A weboldal készítés végén elkészült a weboldalad. Szép, hasznos és úgy érzed minden megvan rajta…

SEO (kereső optimalizálás)… minden, amit előzőleg kigondoltál, megálmodtál. A látogatók megtalálják a fontos információkat, termékeket, szolgáltatásokat, elérhetőséget. A weboldal készítője, a weboldal készítése után megkapta munkájának ellenértékét, részről lezárult a projekt. Már csak egy probléma van: Túl kevés a látogató.

Számtalanszor találkoztam ezzel a szituációval. Az ügyfélnek van egy szép weboldala, küllemre elégedett is vele, úgy érzi tartalmilag is megfelelő, de van egy apró kis hiba a gépezetben: Rajta kívül senki nem látogatja az oldalt. Ismerős?

Sok esetben csak néhány apró módosítás választja el a weboldalt a jobb helyezésektől a keresőkben, amivel jelentős látogatottság növekedést érne el. A megoldás erre a betegségre: a keresőoptimalizálás. Túl sokan használják a keresőket, főképp a Google keresőjét ahhoz, hogy egy weboldal tulajdonos kiaknázatlanul hagyja ezt a potenciális látogató forrást.

Mi a keresőoptimalizálás?

A SEO (keresőoptimalizálás) elsődleges célja, hogy a webáruház vagy weboldal a Google találati listáján adott kulcsszavakra minél előkelőbb helyet érjen el. Ezáltal hogy az oldalad bizonyos kereső kifejezésekre releváns és ezáltal a Google találati listáján előkelő helyet foglal el elérheted a célcsoportodat, és potenciális ügyfeleket (látogatókat) szerezhetsz. A tanácsadást akkor célszerű igénybe venned, ha egy olyan rendkívül hatékony eszközt keresel amellyel eléred és a honlapodra, webáruházadra irányíthatod a látogatókat. Ezekből az értékes látogatókból lesznek ügyfeleid, vásárlóid.

Valóban ekkora jelentősége van annak, hogy ki van elöl a Google találati listán?

A mai világban ez az egyik legfontosabb, ha a weboldalad (webáruházad) nincs ott a Google találati listáján, azzal gyakorlatilag öngyilkosságot követsz el :). Olyan mintha titkolnád a létezésed az új ügyfelek előtt. A találati listán elől lévő weboldalak így hozzád képest behozhatatlannak bizonyuló előnyre tesznek szert, veled és más konkurensekkel szemben.

A Google azért lett ilyen népszerű, mert a kezdetekben is már olyan releváns találatokat tudott adni, melyre versenytársai nem voltak képesek. Ezért néhány év alatt szinte piaci egyeduralkodóvá vált. Főleg igaz ez Magyar országra, ahol a keresések közel 90%-át a Google végzi el. A felhasználói napi több milliárd keresés révén találják meg a számukra fontos és hasznos információkat, termékeket és szolgáltatásokat.

Csöppnyi SEO történelem…

A keresőoptimalizálás és annak fontossága a Google egyeduralmának kialakulásával kezdődött. A weboldal és webáruház tulajdonosok már a kezdetekkor pontosan tudták, hogy ez gyakorlatilag egy ingyenes reklám felület. Olyan komoly hasznuk származhat ebből, minimális befektetéssel, hogy az a versenytársakhoz képest behozhatatlan előnyt jelent. Így fejlődött ki a SEO, – vagyis a keresőoptimalizálás – hiszen szükséges és életszerű volt, hogy a találati listán előre kerüljenek a vállalkozások és weboldalaik. A Google találati listáról érkező felhasználó biztosan a te célcsoportod, tehát nincs mellé lövés mint más marketing eszközök esetében, hiszen aki pontosan azt kereste amit nálad megtalál annál relevánsabb új ügyfelet szerezni lehetetlen :).

Azonban a Google találati listáján mikor a cég bevezette a fizetett pozíciókat egyre többen és többen kezdtek hirdetni és váltak a hirdetések egyre drágábbá… Ennek hatására alakult ki a keresőoptimalizálási verseny, mely gyakorlatilag ingyenes formája a lista elejére kerülésnek (azt azért valljuk be hogy nem ingyenes, hiszen a befektetett munka és az idő igen komoly értéket képvisel). A felismerés hatására alakultak ki olyan szolgáltatók akik kimondottan azzal foglalkoznak, hogy bizonyos kulcsszavakra weboldalakat a természetes találati listán előbbre pozicionálhassanak. A természetes találatokban a felhasználók jobban megbíznak mint a fizetettekben.

A Google optimalizálás – ahogyan “konyha nyelven” szokták nevezni – így egyre fontosabbá vált és egyre inkább biztosít megfelelő felhasználói forgalmat a weboldalaknak és webáruházaknak.

Mit nyersz egy kereső optimalizált weboldallal?

Könnyebben elérheted leendő vásárlóidat, ügyfeleidet ha a legfontosabb kulcsszavakra van optimalizálva a weboldalad, más esetben viszont ne is reménykedj, soha senki sem fogja megtalálni azt! Vásárlás előtt ma már mindenki az interneten keresgélve tájékozódik a lehetőségeket tekintve!

A felhasználók ma már az első 10-20 találat között szeretnék megtalálni számukra fontos és releváns oldalakat! Ha a vállalkozásod nincs az első húszban, az olyan, mintha bujkálnál a vevők elől. Így azok a versenytársaid kerülnek jobb piaci pozícióba és nyernek nagyobb hasznot akik előtted vannak a találati listán!

SEO

Mitől függ a Google találati lista sorrendje?

A Google célja elsősorban az, hogy a felhasználók számára releváns és értékes tartalmú weboldalakat mutasson meg első pozíciókban. A különféle keresési kifejezésekre és lekérdezésekre egy igen bonyolult belső algoritmus és elemző rendszer több mint 200-féle szempont szerint rangsorolja az oldalakat. Ezek között persze vannak a rangsorban fontos és kevésbé fontos szempontok.

A keresőoptimalizálás hatékonyságát látva sokan olyan optimalizálási módszereket használnak melyeket a Google egyenesen büntet. Ma – főleg a pingvin update-ek óta – a Google számára egyre inkább csak a friss és releváns tartalom számít. Az illegális módszereket használó cégek általában gyors és hatékony előrekerülést ígérnek, vagy olyan kereső kifejezésekre helyeznek előre a találati listában melyekre senki sem keres.  Mi nem ígérünk garantált pozíciót, cserébe nem is használunk tiltott módszereket. Nem akarjuk a weboldalad olyan kifejezésekre előre juttatni melyekre nem keres senki, cserébe viszont törődünk a keresőoptimalizálásra szánt oldal megfelelő optimalizálásával.  A Google pontosan meghatározta – irányelvekben rögzítette – azokat a módszereket és szempontokat melyek alapján a rangsort főként kialakítja. És a csalást pedig bünteti.

Miért a Google ma a legjobb vevőszerző eszköz?

  • Költséghatékony: nincs még egy olyan csatorna, mellyel igen alacsony költségekkel érheted el a ténylegesen érdeklődő és potenciális vevőket.
  • Rendkívül eredményes: keresőoptimalizálással megsokszorozhatod weboldalad látogatottságát.
  • Valódi érdeklődőket érhetsz el: weboldalad azok találják meg, akik rákeresnek a céged tevékenységéhez köthető kulcsszavakra, vagyis valóban nyitottak az ajánlataidra, és vásárolni is szeretnének.
  • Megbízható: a találati lista természetes találatait a felhasználók megbízhatónak tartják ezért inkább kattintanak oda mint a fizetett pozíciókra
  • Hosszú távú megoldás: a SEO befektetés, mert helyezései az idő múlásával egyre stabilabbak lesznek.
  • Időt és energiát spórolhatsz meg: Ha szakértőinkre bízod az oldal teljes körű optimalizálását.

Miért fontos a szakszerű optimalizálás?

A keresőoptimalizálásra hatalmas az igény. Így teljesen természetes, hogy sokan gyors eredményt ígérnek, ám sajnos nem válogatnak a módszerekben. Ezért az általuk elért eredmény addig tart míg a büntetést meg nem kapod.
A szabálytalan technikák használata végett egyre gyakrabban weboldalak ezrei tűnnek el a Google büntetések miatt. Ezért vállalkozások sokasága megy csődbe. A bukás leggyakrabban az illegális módszerek jutalmául kiosztott büntetések miatt történik, melyet az illegális módszereket alkalmazó “sufnituning” cégek, vagy botcsinálta szakértők munkája nyomán kaphatsz. Ilyenkor a “szakértő” elérhetetlenné válik, és eltűnik mint szürke szamár a ködben. Ügyfeleink egy része már belefutott egyszer hasonlóba, és pontosan tudja miről van szó, de lehet Neked is ismerős a helyzet?

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone