Marketing-SEO

12 e-mail marketing tipp kezdőknek és haladóknak

Összegyűjtöttünk néhány tanácsot a hatékony e-mail marketinghez. Igyekszünk olyan ötletekkel szolgálni, amelyek kezdőknek és profiknak egyaránt hasznosak lehetnek.

Az e-mail marketing ma már kötelező, régi, jól bevált eszköznek számít, ugyanakkor komoly elvárásokkal párosul: aki ezzel foglalkozik, annak hoznia kell a számokat, mailjeinknek hatékonynak kell lenni több mutató alapján is. Sokan annyira kötelező körnek gondolják az e-mail marketinget, hogy elfelejtkeznek az alapokról – és a legújabb trendekről. Az alábbiakban 12 olyan tippet, ötletet mutatunk be, amelyek már beváltak, bizonyítottak, mégis, lehet, hogy nem mindenki alkalmazza őket.

1. Konkrét személy küldje a maileket

Sokkal szerencsésebb, ha egy vállalat nevében konkrét személy ír levelet, mintha maga a cég jelenik meg küldő félként. Ez alól csak a nagyon ismert és már bevezetett márkák a kivételek.

2. Csak átlagos hosszúságú tárgysort ne írjunk soha!

Felejtsük el a megszokott, vagy 60 és 70 karakter közötti hosszúságú tárgysort! Vagy írjunk ennél rövidebb, vagy érezhetően hosszabb témamegjelölést mailjeinkhez. Kutatások szerint ugyanis az ilyen maileket többen fogják megnyitni.

3. Az átverős témamegjelölés nem kifizetődő

Ha valami bombasztikus tárggyal küldjük ki mailjeinket, lehet, hogy sokan fognak rákattintatni, de aztán meg is büntetnek az átverős, megtévesztő vagy éppen nem a levélhez kapcsolódó címért. Így a márkánk, cégünk hírnevét rombolhatjuk le viszonylag gyorsan, és még azt is elérhetjük, hogy a következő levelünk egyből a spamek között landol. Maradjunk tehát mindig a témánál!

4. Legyen tömör a levelünk

Úgy fogalmazzuk meg mondanivalónkat, hogy azt 11 másodperc alatt el lehessen olvasni és a benne szereplő információkat befogadni. Ennyi időt szán ugyanis egy átlagos user egy-egy levélre. Írjunk röviden, tömören, mindig egy témára fókuszáljunk. Ha pedig sikerült felkeltenünk az olvasó érdeklődését, egy olyan oldalra navigáljuk át őket, ami tényleg releváns és plusz infókat ad arról a témáról, amiról a levél is szólt.

5. Hangsúlyozzuk az előnyöket

Ne arról írjunk, hogy a szolgáltatásunknak milyen funkciói vannak, hanem arról, hogy milyen előnyökhöz juthat az ügyfél, ha megveszi a termékünket. Azt pedig ne várjuk el egy-egy kiküldött e-mailtől, hogy azonnal és csak ezzel az eszközzel elkötelezett ügyfeleket szerezhetünk vállalkozásunknak.

6. Figyeljünk, hová rakjuk a call-to-action gombokat!

Ne, vagy legalábbis ne csak a levél aljára tegyünk call-to-action gombokat! Legalább egyet tegyünk feljebb! Fontoljuk meg azt is, hogy hová irányítjuk a usert a call-to-action gombokkal! Ugyanoda küldjük? Vagy több opciót is engedünk, hadd válasszon az olvasó? Eddig az volt a trend, hogy ugyanoda küldjük a usert, de érdemes megfontolni az e-mail olvasók rohamos fejlődése miatt, hogy több útvonalat is kipróbálunk.

7. Linkeket előre!

Mindig a legeslegelső szót, szavakat linkeljük! Vagyis, mivel az emberi szem automatikusan a szöveg bal felső részére fókuszál, az első bekezdés első mondatának első szava a legértékesebb linkelési szempontból. Használjuk ki!

8. Hagyjuk az elcsépelt szövegeket, találjunk ki valami újat!

A call-to-action gombok esetében már rég nem hatékonyak az ezerszer látott, mindenütt évek óta használt feliratok, pl. Letöltés, Küldés, Kattintson. Ha eredményesen akarjuk használni ezeket a gombokat, próbálkozzunk valamilyen újabb, kreatívabb szöveggel!

9. Figyeljünk a megszólításra

Nagyon tetszetősnek tűnik, ha levelünk személyre szabott, az ügyfelet a nevén szólítjuk meg. De ha mindezt automatizálva próbáljuk megoldani, nagyon könnyen félrecsúszhat valami. Ha persze tökéletesen megbízunk az adatbázisunkban, akkor más a helyzet. De ha nem biztos, hogy mindent tudunk a címzettről, akkor inkább a Kedves XY! helyett kezdjük úgy a levelünket, hogy a személynevet átugorjuk.

10. Mindenféle eszközre optimalizáljunk!

Fontos, hogy mailjeink könnyen olvashatóak legyenek bármilyen környezetben: mobil, asztali vagy táblagépen egyaránt. Érdemes nagyobb betűtípust és egyoszlopos elrendezést választani.

11. Okosan használjuk a színeket

A szín tényleg segít vezetni a szemet, de ez nem jelenti azt, hogy öt különböző színt kell használnunk az e-mailben, hogy kiemeljük a különböző üzeneteket. Az sem igaz minden esetben, hogy egy élénk szín növeli a konverziót, ha a call-to-action gombot ilyenre színezzük. Sőt! A call-to-action gombok esetében érdemesebb olyan árnyalatot választani, ami máshol is látható a szövegben.

12. Sok múlhat a jó képeken

Az e-mailek esetében pedig a jó kép megfelelően méretezett, és jó minőségű. Szerencsés lehet arcokat megjeleníteni, leginkább boldog, elégedett embereket: tanulmányok szerint a legtöbben önkéntelenül is vonzódnak az arcokhoz és nagyobb eséllyel kattintanak ilyen képekre.

Forrás: MarketingLand.com

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

négy × 4 =