Minden, amit tudnod kell a Google mobil first indexelési rendszeréről

A Google mobil first indexelési rendszere azt jelenti, hogy a Google azokat az oldalakat részesíti előnybe a találati listán melyek mobilra optimalizáltak. Ennek a keresőmotor-optimalizálásnak a következményei potenciálisan jelentősek lehetnek, különösen azok számára, akik nem rendelkeznek weboldaluk mobilbarát változatával, de tekintsük át, a miért és hogyan kérdéseket és válaszokat.

Mikor indítja a Google a „mobil index first” algoritmust?

Pontosan még senki sem tudja, de valószínűtlen, hogy 2018 előtt elindulna. Egész pontosan annyit tudunk, hogy „több negyedév is lehet mire elindul” – by Gary Illyes. És az is több mint valószínű, hogy a váltás is szakaszokban történik majd, nem mindenhol egyszerre.

Miért alkalmazza a Google a mobil első indexet?

A Google mindig azon dolgozott – és dolgozik ma is – hogy a felhasználók számára a legjobb minőségű tartalmakat találja meg, mind tartalom minőségét tekintve mind pedig technikailag. Mivel a mobil keresések száma 2016-ban ugrásszerűen nőtt meg, és növekszik most is, ezért egyértelmű az irány.

Aki mobilon keres, mobilra optimalizált tartalmat kapjon!

Vagyis annak, aki mobil eszközön (mobiltelefon, tablet) keres annak olyan weboldalakat fog a Google megjeleníteni a SERP-ben (a keresés találati listája) amelyek az adott eszközön képesek hiba nélkül valamint nem desktop méretben megjelenni.

Mi van, ha nincs a weboldalad mobilra optimalizálva?

Elsőként ne ess pánikba, – azért talán egy kicsit mégis – viszont azt mindenképp szem előtt fogja tartani a kereső óriás, hogy egy jól működő asztali weboldal még mindig jobb, mint egy rosszul működő mobil verzió…

Nos, ez mintha egy kicsit összezavart volna? Meglehet, azt azért tudnod kell, hogy a Google szerint a találati eredményeket „alakíthatja” a keresőóriás úgy, hogy a hasznos mobil oldalak „kitúrják” a hasznos csak asztali nézettel rendelkező weboldalakat.

Vagyis, ha elindul a Mobil First Index, akkor a weboldalad hátrányba kerül, ha nincs mobilra optimalizált megjelenése. És igazából ez a lényeg hosszútávon, vagy talán nem is annyira hosszú ez a táv…

Mi a helyzet akkor, ha a mobil verzió és az asztali verziók között tartalmi különbség van?

Ha az asztali verzió tartalma bővebb, mint a mobil verzióé akkor abba a problémába kerülhetsz, hogy a mobil látogatók csak a kevesebb – esetleg kevésbé értékes – tartalmat fogják látni, hiszen a kereső robotok csak a mobil verziót indexelik majd.

Ezt a problémát előbb kell megoldanod, mint gondolnád. Hiszen a Google javaslata szerint is az a legelőnyösebb, ha a mobil verzió tartalma pontosan azonos az asztali weboldallal. Az tartsuk szem előtt, ha mégis a külön mobil verziót választjuk, hogy a mobil verzió tartalma minél jobban legyen azonos az asztali webhely tartalmával.

Hogyan érinti mindez az én üzletemet, vállalkozásomat?

Mindig vannak olyan területek egy vállalkozás online jelenlétében, amelyeket lehet javítani annak érdekében, hogy a vállalkozásod több bevételt termeljen. A weboldalad mobilra optimalizálása pontosan ilyen feladat, és ha hozzávesszük, hogy erre egyre kevesebb időd van, akkor ez egy nagyon nagyon fontos terület lesz mostanában.

Mit tehetsz annak érdekében, hogy a weboldalad, webáruházad mobil keresésekben jobban teljesítsen?

1. Legyen az oldalad gyors, gyorsabb

Csökkented kell a betöltési időt, vagyis azt az időt, amit a böngésző arra fordít, hogy megjelenítse a felhasználóid számára a weboldalt. Eddig a Google elsősorban az asztali eszközökön való megjelenés sebessége alapján rangsorolta az oldalakat, de úgy tűnik, ez most megváltozik. A mobil first index bevezetésével a mobil oldalak töltődési idejét is figyelembe fogja venni a keresőóriás.

2. Ha nincs mobilra optimalizált oldalad készíttess egyet

Bár alapvetően készíttetethetsz egy mobil verziót az asztali megjelenés mellet, de a legbölcsebb döntés az, hogy a weboldalad olyan designt kapjon amely responzive. Vagyis az asztali tartalmakat tökéletesen képes megjeleníteni mobil eszközökön is. Így a felhasználók a kevesebb tartalom miatt nem lesznek csalódottak és sokkal több konverziót érhetsz el. Azaz kevesebb vásárló, látogató hagyja el az oldaladat.

3. Ellenőrizd, hogy a mobil tartalmakat a Google megfelelően indexelte–e

Ez elég nyilvánvalónak tűnik, de kétségbeejtő, hogy mennyi webáruház és weboldal tulajdonos nem foglalkozik vele. Ha a weboldalad responzive akkor ezzel nem sok teendőd van, hiszen az asztali és a mobil URL struktúrád azonos. Viszont, ha a mobil verzió külön van, akkor ezt mindenképp ellenőrizned kell. Vagy elnőiztetned a weboldalad webáruházad üzemeltetőjével.

4. Analizáld a mobil hibákat

Használd a Google Search Console-t arra, hogy a hibákat feltérképezd és minden hibára fényt deríts, ez biztosítja, hogy a keresési indexben is előkelőbb helye legyen a weboldaladnak, webáruházadnak.

5. Mit tartogat a jövő a mobil keresésekre?

A mobil internetezők aránya évről évre nő, és a növekedés nem torpan meg. Egyre több mobil eszközt használnak keresésre, internetezésre. A Google jelenleg is erősen azon dolgozik, hogy az internet „mobilbarát” legyen, és a mobil first index bevezetésével azt szeretné elérni, hogy az üzleti oldalak is mobilbarátak legyenek. A mobilos internet felhasználók számának növekedése miatt, és a Google piaci egyeduralkodása miatt nem tehetsz mást, mint lépést tartasz…

Rajtad a sor…

Hogyan készülsz a mobil first index bevezetésére? Készülsz rá? Szívesen segítünk neked a weboldalad, webáruházad mobilra optimalizálásban.

Egy kihagyhatatlan ajánlatunk van számodra!

Visszahívunk!

Add meg az adataidat, és visszahívunk

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

3 × öt =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..