17 ok amiért érdemes egy weboldalt felújítani
2015-05-19Telnek a hetek, és csönd van…
2015-07-18Ha jó weboldalt szeretnél a cégednek, egyre kevésbé fogsz olyan szakembert találni, aki elhelyezkedik nálad, és egymaga megold mindent. Egy profi honlap csapatmunka. Csapatot pedig célszerűbb bérelni, mint felvenni. A profi honlap elkészítését nem bízhatod Superman-re, mert nem akar nálad dolgozni.
A vállalkozóknak nem könnyű
Neked nyilván nem kell mondani, hogy egy kisvállalkozónak nem könnyű az élete. Nagyon oda kell figyelnie rá, hogy alacsonyan tartsa a költségeket, és jó döntéseket hozva minden fillért hatékonyan költsön el, mert nem engedheti meg magának, hogy értelmetlenül pénzt dobjon ki az ablakon.
Csakhogy ez a teljesen jogos és érthető szemlélet egy csapdát is rejt magában. A cégtulajdonos hajlamossá válhat rá, hogy olyan munkatársakat kezdjen keresni, akik egyetlen fizetésért több ember munkáját is ellátják, akár több különböző szakterületről. De ez már középtávon sem fog jól működni.
Manapság gyakran találkozni olyan hirdetésekkel, melyeket az ideális, mindent tudó internetes szakemberekről álmodozva írtak ki. A jelölt tartsa karban a számítógépeket, tervezzen és fejlesszen honlapot, készítse el és frissítse a tartalmat, menedzselje a keresőoptimalizálást és az online marketinget.
A hőskorban
Mintegy 20 éve, az internet hajnalán valóban egyetlen személy tartotta kézben a teljes folyamatot, akit általában informatikusnak vagy rendszergazdának hívtak. De azóta óriásit fordult a világ, és az elképesztő tempóban fejlődő digitális technológiának köszönhetően az online szolgáltatások világa összetett és szofisztikált lett, és számos különböző szakterületre bomlott.
Lehet valaki zseniális programozó, attól még egyáltalán nem biztos, hogy szép weboldalt tud designolni. Sőt, attól, mert egy honlap szép, még nem feltétlenül logikus, praktikus és könnyen használható. Semmi garancia rá, hogy a programozó vagy a grafikus megfelelő, vonzó tartalmakat tud készíteni az oldalra. A tartalmi szerkesztőtől viszont nem lehet elvárni, hogy egyúttal profi legyen a SEO-ban vagy az online marketingben. De közben annak, aki a keresőoptimalizálást és a marketinget csinálja, nagyon is támaszkodnia kell azokra, akik az oldalt technikailag, strukturálisan és tartalmilag felépítették, illetve karbantartják. És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy ezt a sok részfeladatot valakinek össze is kéne fognia, és irányítania a munkát.
Talán ebből látható, hogy egyetlen olyan kollégát, aki mindezt nálunk alkalmazottként elvégzi, nem fogunk találni. Ha létezik ilyen szuperember, azt nem tudjuk megfizetni. Vagy ha olyan összeget kér, ami belefér a büdzsénkbe, akkor biztos, hogy a fenti területek közül nem mindegyikben profi, és ez ki fog hatni a produktum minőségére.
Akkor mi a megoldás?
Hiszen egy átlagos vállalkozás biztos, hogy nem tud egy egész internetes csapatot foglalkoztatni. Nem is kell. A legcélszerűbb külsős tanácsadóként felkérni egy olyan projektmenedzsert, aki sok hasonló fejlesztést levezényelt már, ezért rálátása van a teljes folyamatra, az üzleti szempontoktól kezdve a technikai, grafikai, használhatósági, tartalmi, SEO és marketing területekig. Ő meg fogja érteni az igényeinket és problémáinkat, fel tudja mérni, hogy pontosan milyen feladatokat kellene elvégezni, illetve ahhoz hány munkaórában milyen erőforrásokra van szükség. Ráadásul utána a teljes projektet le is tudja menedzselni, olyan szakemberek részvételével, akiket csak annyi időre veszünk igénybe, amennyire szükséges.
Amikor pedig a fejlesztés lezajlott, és a napi szintű üzemeltetésre kerül a sor, abban is segítséget tud adni, hogy kiket kellene folyamatosan és alkalmazottként foglalkoztatni (pl. egy tartalmi szerkesztőt) és kit csak időszakonként, vagy külsősként (pl. SEO- és marketing szakembert).
Szóval minden jó, ha a vége jó: bár le kell mondanunk róla, hogy felvegyük Supermant a céghez, a segítségét bármikor kérhetjük és így meg is tudjuk fizetni.
[caldera_form id=”CF58775d973078f”]