A konverzió a vásárló utazásának vége a webhelyeden. Nem ez az utazása „vége” hiszen visszatérhet bármikor az ügyfél, és elkezdheti az utazást újra. A konverzió – vagyis az, hogyan fejezi be az „utazását” – javítható, vagyis a megfelelő SEO-val javítható. Ez akkor igaz ha:
Vagyis egyetlen dolgod maradt, biztosítsd a visszatérő felhasználó számára, hogy megfelelő fogadtatásban részesüljön. Kelts benne bizalmat, hogy a látogatóból vásárló legyen.
A kérdés még továbbra is fennáll: Mi a konverzió valójában? A konverzió leggyakrabban maga a vásárlási folyamat vége, azonban marketing szempontból sok egyéb módon értelmezhető. Így a legáltalánosabb megfogalmazás szerint: „A konverzió akkor történik, amikor a látogató végrehajtja a kívánt műveletet a webhelyeden”
Ez a művelet lehet, átkattintás egy adott oldalra, lehet hírlevél feliratkozás, termék adatlap megtekintése, termék kosárba helyezése, a következő cikk elolvasása a cikksorozatban.
A konverziós arány segítségével monitorozzuk a webhelyeden végzett konverziók számát figyelembe véve azoknak a számát is, akik nem hajtják végre a konverziós műveletet. Vagyis a konverziós arány nem más, mint a konvertáló (műveletet végrehajtó) és a nem konvertáló (nem végrehajtók) aránya.
A tökéletes konverziós arány eléréshez rendszerint az adott művelet végrehajtására szolgáló webhelyből készíteni szoktak két (vagy több) verziót, és azt a verziót hagyják végül a webhelyen, amelyik a legmagasabb százalékos arányt éri el. Ezt hívjuk A/B tesztnek, vagyis CRO-nak (Conversion Rate Optimization).
Néha nem barátok. A CRO és a SEO néha ellentétben áll egymással. A keresőoptimalizálásban (SEO) rendszerint arra törekszünk, hogy a látogató érdekeit tartsuk szem előtt. A látogatót akkor szolgáljuk a legjobban, ha a tartalmakat arra optimalizáljuk, hogy a márkáról olvasson, és így a márkahűség felé tereljük. A Google-ből így minőségi forgalom érkezhet az oldalra. Rendszerint a látogatót szeretnénk konvertáló látogatóvá alakítani, azonban ehhez nem kell lenyomunk a termékünket a torkán. Ez egy nagyon finom kis vonal a látogató kiszolgálása és bosszantása között.
Lehet, hogy úgy gondolod, hogy nálunk nagyon összpontosítunk arra, hogy optimalizáljuk a konverziót (CRO) így láthatod a hirdetéseinket a Facebook-on, Google+-on illetve Adwords-ben. A konverzió természetesen számunkra is fontos. A hírlevél feliratkozásokkal próbáljuk maximalizálni a konverziókat. A konverzió az amely segít az üzletünk fenntartásában, segít bevételre szert tenni, azonban az előbb említett vonal meglehetősen vékony. Az alapvető üzleti érdekinket szem előtt tartva a cikkünkben lehetne akár 6 vásárlásra buzdító gomb, és legalább 2 pop-up. Egy belépéskor, és egy kilépés előtt… Azonban azt is pontosan tudjuk, hogy ez már zavar téged, sőt akár felháborodnál rajta. Ezzel növelnénk a visszafordulási arányt, és arra késztetne, hogy soha ne térj ide vissza, és ne olvass hasznos cikkeket.
A sikeres konverzió az, amikor egy látogató elvégzi a kívánt cselekvést a webhelyeden és utána – közben – még jól is érzi magát a weboldaladon, webáruházadban. A márkád iránt nő a bizalma és visszatér a webhelyedre.
[caldera_form id=”CF58775d973078f”]
6328 Dunapataj, Gábor Áron utca 37.
https://webstartconsulting.hu/
e-mail: info@webstartconsulting.hu
Mobil: (+36-30) 516-2793
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-82919/2015.
A WebStart Consulting azért jött létre, hogy Weboldal és webáruház készítéssel foglalkozzon Budapesti és Országos ügyfelek számára. Csapatunk 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik weboldal fejlesztés és webáruház készítés terén, így tanácsadással is foglalkozunk. A weboldal fejlesztés és webáruház készítés során az egyedi igényeidet maximálisan figyelembe vesszük, és projektmenedzserünk kiemelt figyelemben részesít.
Made with ❤ by Webstartconsulting
Hívj most, előzd meg versenytársaid.