiókok meddig elérhetőek. Ezt követően a régi analitikai fiókok többé nem lesznek elérhetőek. Ezzel együtt a gyűjtött adatokat sem fogod tudni használni, elemezni. Ezért is fontos, hogy az adatokat exportáld ki mielőbb. 🙂
Külső analitikai eszközök, vagyis az API hozzáférés marad-e?
Röviden: NEM. Kicsit bővebben: Sajnos az api hozzáférések is megszűnnek így a külső analitikai eszközöket is át kell konfigurálni az új analitikai eszközre, a Google Analytics 4-re.
A Google szakemberei erősen javasolják hogy térj át a Google Analytics 4 használatára ha még nem tetted… Ebben természetesen segítünk neked ha felkeresel minket, az alábbi kapcsolati űrlap segítségével vagy telefonon.
Miben más a Google Analytics4 mint a Universal Analytics?
Alapvetően abban, hogy az adatmodell változása miatt a GA4 valójában nem egy “újabb Analytics”, hanem egy teljes új dimenzióját nyitja meg méréseknek és az egész analitika iparág átalakulását vetíti előre.
Egyre több cég vezette be fokozatosan A GA4-et, bizonyos riportok és elemzések esetén akár teljesen áttérni a GA4-re, ugyanakkor az azért látható, hogy a 2020 októberi bétából való kilépése óta már talán tart ott 2022 elején a GA4, hogy minden igényt és szükségletet kielégítsen. A legtöbb vállalkozás valószínűleg párhuzamosan használta, használja még 2023 nyaráig az UA-t és a GA4-et, a teljes átállásra azt gondolták 2021 elején, hogy még éveket kell várni. Azonban a Google gyakorlatilag ultimátumot adott a cégeknek. 2023 nyarán akár tetszik akár nem vége van.
Mi az analtika jövője?
A jövő egyértelműen a GA4 felé mutat, ezért már most érdemes elvégezni az alapbeállításokat és fokozatosan az új funkciók érkezésével bővíteni a méréseket.
Részletesebben az Analytics4 és a Universal Analytics különbségeiről itt írunk.
Források
Google, Google Blog