Webfejlesztés bosszankodás nélkül?
2015-10-12Közel 4 heti munka végén… Majdnem kész egy webáruház
2015-10-19Miről esett szó korábban?
Előző cikkünkben említettük, mire kell figyelni egy webáruház fejlesztés kapcsán a tervezésnél. Megtudhattad, hogyan zajlik – nálunk – egy netes projekt (webáruház fejlesztés, weboldal készítés) tervezési folyamata. Ízelítőt kaphattál abból milyen kérdéseket kell tudni megválaszolnod ahhoz, hogy a projekt esélyesebben legyen sikeres.
A folytatásban…
Az ajánlat kiadását követően Péter megrendelte a munkálatokat egy késő tavaszi délután. Az első lépésünk a webáruház alaprendszerének kialakítása volt. Ebben a fázisban kialakult, hogyan fog kinézni. A költséghatékonyság jegyében nem grafikussal terveztettünk webáruházat, hiszen így a költségek ugrásszerűen megnőttek volna. Ezt a legtöbb esetben magyar kis és közepes vállalkozások nem tudják megfizetni, de ezzel azt gondolom nincs is nagyobb baj.
A megfelelő design kiválasztása
A megfelelő kinézet kiválasztásához szükségünk volt azokra a kérdésekre – és a rájuk adott válaszokra – amelyeket a tervezési fázisban szorgalmasan össze is írtunk. A termékek köre, a célközönség és az elsődleges üzenet meghatározta a színeket, formákat és stílust. Ez alapján már könnyen választottunk kinézetet a webáruház számára. Az elsődleges szempont továbbra is az volt, hogy a hangsúly a terméken legyen, ne pedig a desing-on.
A megfelelő külcsín kiválasztása után felépítettük az alap webáruház rendszert, majd ezt teszteltük, finom hangoltuk. Fizetési modulokat, szövegeket fordítottunk, címeket, adatokat adtunk hozzá, egyszóval mindent a helyére tettünk. A legkisebb apróságok sem kerülték el a figyelmünketA következő lépésben a számlázó rendszerrel kötöttük össze a webáruházat. Ennek során szembesültünk néhány nagyon alapvető hiányossággal a számlázó rendszer kapcsán, amire szerencsére a külső partner gyorsan reagált és segített megoldani a helyzetet. Ezúton is köszönjük szorgos és gyors együttműködését a számlázó rendszert gyártó cégnek!
Mire figyelj oda, ha számlázó rendszerrel kötöd össze a webáruházad?
Az integráció során a következő kérdésekre kellett nagyon alaposan oda figyelnünk, hiszen ezek olyan kardinális problémákat oldottak meg, amelyek a mindennapi működés során fontosak:
A termékekről milyen adatokat tudunk a számlázóból kinyerni?
Hogyan és milyen formában adja át a termékekről az adatokat?
Azokat az adatokat, amelyeket nem adott át, azt a webáruház admin felületében kellet (kell) megadni, és feltölteni. S mivel a számlázó rendszer kevésbé volt rugalmas adatátadás terén így a termékek alap adatait tudtuk csak szinkronizálni. Ezek közé tartozott a termék neve, készlete, egyedi azonosítók, méretek, súly és hasonlók.
Milyen egy jó termék leírás és hogyan kerül a webáruházba?
A jó termékleírás ismérve, hogy olyan információkat szolgáltat a termékről, amely alapján a vevő el tudja dönteni, hogy számára az adott termék megfelelő. Vegyünk alapul egy hűtőszekrényt (bár ez a webáruház pont ezt nem árul, de a példa szemléletes lesz). Ha a vásárló hűtőszekrényt keres,akkor biztosan tudni szeretné, hogy az adott tárgy mekkora. Sajnos nem egy webáruházat láttam már ahol hűtőszekrényt árulnak, de sajnos a méreteit nem írják le, így nem eldönthető, hogy befér-e a konyhába… Ezért kell a termékről olyan információkat megjelentetni, ami alapján a vevő el tudja dönteni, megfelelő-e számára a termék.
A termékleírások elkészítését nem a számlázó rendszerben végeztük, hiszen ezt a számlázó rendszer nem tudta olyan formában átadni a webshop számára, így a webáruház adminisztrációs felületén készülnek.
A termék képek vajon honnan lesznek meg?
A termék képeket vagy a számlázó rendszerben adhatná meg a webáruház tulajdonos, vagy a webáruház adminisztrációs felületén. A mi esetünk ez utóbbit választottuk, mert több lehetőséget nyújtott ez a megoldás, mint a számlázó rendszer felől megközelíteni a kérdést.
Következő cikkünkben felfedjük a titkot, hogyan került a számlázóba a rendelés, illetve kiderül hogy a webáruház nem minden… érdemes velünk tartanod a következő héten is.