2017-es trendek a webdesign és webáruházak terén

2016-ot még az egyszerű formák jellemezték, 2017-ben azonban bonyolultabb és összetettebb webdesign trendeket jósolnak. Csemegéztünk a lehetőségekből.

Első helyen áll mobilon is elérhető webfelület

2017-ben a mobilon elérhető weboldalak iránti igény áll az első helyen, már a Google is áttér a mobil indexre. Ezért tanácsolják a szakavatottak, ha valaki jó helyen akar szerepelni a keresőben, akkor fordítson figyelmet a „mobilos megjelenésre”.  (A témában részletesen ezen a linken írtunk: https://webstartconsulting.hu/ujabb-google-forradalom-mobil-weboldalak-lista-elejere

Tovább gyorsuló weboldalak

Az extrém gyors weboldalak készítése is a 2017-es trendek egyike. Tervezéskor jó, ha figyelembe vesszük, hogy az ilyen jellegű weboldalakkal kell versenyre kelnünk a mobil találati listákon. A hozzáértők azt javasolják, hogy a Google által korábban ajánlott 1,5 másodperc helyett inkább az 1 másodperces értéket állítsuk be. 

Tartalom alapú navigáció és hosszú görgetés

A tartalom alapú navigáció segítségével kiszűrhetőek a zavaró tényezők, amelyet a hosszú görgetés funkcióval javasolnak kiegészíteni. A hosszú görgetés egyébként leegyszerűsíti a navigációt, ugyanis csökkenti a kattintások számát.

Személyre szabottság

A big data jelenségnek köszönhetően személyre szabhatóvá vált az online kereskedelem is. A kinyert adatokból felhasználói profilok készülnek, így könnyebb személyre szabott kínálattal bombázni az ügyfeleket. Az üzleti analitika 2017-ben real-time alapú lesz, ennek köszönhetően a webáruházak is valós időben alakíthatják áraikat.

A felhasználói igények előrejelzése

Cél, hogy minél kevesebb döntést hozzon a felhasználó, ezért a designnak a döntés terhét is le kell vennie a felhasználó válláról. Az előrelátó rendszerek a felhasználói élményt a látogató preferenciái és múltbeli viselkedése alapján építik fel.

Dinamikus keresés

A JavaScripten és az Ajaxon alapuló dinamikus keresés segítségével rögvest megjelenik a keresett termék. Ezt a megoldást a nagy készlettel rendelkező webáruházaknak javasolják.

Emocionális design

Az emocionális design csak annyiban különbözik a hagyományos webdesingtól, hogy megpróbál érzelmi kapcsolatot kialakítani a felhasználókkal. Például egy aranyos figura segítheti a navigálást. 

Mikrointerakciók és funkcionális animációk

Egy jól megtervezett mikrointerakció is növelheti a weboldal népszerűségét. Ez lehet akár egy gomb színének a megváltozása vagy hangjelzés, például üzenet érkezésekor. A mikrointerakciók szerepe, hogy kiteljesítsék a felhasználói élményt.

Interaktív történetmesélés

A végére hagytuk a történetmesélés eszközét. Ugyanis egyre többen ismerik fel a storytelling jelentőségét az online marketingben is. Ami a webdesignt illeti, akadnak már olyan landing page-ek, amelyek teljes egészében egy-egy történetet mesélnek el. A siker titka ebben az esetben, hogy a történet vizuálisan és érzelmileg is vonzó legyen a látogatók számára. Például a legsikeresebb weboldalak egyfajta interaktív utazásba húzzák be a felhasználót.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

20 + tizenhárom =