Közösségi média jelenlét

Fordítsuk magunk felé a közösségi médiát

Hogyan lehetséges, hogy míg egyes emberek vagy cégek posztjaira tömkelegével érkeznek kommentek és megosztások, addig mások úgy „kapargatják” össze a like-okat? Azért, mert sokan azt hiszik, hogy csupán maga a posztolás is elég ahhoz, hogy nagy számú rajongótábort tudhassanak maguk mögött. A siker egyik titka, hogy valódi kapcsolatba kerüljünk követőinkel, azaz személyes információkkal operáljunk és azonnali válasz kommentekkel reagáljunk. Esetleg működtessünk csoportokat vagy fórumokat.

Kell egy stratégia!

A közösségi oldalakat szeretjük brand marketingre használni, hiszen egyik jellemzőjük, hogy mérhető az aktivitása. Segítségükkel lehetőség van megvizsgálni, hogy mit ér az adott termék és szolgáltatás, vagy maga a promotált személy. Ha mi magunk vagyunk a márka, akkor azt érdemes átgondolni, hogy miért akarunk szerepelni a nyilvánosság előtt és mit kezdünk majd egy több száz vagy ezer fős rajongótáborral.

Jó helyett a legjobb tartalom készítése

A közösségi média csatornák a szöveges tartalom, a képek és a videók, illetve a fizetett hirdetések használatára tökéletesen alkalmas platform. A legnépszerűbb posztok azok, amelyek személyesek, esetleg betekintést engednek egy cég belső életébe. Illetve figyelemelkeltőek az eredeti grafikák – például a saját grafikonok vagy infografikák. Érdemes ügyelni arra is, hogy ne essünk túlzásba a tartalmak mennyiségét illetően, a túl sok tartalom zavaró lehet, ezért inkább a maximális minőségre törekedjünk.
Ha megvan a tökéletes tartalom, akkor kapcsolatot kell építeni cégekkel, véleményvezérekkel, akik tovább osztják a tartalmat, s így tovább. S itt jön a…

… a megosztás pszichológiája

A megosztás a kapcsolatokról szól, azaz a felhasználók többnyire azért osztanak meg valamit, hogy érdekes vagy szórakoztató tartalmakat mutassanak másoknak. Érdemes tudni, hogy egy vizuális tartalomnak 40-szer nagyobb esélye van, hogy megosszák, mint más „egyszerűbb” tartalomnak.

… s végül…

nagyon fontos, hogy tisztában legyünk még azzal is, hogy milyen célközönségnek, milyen csatornán keresztül és milyen piacon mozgunk. Ha a fenti tanácsokat elfogadjuk, akkor – még ha picivel több energia is -, érdemes lehet megpróbálni, hátha bejön….

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizennyolc + tizennégy =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..