Google SEO

Újabb Google-forradalom: mobil weboldalak a lista elejére

Ha a keresőóriás úgy dönt, hogy egy korszak lezárult, és ideje egy másikat kezdeni, akkor nem tehetünk mást, mint alkalmazkodunk. Márpedig éppen ez történik most: a Google bejelentette, hogy tesztelni kezdte keresőindexének egy olyan új változatát, ami a mobil weboldalakat favorizálja, pontosabban a találati lista élére helyezi.

Az üzenet egyértelmű: akinek nincs mobilra optimalizált weboldala, az bizony csúnyán lemarad.

Nézzük, hogyan is működik ez a gyakorlatban! A Google 60 billió weboldalt dolgoz fel a rajta szereplő tartalommal és linkekkel együtt. Ezután egy gigantikus adatbázisba rendezi őket, többszázféle szempont alapján. Ez a speciális index, plusz egy sor algoritmus teszi lehetővé a Google számára, hogy releváns találatokat adjon a kereséseinkre.

Korábban elterjedt a pletyka, hogy az idők szavára hallgatva a keresőóriás külön indexet fog készíteni a mobil weboldalakról, végül nem ez a verzió valósult meg. A november elején megjelent hivatalos bejelentés megerősítette, hogy továbbra is egyetlen adatbázis lesz, csak éppen az algoritmusok elsősorban a mobil weboldalakra fognak vadászni, és ezeket használják majd a rangsoroláshoz, az weboldalstruktúra felméréséhez, és még a találati listában megjelenített tartalmi részletet is innen veszik majd.

Ez nagy horderejű változás, amit még a Google sem tud egyik pillanatról a másikra nyélbe ütni, ezért a tökéletesen működő rendszer teljes kiépítése időbe fog telni. Mindenesetre a tesztelés már elkezdődött.

A radikális döntés nem alaptalan. A Google havonta több mint 100 milliárd keresési kérést szolgál ki, és ennek immár több mint a fele érkezik mobilról. Úgy, hogy a mobil kategóriában benne sincsenek 6 colnál nagyobb képernyővel rendelkező eszközök, vagyis a tabletek. A mobil keresések számának növekedését ráadásul sok új technológia is segíti, hiszen már nem csak gépelve, hanem hangutasítások alapján is kereshetünk.

De mit jelent mindez a weboldalak gazdái számára?

  • Ha reszponzív, vagy dinamikusan kiszolgált honlapunk van, azaz a fő tartalom minden eszközön ugyanaz, nincs szükség semmiféle módosításra.
  • Amennyiben a desktop és mobil változat tartalma eltér, akkor javasolt néhány dolgot ellenőrizni, és szükség esetén megváltoztatni. Ilyen például az, hogy egyezik-e az oldalak struktúrája. Ehhez a Structured Data Testing Tool nyújt segítséget.
  • A robots.txt testing tool pedig azt mutatja meg, hogy a honlapunk mobil változatát elérik-e a Google keresőrobotjai.
  • Ha a Search Console-ban csak a desktop változat lett beazonosítva, akkor a mobil verziót is célszerű felvenni.

Végül a Google igyekezett megnyugtatni azokat is, akiknek kizárólag csak desktop honlapjuk van: mindent megtesznek annak érdekében, hogy az weboldalaikat továbbra is jól indexszeljék.

Aki pedig még csak most kezd mobil változatot fejleszteni, az jól teszi, ha csak akkor engedi élesbe a weboldalt, ha már teljesen készen van. Ugyanis az új rendszerben többet ér egy profi desktop honlap mobil változat nélkül, mint egy félig kész vagy hibás mobil weboldal.

Ha tanácstalan lennél, és nem tudod most mitévő légy akkor pedig keress minket, szívesen segítünk!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizenhat − egy =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..