Ha a keresőóriás úgy dönt, hogy egy korszak lezárult, és ideje egy másikat kezdeni, akkor nem tehetünk mást, mint alkalmazkodunk. Márpedig éppen ez történik most: a Google bejelentette, hogy tesztelni kezdte keresőindexének egy olyan új változatát, ami a mobil weboldalakat favorizálja, pontosabban a találati lista élére helyezi.
Nézzük, hogyan is működik ez a gyakorlatban! A Google 60 billió weboldalt dolgoz fel a rajta szereplő tartalommal és linkekkel együtt. Ezután egy gigantikus adatbázisba rendezi őket, többszázféle szempont alapján. Ez a speciális index, plusz egy sor algoritmus teszi lehetővé a Google számára, hogy releváns találatokat adjon a kereséseinkre.
Korábban elterjedt a pletyka, hogy az idők szavára hallgatva a keresőóriás külön indexet fog készíteni a mobil weboldalakról, végül nem ez a verzió valósult meg. A november elején megjelent hivatalos bejelentés megerősítette, hogy továbbra is egyetlen adatbázis lesz, csak éppen az algoritmusok elsősorban a mobil weboldalakra fognak vadászni, és ezeket használják majd a rangsoroláshoz, az weboldalstruktúra felméréséhez, és még a találati listában megjelenített tartalmi részletet is innen veszik majd.
Ez nagy horderejű változás, amit még a Google sem tud egyik pillanatról a másikra nyélbe ütni, ezért a tökéletesen működő rendszer teljes kiépítése időbe fog telni. Mindenesetre a tesztelés már elkezdődött.
A radikális döntés nem alaptalan. A Google havonta több mint 100 milliárd keresési kérést szolgál ki, és ennek immár több mint a fele érkezik mobilról. Úgy, hogy a mobil kategóriában benne sincsenek 6 colnál nagyobb képernyővel rendelkező eszközök, vagyis a tabletek. A mobil keresések számának növekedését ráadásul sok új technológia is segíti, hiszen már nem csak gépelve, hanem hangutasítások alapján is kereshetünk.
Végül a Google igyekezett megnyugtatni azokat is, akiknek kizárólag csak desktop honlapjuk van: mindent megtesznek annak érdekében, hogy az weboldalaikat továbbra is jól indexszeljék.
Aki pedig még csak most kezd mobil változatot fejleszteni, az jól teszi, ha csak akkor engedi élesbe a weboldalt, ha már teljesen készen van. Ugyanis az új rendszerben többet ér egy profi desktop honlap mobil változat nélkül, mint egy félig kész vagy hibás mobil weboldal.
Ha tanácstalan lennél, és nem tudod most mitévő légy akkor pedig keress minket, szívesen segítünk!
6328 Dunapataj, Gábor Áron utca 37.
https://webstartconsulting.hu/
e-mail: info@webstartconsulting.hu
Mobil: (+36-30) 516-2793
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-82919/2015.
A WebStart Consulting azért jött létre, hogy Weboldal és webáruház készítéssel foglalkozzon Budapesti és Országos ügyfelek számára. Csapatunk 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik weboldal fejlesztés és webáruház készítés terén, így tanácsadással is foglalkozunk. A weboldal fejlesztés és webáruház készítés során az egyedi igényeidet maximálisan figyelembe vesszük, és projektmenedzserünk kiemelt figyelemben részesít.
Made with ❤ by Webstartconsulting
Hívj most, előzd meg versenytársaid.