Hogyan Hozz Tető Alá a Tökéletes Webáruházat? Megmutatjuk!
2023-08-09WordPress gyorsítás: 4 tipp, hogy hogyan optimalizáld hatékonyan a weboldaladat!
2023-09-01Amikor elkezded építeni vagy átalakítani egy webáruházat, az egyik legfontosabb dolog, amit fontolóra kell venned, az a termékek kategorizálása. A megfelelő kategorizálás nem csupán a vásárlói élményt javítja, hanem a SEO szempontjából is kritikus jelentőségű. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan építhetsz fel egy logikus és hatékony kategória-struktúrát.
Az online vásárlás jelentősége
Az elmúlt években az online vásárlás robbanásszerűen nőtt. A felhasználóknak lehetősége van több ezer termék közül válogatni anélkül, hogy elhagynák otthonukat. Azonban ezzel a hatalmas választékkal együtt jár az is, hogy könnyen elvesznek a termékek között. Itt lép képbe a megfelelő kategorizálás szerepe.
Miért fontos a termékek kategorizálása?
A vásárlók online vásárláskor sokszor elvesznek a terméktengerben. Egy jól kategorizált webshopban viszont könnyedén megtalálják a keresett terméket, ami növeli a konverziós rátát. A termékek strukturált bemutatása emeli a vásárlói élményt és csökkenti a kosárelhagyások számát.
A termékek kategorizálásának alapelvei
A kategorizálás során követendő alapelvek közé tartozik az egyszerűség, a logikus felépítés, a limitált főkategóriák és a kulcsszavak használata. A kategóriák létrehozása során a vásárlók igényeit és szokásait kell előtérbe helyezni, és közben figyelembe venni a SEO elveit is.
1. Egyszerűség és áttekinthetőség
Mindenekelőtt a kategóriáknak egyszerűnek és áttekinthetőnek kell lenniük. Az emberek általában nem szeretnek bonyolult menüstruktúrában navigálni, így érdemes az egyszerűségre törekedni. Az alapvető cél, hogy a vásárlók könnyedén és gyorsan megtalálják, amit keresnek.
2. Logikus felépítés
A kategóriák közötti logikai kapcsolatnak egyértelműnek kell lennie. Ha a vásárló rákattint egy főkategóriára, az alkategóriák azonnal értelmet nyernek a számára. Például egy ruházati webshop esetében a “Női ruházat” főkategória alatt érdemes alkategóriákba szervezni a termékeket, mint “Női felsők”, “Női nadrágok” vagy “Női cipők”.
3. Limitált főkategóriák
A túlzottan sok főkategória könnyen összezavarhatja a vásárlókat. Az ideális szám természetesen változik a webshop típusától és a kínált termékek mennyiségétől függően, de általánosan ajánlott 5-10 közötti főkategóriát létrehozni.
4. Kulcsszavak használata
A kategórianevek kiválasztása során fontos a SEO szempontok figyelembe vétele. A kategórianeveknek tartalmazniuk kell a keresési kulcsszavakat, amelyek a potenciális vásárlók által leggyakrabban használtak. Ez növeli az esélyét annak, hogy a webshop előkelő helyen jelenjen meg a keresőmotorok találati listáján.
Példák kategória-struktúrára
Az alábbiakban bemutatunk néhány példát kategória-struktúrára, amelyeket különböző típusú webshopokban lehet alkalmazni.
Fűszeres webshop
A fűszerek világa gazdag és sokszínű, így egy fűszeres webshop esetében is többféle kategóriát érdemes létrehozni. A fő kategóriák közé tartozhatnak például a “Sók”, “Borsok”, “Fűszerkeverékek”, “Szárított fűszerek” és “Fűszerpaprikák”. Ezek alatt alkategóriákat hozhatsz létre, mint például “Himalája só”, “Tengeri só” a Sók kategória alatt.
Műszaki cikk webshop
Egy műszaki cikk webshop esetében a termékkínálat rendkívül széles lehet. Itt is érdemes néhány fő kategóriát létrehozni, mint “Mobiltelefonok”, “Számítógépek”, “Háztartási gépek” vagy “Hangtechnika”. Ezek alá további alkategóriákat hozhatsz létre, mint “Okostelefonok”, “Laptopok”, “Mosógépek” vagy “Fülhallgatók”.
Ruházati webshop
Egy ruházati webshopban a termékek kategorizálása is kulcsfontosságú. Itt a fő kategóriák közé tartozhatnak a “Női”, “Férfi”, “Gyermek” vagy “Kiegészítők”. Ezek alá további alkategóriákat hozhatsz létre, mint “Női felsők”, “Férfi cipők”, “Gyermek ruházat” vagy “Táskák”.
SEO és kategóriák
A keresőoptimalizálás (SEO) kulcsfontosságú egy webshop számára. A jól megválasztott kategórianevek növelik az esélyét annak, hogy a webáruház előkelő helyen jelenjen meg a keresőmotorok találati listáján. Emellett a kategóriák és termékek közötti linképítés is fontos szerepet játszik a webshop SEO-jában.
Végül de nem utolsó sorban…
A webáruházak kategorizálása nem csupán a vásárlói élmény javítása miatt fontos, hanem azért is, hogy a termékek könnyen megtalálhatóak legyenek a keresőmotorokban. Egy jól kategorizált webshop emeli a vásárlói élményt, növeli az eladásokat és erősíti a webáruház SEO pozícióit.
Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged a webáruházad kategorizálásában vagy keresőoptimalizálásában, keress minket bizalommal! A webstartconsulting.hu csapatának évtizedes tapasztalata van ezen a területen, és készen állunk, hogy támogassunk a siker érdekében. Mert egy jól kategorizált webshop egy sikeres webshop!