weboldal felújítás

Közel 4 heti munka végén… Majdnem kész egy webáruház

Miről esett szó korábban?

Előző cikkünkben említettük, mire kell figyelni egy webáruház fejlesztés kapcsán a tervezésnél. Megtudhattad, hogyan zajlik – nálunk – egy netes projekt (webáruház fejlesztés, weboldal készítés) tervezési folyamata. Ízelítőt kaphattál abból milyen kérdéseket kell tudni megválaszolnod ahhoz, hogy a projekt esélyesebben legyen sikeres. A következő cikkben halványan megmutattuk, melyek a tervezési fázis legfontosabb elemei, részletei és kérdései. Természetesen ahány projekt annyi fajta teendőd lesz, ezért ajánlatos szakértő segítségét igénybe venni. Hiszen ő pontosan tudja mire kell figyelni egy-egy projekt kapcsán. De lássuk mi történt ezután.

4 héttel a kezdés után

4 héttel a munka megkezdését követően elkészült a teszt verzió, a webáruház fejlesztés a tesztelési fázisba ért. Az elkészült számlázó rendszer integrációt kezdtük tesztelni, és közel 1-2 hét finomhangolás után kijelenthettük, a termékek hibátlanul felkerülnek a webáruházba. A webáruház adminisztrációs felületén lehet velük tovább dolgozni. A tesztelési fázisban kiderült még néhány turpisság, de ezeket sikerült megoldani. Vagy részünkről született megoldás, vagy a számlázó és készletnyilvántartó rendszer fejlesztői részéről.

A vásárló rendel, de honnan tudja ezt a számlázó rendszer?

A következő lépés természetesen az volt, hogy a leadott megrendeléseket a számlázó rendszer számára feldolgozható állapotba hozzuk. Vagyis egy olyan rendszert készítettönk, ami a leadta megrendelés adatait – a számlázó és készlet kezelő rendszer elvei alapján – és azt egy  adatfájlban elérhetővé tette a számlázó rendszer számára.

A munka önmagában a teszteléssel együtt sem tartott sokáig, néhány nap alatt megoldottuk a feladatot, és a rendelések elkezdtek megérkezni a számlázó rendszerbe. A számlázó rendszerben pedig szépen fogyott a készlet, és az vissza is került a webáruház készlet nyilvántartásába.

Gyakorlatilag a webáruház elkészült, vagy mégsem?

Amikor webáruházat készítesz, akkor a legnagyobb gondot nem a technikai megoldások és egyedi fejlesztések jelentik majd. A legnagyobb feladat – és ez az ügyfél számára is igen sok munkát és fejtörést eredményezhet – a kreatív tartalmak feltöltése.

Avagy elindult a tartalomgyártás…

Amikor tartalmat gyártasz, van néhány szempont, amit figyelembe kell venned, és ezen a ponton ismét nagy segítség volt számunkra a tervezéskor összeírt kérdések és válaszok sokasága. Ezek alapján pontosan tervezhető volt a tartalmak sorozata, mit miért és milyen sorrendben írunk meg. Elkészültek a bannerek, a blog posztok, cikkek. A tartalomgyártás majd annyi időt emésztett fel, mint maga a fejlesztés, de szerencsénkre ez részben tudott párhuzamos lenni, a fejlesztési feladatokkal.

Amikor a legtöbb tartalom elkészült elhelyeztük a webáruházat a mostani éles szerverre, és gyakorlatilag elérhetővé tettük a felhasználók számára. Természetesen egyből nem engedtünk rá nagy forgalmat, hiszen volt még néhány finom beállítás, amelyet mindenképp az éles rendszeren is végre kellet hajtani. Ezek között szerepelt az éles számlázó rendszerrel való összehangolás is.

Következő cikkünkben felfedjük a rejtélyek egy részét, azaz mit tegyél ha elkészült, és mire figyelj oda. Ezt követően érdemes szót ejteni a marketingedről… érdemes velünk tartanod a következő héten is.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

3 × öt =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..