Webáruház fejlesztés

Megújult egy Magento webáruház

Érkezett egy felkérés, miszerint egy Magento webáruház tulajdonosa szeretné azt mobilra optimalizálni, vagyis responzive designt készíteni hozzá. A webáruház, a Magento Community Edition alapjaira épült még 2012-ben, és azóta sem nyúlt hozzá senki, nem frissített rajta senki semmit. Amint átvizsgáltuk a Magento webáruház teljes rendszerét, hamar egyértelmű lett számunkra, hogy a responzive design mellett a második – ha nem az első – legfontosabb szempont a Magento frissítése lenne.

Hogyan kezdtünk hozzá?

Az első lépés – mint minden esetben – a tesztkörnyezet kialakítása volt. Vagyis a saját szerverünkön létrehoztuk a Magento webáruház egy példányát, amelyen kockázatok nélkül végezhettük a webáruház felújítását, miközben az “éles” webáruház nyugodtan üzemelt tovább.

A Magento webáruház teljes átvizsgálása

A teljes rendszert átvizsgáltuk, megnéztük milyen modulok vannak telepítve az alap Magento rendszerhez. Készítettünk egy listát és egy elvárt működési leírást. Ezek alapján tudtuk ellenőrizni a frissített rendszer megfelelő működését.

Magento WebáruházA Magento webáruház frissítése után…

A tesztoldalon elvégzett frissítés után az éles oldalra átvezetve a változást, szembesültünk néhány meglepetéssel.

Elsőként kiderült, hogy a szerver teljesítménye jóval a mi tesztszerverünk teljesítménye alatt van. Vagyis az új Magento webáruház olyan lassú volt mint egy éticsiga. Megoldásként a szerver beállításait kezdte módosítani a külsős rendszergazda-csapat. Ez közel 4 napig tartott, mivel a kommunikáció köztünk és a rendszergazda csapat között elég vontatott volt. Mondhatni nem törte magát a rendszergazda cég a problémák gyors megoldásán.

Második meglepetés az volt, hogy a webáruház időről időre leállt minden előjel nélkül, és a hiba naplók sem mondtak hasznos információt. Ez volt az a pont, amikor az akadozó problémamegoldás nem volt tovább elviselhető, ezért komoly lépésre szántuk el magunkat ügyfelünkkel.

A Magento webáruház költözik

Amikor egyértelmű lett, hogy ilyen körülmények között lehetetlen hatékonyan dolgozni, akkor a költözés mellett tettük le a voksot. Kiválasztottunk egy megfelelő tárhelyszolgáltatót, ahol a kapcsolattartás ideje szinte azonnali volt akár éjjel is. Valamint szinte teljes egészében felügyeleti jogunk lett a szerver felett. Így hamar kiderültek a hibák, és gyorsabban megoldódtak.

Ekkor derült ki az is, hogy a rendszert már évek óta feltörték, és ez okozta a rejtélyes hibákat. Következtek a biztonsági frissítések. A Magento biztonsági frissítéseket alkalmaztuk, és azóta a webáruház töretlenül és megbízhatóan üzemel.

Tanulság

Az egyik legnagyobb tanulság, hogy nagyon sok múlik a tárhelyszolgáltató cégen, mert ha nehezen elérhető és nincs 24 órás ügyelet, akkor megnehezíti a fejlesztőcég munkáját.

A másik, talán még fontosabb tanulsága az ügynek, hogy a nyílt forráskóddal készült rendszereket nem szabad hagyni elavulni. Ügyfelünk az egészet megúszta volna harmad akkora összegből, ha a rendszer nem elavult, és csak a responzive designnal kellett volna foglalkoznunk.

Konklúzió? Soha de soha ne hagyd elavulni a weboldalad vagy webáruházad.

Ha Magento Webáruház tulajdonosaként szeretnéd meglőzni a bajt, keress meg minket bátran. 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

7 − három =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..