Facebook hirdetések

Nincs többé hátrányos megkülönböztetés a Facebook-hirdetésekben

Jelentős változtatásokat hajtott végre a Facebook közösségi oldal, aki hirdetni akar a Facebookon, az jó ha tudja: mostantól mások a targetálási szabályok!

A Facebook csapata a napokban fontos változtatást valósított meg. Mostantól ugyanis tiltják a diszkriminatív hirdetéseket, vagyis nem lehet targetálni többek között szexuális orientáció, vallás, származás, bőrszín, családi állapot vagy lakóhely alapján. A közösségi oldal üzemeltetői ezzel a lépéssel is megerősítették, hogy nem csak elméletben, de gyakorlatban is elkötelezettek az esélyegyenlőség mellett és nem tolerálnak semmiféle hátrányos megkülönböztetést az oldalon.

Ha valaki mégis megpóbál olyan szűrést beállítani, ami a Facebook szabályzatával ellentétes, nem fog sikerrel járni. Ilyen esetekben ugyanis  nem aktiválódik a reklám, ehelyett az oldal egy automatikus figyelmeztető üzenetet jelenít meg, amelyben felhívja a figyelmet a fent említett változásokra. A tiltást ugyanis egy tanulás-apalú program szűri, nem szerkesztők döntenek.

A Facebook csapata közleményben is tájékoztatott a lépésről, amelyet indoklásuk szerint azért hoztak, mert diszkriminatív reklámoknak nincs helye a közösségi oldalon. Tavaly ősszel már bejelentették, hogy fontos változtatásokra lehet számítani a célzott hirdetések területén, mindezt most ültették át a gyakorlatba.

Közben – mint fogalmaznak – az elmúlt hónapok során számos döntéshozóval, illetve civil szervezetek képviselőivel egyeztettek arról, hogyan lehet a fenti szabályokat végrehajtani úgy, hogy megőrizzék a Facebook-hirdetések hatékonyságát. Hozzátették: a lépésre azért volt szükség, mert szerintük a diszkriminatív reklámok jogtalanul fosztják meg az embereket a lehetőségektől, leginkább a hitelfelvétel és a lakhatás terén.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizenhárom − 9 =