Új hűsítő webáruház születése a nyári melegben

A mostani cikksorozatban egy webáruház születését mutatjuk be lépésről lépésre, egy egész cikksorozatot szánva a témának. Bízom benne, hogy számodra is sok hasznos információt találsz benne, és ha ilyesmire adod a fejed, akkor hasznodra válik mindez.

A cikksorozat végére látni fogod a legnagyobb feladatokat és ráébredsz arra, miért fontos, hogy ezen az úton egy szakember végig kísérjen, hogy elkerüld a buktatókat. Megmutatjuk neked, hogy mire figyelj oda, ha webáruház fejlesztésbe kezdesz.

Hogyan kezdődött?

Történt egy kellemes tavaszi reggelen, hogy kedves ügyfelem a Namaka Kft. tulajdonosa Szőts Péter megkeresett engem, hogy szeretne egy új webáruházat. Az első kérdéseim között szerepelt az is, hogy ki a célközönség, és milyen funkciókat szeretne a webáruházában viszont látni. Megbeszéltük, hogy a legfontosabb funkció – természetesen az alap webáruház funkciók után – hogy a meglévő vállalatirányítási rendszerhez (készletnyilvántartó és számlázó rendszer) csatlakozni lehessen. A termékeket így csak az egyik rendszerben (a készletnyilvántartóban) kell felvenni, és ezt a webáruház utána feldolgozza. A termékek így könnyen bekerülnek a webshopba. A webáruház fejlesztés első számú szempontja így az volt, hogy olyan rendszert alakítsunk ki, ami tökéletesen kommunikál a számlázó rendszerrel.

Hogyan is zajlott a tervezési folyamat?

Amikor egy webes projektet – jelen esetben webáruházat – tervezek az idő nagy részét maga a tervezési fázis emészti fel. Hiszen ha 10x annyi időt és energiát fordítasz a tervezésre, akkor 10-ed annyi időt kell csak a problémák megoldására fordítanod a projekt végén. Sajnos kevés olyan jó ügyfél akad, aki ezt elfogadja és hajlandó a tervezési fázisra sokat költeni. A sok idő sok pénzt is jelent, azonban összességében mindig kevesebb pénzt emészt fel a jó tervezés, mint az utólagos munkálatokkal járó költségek.

Vajon mik voltak az első megbeszélésünk során felvetődött kérdések?

Az első személyes megbeszélésünk során közösen elkezdtük tervezni a webáruházat, melynek kapcsán felmerült néhány kérdés. Ezeket most megosztom veletek is:

  • Kinek készül a webáruház, tehát ki a célközönség?
  • Milyen termékeket (szolgáltatásokat) fog értékesíteni a webáruház?
  • Milyen rendszerekhez kell idomulnia a webáruháznak?
  • Mi lesz a webáruház elsődleges kommunikációja? Mit üzen a vásárlóknak?
  • Mi az üzleti célja a webáruháznak?
  • Hogyan valósul meg a SEO optimalizálás?

Ezek a kérdések sok-sok további kérdést is felvetnek, felvetettek. Ezeket mind egyenként megbeszéltük, a legkevésbé érdekes ám mégis fontos kérdés természetesen az volt, hogy milyen rendszerekhez fog idomulni a webáruház.

Ennek kapcsán hamar kiderült, hogy egy kész számlázó rendszerhez mindenképp alkalmazkodnia kell az új webáruháznak, valamint a leggyakoribb árukereső jellegű gyűjtő oldalak számára kell adatot szolgáltatnia. A számlázó rendszer már adott volt, így mindenképp azzal kellett dolgoznunk, ami megadatott.

Így utólag már tudjuk, hogy még a számlázó rendszer kiválasztása előtt érdemes alaposan – nagyon alaposan – végiggondolni az online értékesítést egy cégnél, és nem csak a számlázó rendszer tulajdonságait – legfőképpen az árát – figyelembe venni, amikor kiválasztjuk azt. Ha előre tudjuk, hogy webáruházhoz kell integrálni akkor teljesen más szempontokat is figyelembe kell venni. És a legjobb rendszert kiválasztani nem egyszerű. Ha Péter mellett lehettünk volna akkor, amikor kiválasztja a számlázó rendszerét évekkel ezelőtt valószínűleg ma másik rendszert használna. Na de térjünk vissza a webáruház tervezéséhez és fejlesztéséhez, mert kicsit elkalandoztunk, de bízom benne, hogy nem hiába.

A tervezési fázisra összesen 4-5 megbeszélés során mintegy 12-15 órát szántunk, megtárgyaltuk és megválaszoltuk az összes felmerülő kérdést. (Következő cikkemben az összes kérdést megosztom veled, hátha van olyan, ami számodra is hasznos lesz.) A tervezési fázis végén minden kérdésre adott választ dokumentáltunk is, és erre később is szükségünk volt (van).

Miről szól majd a folytatás?

baby-feet-first-steps_

Az első lépések, megszületik a webáruház

Következő cikkünkben a születésről lesz szó, design választásról, és fontos döntésekről…

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

2 × egy =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..