A következő sorokban arra próbálunk röviden rávilágítani, hogy a webáruház felújítás ma már nem halogatható, legfőképpen akkor ha a következő állítások igazak a saját webáruházadra. Nem is egy, hanem egyből 2 konkrét példán keresztül mutatjuk be az okokat s indokokat.
Ez különösen fontos hiszen ma már egy webáruház látogatottságának több mint 10% -át teszik ki a felhasználók mobil (mobiltelefon, tablet) eszközökről. A mi példánkban a webkazan.hu webáruházat vettük alapul, a látogatottsági adatokból látható egyértelműen a mobil látogatók száma. A másik példánk a pizzadicasa.hu, de ez a webáruház másik szempontból lesz jelentős, erről még később.
Ha azt látod a Google Analitikában hogy a látogatók több mint 10%-a (esetleg 15%-a) mobil eszközről érkezik – telefon vagy tablet – akkor mindenképp érdemes megfontolni a webáruház mobilra optimalizálását. A fenti példákban a mobil látogatók aránya a felújítás után 35,28% a webkazan.hu esetében, és hihetetlen de igaz, a pizzadicasa.hu esetében majdnem 48% (47.95% pontosan). Ilyen arányú mobil felhasználónál nem kérdés, hogy mobilra optimalizáljuk a webáruházat.
Növelni kellene a vásárlások számát azonban ehhez tudnod kell mennyi felhasználóból lesz vásárlód. Ezt a legkönnyebben úgy tudod meghatározni, ha megnézed a napi (vagy heti, havi) látogatók (egyedi látogatók) számát, majd megnézed mennyi vásárló lesz ebből a számból. E kettőnek a hányada adja a konverziós rátát. Ma már egy 2-3%-os konverziós ráta nagyon jónak mondható, de ha a te esetedben ez 1% vagy alatta van, akkor érdemes megnézni miért ilyen alacsony.
• Teljes körű termékleírások hiánya
• Keresztértékesítés hiánya
• Bonyolult a vásárlási folyamat
• Nem megfelelő árengedmények, hibás marketing
• Törzsvásárlókkal nincs különleges bánásmód a webáruházban
A konverzió javításról írunk hamarosan egy cikket, abban találsz majd ötleteket az egyes hibák javítására.
Megesik, hogy a webáruház használata kényelmetlen az alkalmazottaknak (neked), nem olyan egyszerű használni azt. Erre nagyon jó példa lehet, ha például egy termék felvitel nem egy lépésben történik. Találkoztunk olyan webáruházzal – ami épp felújítunk – ahol egy termék felvitele 5 lépésben történik, 5 különböző menüben. Külön a képeket, előtte a képeknek galéria, aztán termék név, majd készlet külön-külön menüben, aztán leírás külön menüben amit ID-kel kell összekapcsolni, hogy egy terméket képezzenek…
Az üzletmenetedben lehetnek olyan feladatok amelyeket a jelenlegi rendszered nem támogat, ilyen lehet még a készlet információ frissítése a számlázóból, vagy a vásárlások átvitele a vállalat irányítási rendszerbe (számlázóba, készletkezelőbe).
Bizonyos esetekben a tulajdonos erről nem értesül. Ha osztott tárhelyen található a webáruház, akkor ebből esetenként csak annyit érzékel, hogy az oldal időnként lassan töltődik be, vagy be sem töltődik. A tárhelyszolgáltató a legtöbb esetben tud erőforrás információkat adni a tárhely tulajdonosának, ebből – ha te magad nem is – de szakember észreveheti a lassulás, hibák okát. Az alábbi példából egyértelműen látszik, hogy a régi Joomla+Virtuemart felújítása után a webkazan.hu erőforrás igénye kb. a hatodára esett vissza:
Jól látható hogy a webakzan.hu processzor csúcsai a korábbi 60-80%-ról visszaestek 10%-ra vagy alá. Tehát ha rendszer régi és elavult – évek óta nem lett fejlesztve, vagy felújítva – akkor mindenképpen érdemes vagy a jelenlegi rendszert felújítani vagy újat építeni helyette. A változás az élesítés napjától a grafikon utolsó osztásánál látható.
Nos ez is egy gyakori ok, amikor – vagy amiért – a webáruházat érdemes felújítani, esetleg cserélni. A mi példánkból az egyik esetben ez történt. A régi Joomla rendszert feltörték, a szerver e-mail rendszerén keresztül leveleket küldtek egy neves fizetési oldal nevében, és a gyanútlan címzettek adatait próbálták ellopni. Természetesen ezt a tárhelyszolgáltató nem hagyta, a fiókot azonnal felfüggesztette, a levelezést teljesen letiltotta. A megoldás ebben az esetben rövid távon a feltört rendszer helyreállítása volt, majd az újra indítása. Viszont hosszú távon ez nem jelentett megoldást, ezért a webáruház rendszer teljes cseréje mellet maradtunk.
A webáruház rendszereket szükségszerű frissen tartani, és a webáruház felújítás nem halogatható. Idővel megtérül a befektetett energia, nőni fog a konverzió, elégedettebbek lesznek a felhasználók, emelkedni fog a bevételed.
[caldera_form id=”CF59e795c5f0a3a”]
6328 Dunapataj, Gábor Áron utca 37.
https://webstartconsulting.hu/
e-mail: info@webstartconsulting.hu
Mobil: (+36-30) 516-2793
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-82919/2015.
A WebStart Consulting azért jött létre, hogy Weboldal és webáruház készítéssel foglalkozzon Budapesti és Országos ügyfelek számára. Csapatunk 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik weboldal fejlesztés és webáruház készítés terén, így tanácsadással is foglalkozunk. A weboldal fejlesztés és webáruház készítés során az egyedi igényeidet maximálisan figyelembe vesszük, és projektmenedzserünk kiemelt figyelemben részesít.
Made with ❤ by Webstartconsulting
Hívj most, előzd meg versenytársaid.