Minden, amit tudnod kell a Google mobil first indexelési rendszeréről
2017-11-26A Google nem sorolja előrébb a responsive weboldalakat?
2019-07-10Elsőként fontos megjegyezni: a konverzió nem SEO!
A konverzió a vásárló utazásának vége a webhelyeden. Nem ez az utazása „vége” hiszen visszatérhet bármikor az ügyfél, és elkezdheti az utazást újra. A konverzió – vagyis az, hogyan fejezi be az „utazását” – javítható, vagyis a megfelelő SEO-val javítható. Ez akkor igaz ha:
- A megfelelő kulcsszavakat célozzuk meg
- a megfelelő oldal struktúrát alkalmazod, és
- legyél biztos abban, hogy a látogatónak jobb felhasználói élményt nyújtasz
Vagyis egyetlen dolgod maradt, biztosítsd a visszatérő felhasználó számára, hogy megfelelő fogadtatásban részesüljön. Kelts benne bizalmat, hogy a látogatóból vásárló legyen.
Mi is a konverzió valójában?
A kérdés még továbbra is fennáll: Mi a konverzió valójában? A konverzió leggyakrabban maga a vásárlási folyamat vége, azonban marketing szempontból sok egyéb módon értelmezhető. Így a legáltalánosabb megfogalmazás szerint: „A konverzió akkor történik, amikor a látogató végrehajtja a kívánt műveletet a webhelyeden”
Ez a művelet lehet, átkattintás egy adott oldalra, lehet hírlevél feliratkozás, termék adatlap megtekintése, termék kosárba helyezése, a következő cikk elolvasása a cikksorozatban.
Mi a konverziós arány?
A konverziós arány segítségével monitorozzuk a webhelyeden végzett konverziók számát figyelembe véve azoknak a számát is, akik nem hajtják végre a konverziós műveletet. Vagyis a konverziós arány nem más, mint a konvertáló (műveletet végrehajtó) és a nem konvertáló (nem végrehajtók) aránya.
A tökéletes konverziós arány eléréshez rendszerint az adott művelet végrehajtására szolgáló webhelyből készíteni szoktak két (vagy több) verziót, és azt a verziót hagyják végül a webhelyen, amelyik a legmagasabb százalékos arányt éri el. Ezt hívjuk A/B tesztnek, vagyis CRO-nak (Conversion Rate Optimization).
CRO vs. SEO
Néha nem barátok. A CRO és a SEO néha ellentétben áll egymással. A keresőoptimalizálásban (SEO) rendszerint arra törekszünk, hogy a látogató érdekeit tartsuk szem előtt. A látogatót akkor szolgáljuk a legjobban, ha a tartalmakat arra optimalizáljuk, hogy a márkáról olvasson, és így a márkahűség felé tereljük. A Google-ből így minőségi forgalom érkezhet az oldalra. Rendszerint a látogatót szeretnénk konvertáló látogatóvá alakítani, azonban ehhez nem kell lenyomunk a termékünket a torkán. Ez egy nagyon finom kis vonal a látogató kiszolgálása és bosszantása között.
Lehet, hogy úgy gondolod, hogy nálunk nagyon összpontosítunk arra, hogy optimalizáljuk a konverziót (CRO) így láthatod a hirdetéseinket a Facebook-on, Google+-on illetve Adwords-ben. A konverzió természetesen számunkra is fontos. A hírlevél feliratkozásokkal próbáljuk maximalizálni a konverziókat. A konverzió az amely segít az üzletünk fenntartásában, segít bevételre szert tenni, azonban az előbb említett vonal meglehetősen vékony. Az alapvető üzleti érdekinket szem előtt tartva a cikkünkben lehetne akár 6 vásárlásra buzdító gomb, és legalább 2 pop-up. Egy belépéskor, és egy kilépés előtt… Azonban azt is pontosan tudjuk, hogy ez már zavar téged, sőt akár felháborodnál rajta. Ezzel növelnénk a visszafordulási arányt, és arra késztetne, hogy soha ne térj ide vissza, és ne olvass hasznos cikkeket.
Szóval mi is a sikeres konverzió?
A sikeres konverzió az, amikor egy látogató elvégzi a kívánt cselekvést a webhelyeden és utána – közben – még jól is érzi magát a weboldaladon, webáruházadban. A márkád iránt nő a bizalma és visszatér a webhelyedre.
Adunk sok-sok ingyenes tippet személyre szabottan:
[caldera_form id=”CF58775d973078f”]