17 ok amiért érdemes egy weboldalt felújítani

weboldal felújításEgy korábbi weboldal felújításról szóló, rövidebb lélegzetvételű cikkben ígéretet tettünk arra, hogy az összes weboldal típus esetében írunk pár okot, amiért érdemes felújítani egy weboldalt vagy webáruházat. Azonban mielőtt belekezdenénk a weboldal felújítás okainak a felsorolásába, lássuk milyen típusú webes oldalak esetében fogunk átnézni néhány példát. Az informatív (céges) bemutató weboldalakkal kezdünk, majd a webáruházakkal folytatjuk, ésaz egyedi webes szoftverekkel, (pl.: online újság)zárjuk a sort.

Weboldal felújítás

Amikor egy informatív weboldal felújításának szükségességét szeretnénk eldönteni akkor általában a következő kérdéseket és okokat érdemes végig gondolni, vagy feltenni magunknak.

Ha ezekre a kérdésekre a válasz igen, vagy a megállapítás igaz, akkor érdemes a weboldal felújításba belekezdeni.

  • A cégedet bemutató oldal elsődleges célja, hogy kapcsolatfelvételeket produkáljon, ennek ellenére az elmúlt időszakban nem hozott egyetlen vevőt sem, vagy töredékére esett vissza a konverzió?
  • A weboldalad látogatói forgalma a keresők (elsősorban a Google) felől minimális?
  • A weboldaladat mobil eszközön kényelmetlen használni, viszont magas a mobil felhasználók aránya?
  • Az oldal grafikai megjelenése több mint 8 éve készült, és még 800px szélesre lett tervezve…?
  • A lepattanók, visszafordulók aránya 50% felett van a nyitó oldalon, és más oldalakon is?(Google Analytics)
  • Az oldalt nem lehet adminisztrálni, a tartalom változtatáshoz fejlesztő, külső emberre van szükség , ezáltal nehézkes, lassú vagy nem is megoldható, mert a fejlesztő már nem elérhető?
  • Az oldalt folyamatosan támadások érik, és feltörik azt? A tárhelyedről folyamatosan kéretlen leveleket küldenek ki?
  • A CMS rendszer, legyen az akár WordPress, Drupal vagy Joomla… elavult, és több verziónyi frissítés lenne szükséges hozzá?

Ezek csak a legalapvetőbb indokok. Kisebb és kevésbé fontos érvek mentén is érdekes lehet egy weboldal felújítása.

Webáruház felújítás

A webáruházak elsődleges üzleti célja a forgalomnövekedés és értékesítés. Így aztán ebben az esetben elég könnyű eldönteni, hogy mennyire teljesíti az oldal az elvárásokat . Minden esetben van hová fejlődni, csak meg kell vizsgálni néhány szempontot.

Ha az alábbi állítások igazak akkor célszerű alaposabban átgondolni a webáruház felújítását.

  • A webáruház bevételeivel nem vagy teljesen elégedett azt gondolod, hogy lehetne ennél több is (de nem feltétlenül tudod hogyan érheted ezt el).
  • A webáruház, keresőkből érkező forgalma nem elégséges, és ha mégis az, akkor is magas a lepattanók aránya (Google Analytics).
  • A webáruházadat sokan látogatják, de mégis kevesen vásárolnak.
  • A mobil eszközökön a vásárlás a webáruházban nehézkes, nem igazán felhasználó barát.

Ezek a leggyakoribb okok, amiért érdemes a webáruház felújításán – vagy annak egy részének felújításán – elgondolkodni. Természetesen egy modern, és elég bevételt termelő webshopon is lehet még több, és jobb forgalmat elérni, csak lehet, hogy egy picit nehezebb.

Hírportál – on-line újság

Egy képzeletbéli hírportál esetében számtalan ok lehet, amiért érdemes a felújításon elgondolkozni, de szerintünk ezek közül is sorrendben a következő okok megvizsgálásával érdemes kezdeni.

  • Az oldal olvasottsága szépen lassan csökken: a felületen a kiemelt hírek olvasottsága csökken, akkor vajon a tartalom miatt van-e?
  • Az oldal olvasottsága és látogatottsága nem csökken, sőt növekedő pályán van, azonban a szerverkörnyezet fenntartása során terhelési problémák adódnak (netán többlet költségek)?
  • Az adminisztratív funkciók kényelmesebbé tételével csökkenthetők lennének a szükséges munkaórák?
  • A reklám bevételek növelése érdekében egy jobb struktúra eredményesebb lehet?
  • A mobil látogatók a megfelelő kényelem mellet kapják meg a releváns tartalmakat?

Ezen szempontokat – és még néhány más egyedi kritériumot – érdemes megvizsgálni, amikor a portál felújítása szóba kerül.

Összegzésként

Egy on-line szoftver – legyen az weboldal, webáruház vagy bármely más üzleti modellt érvényesítő rendszer – felújítása minden esetben igen nagy körültekintést igényel. Nem kis felelősség, és teher kerül a tulajdonos csapat/cég vállára, amikor ezt a lehetőséget mérlegelni kezdi. Ilyen esetben mindenképp érdemes szakértő tanácsát kérni, hiszen sok kellemetlenségtől óvhat meg téged, a vállalkozásodat. Egy tanácsadóra elköltött minden forinton akár több forintot is kereshetsz, hiszen a szakmai segítségével kikerülöd a zsákutcákat.. Ha nem vagy biztos abban, hogy szükséges-e a te weboldalad felújítása, akkor bátran kérd ki tanácsadónk véleményét.

Következő cikkünkben mindenképp megnézzük, milyen szempontok szerint érdemes a weboldal felújításban részt vevő céget vagy csapatot kiválasztani.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

6 + 1 =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..