A Google mobil first indexelési rendszere azt jelenti, hogy a Google azokat az oldalakat részesíti előnybe a találati listán melyek mobilra optimalizáltak. Ennek a keresőmotor-optimalizálásnak a következményei potenciálisan jelentősek lehetnek, különösen azok számára, akik nem rendelkeznek weboldaluk mobilbarát változatával, de tekintsük át, a miért és hogyan kérdéseket és válaszokat.
Pontosan még senki sem tudja, de valószínűtlen, hogy 2018 előtt elindulna. Egész pontosan annyit tudunk, hogy „több negyedév is lehet mire elindul” – by Gary Illyes. És az is több mint valószínű, hogy a váltás is szakaszokban történik majd, nem mindenhol egyszerre.
A Google mindig azon dolgozott – és dolgozik ma is – hogy a felhasználók számára a legjobb minőségű tartalmakat találja meg, mind tartalom minőségét tekintve mind pedig technikailag. Mivel a mobil keresések száma 2016-ban ugrásszerűen nőtt meg, és növekszik most is, ezért egyértelmű az irány.
Vagyis annak, aki mobil eszközön (mobiltelefon, tablet) keres annak olyan weboldalakat fog a Google megjeleníteni a SERP-ben (a keresés találati listája) amelyek az adott eszközön képesek hiba nélkül valamint nem desktop méretben megjelenni.
Elsőként ne ess pánikba, – azért talán egy kicsit mégis – viszont azt mindenképp szem előtt fogja tartani a kereső óriás, hogy egy jól működő asztali weboldal még mindig jobb, mint egy rosszul működő mobil verzió…
Nos, ez mintha egy kicsit összezavart volna? Meglehet, azt azért tudnod kell, hogy a Google szerint a találati eredményeket „alakíthatja” a keresőóriás úgy, hogy a hasznos mobil oldalak „kitúrják” a hasznos csak asztali nézettel rendelkező weboldalakat.
Vagyis, ha elindul a Mobil First Index, akkor a weboldalad hátrányba kerül, ha nincs mobilra optimalizált megjelenése. És igazából ez a lényeg hosszútávon, vagy talán nem is annyira hosszú ez a táv…
Ha az asztali verzió tartalma bővebb, mint a mobil verzióé akkor abba a problémába kerülhetsz, hogy a mobil látogatók csak a kevesebb – esetleg kevésbé értékes – tartalmat fogják látni, hiszen a kereső robotok csak a mobil verziót indexelik majd.
Ezt a problémát előbb kell megoldanod, mint gondolnád. Hiszen a Google javaslata szerint is az a legelőnyösebb, ha a mobil verzió tartalma pontosan azonos az asztali weboldallal. Az tartsuk szem előtt, ha mégis a külön mobil verziót választjuk, hogy a mobil verzió tartalma minél jobban legyen azonos az asztali webhely tartalmával.
Mindig vannak olyan területek egy vállalkozás online jelenlétében, amelyeket lehet javítani annak érdekében, hogy a vállalkozásod több bevételt termeljen. A weboldalad mobilra optimalizálása pontosan ilyen feladat, és ha hozzávesszük, hogy erre egyre kevesebb időd van, akkor ez egy nagyon nagyon fontos terület lesz mostanában.
Csökkented kell a betöltési időt, vagyis azt az időt, amit a böngésző arra fordít, hogy megjelenítse a felhasználóid számára a weboldalt. Eddig a Google elsősorban az asztali eszközökön való megjelenés sebessége alapján rangsorolta az oldalakat, de úgy tűnik, ez most megváltozik. A mobil first index bevezetésével a mobil oldalak töltődési idejét is figyelembe fogja venni a keresőóriás.
Bár alapvetően készíttetethetsz egy mobil verziót az asztali megjelenés mellet, de a legbölcsebb döntés az, hogy a weboldalad olyan designt kapjon amely responzive. Vagyis az asztali tartalmakat tökéletesen képes megjeleníteni mobil eszközökön is. Így a felhasználók a kevesebb tartalom miatt nem lesznek csalódottak és sokkal több konverziót érhetsz el. Azaz kevesebb vásárló, látogató hagyja el az oldaladat.
Ez elég nyilvánvalónak tűnik, de kétségbeejtő, hogy mennyi webáruház és weboldal tulajdonos nem foglalkozik vele. Ha a weboldalad responzive akkor ezzel nem sok teendőd van, hiszen az asztali és a mobil URL struktúrád azonos. Viszont, ha a mobil verzió külön van, akkor ezt mindenképp ellenőrizned kell. Vagy elnőiztetned a weboldalad webáruházad üzemeltetőjével.
Használd a Google Search Console-t arra, hogy a hibákat feltérképezd és minden hibára fényt deríts, ez biztosítja, hogy a keresési indexben is előkelőbb helye legyen a weboldaladnak, webáruházadnak.
A mobil internetezők aránya évről évre nő, és a növekedés nem torpan meg. Egyre több mobil eszközt használnak keresésre, internetezésre. A Google jelenleg is erősen azon dolgozik, hogy az internet „mobilbarát” legyen, és a mobil first index bevezetésével azt szeretné elérni, hogy az üzleti oldalak is mobilbarátak legyenek. A mobilos internet felhasználók számának növekedése miatt, és a Google piaci egyeduralkodása miatt nem tehetsz mást, mint lépést tartasz…
Hogyan készülsz a mobil first index bevezetésére? Készülsz rá? Szívesen segítünk neked a weboldalad, webáruházad mobilra optimalizálásban.
[caldera_form id=”CF59e795c5f0a3a”]
6328 Dunapataj, Gábor Áron utca 37.
https://webstartconsulting.hu/
e-mail: info@webstartconsulting.hu
Mobil: (+36-30) 516-2793
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-82919/2015.
A WebStart Consulting azért jött létre, hogy Weboldal és webáruház készítéssel foglalkozzon Budapesti és Országos ügyfelek számára. Csapatunk 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik weboldal fejlesztés és webáruház készítés terén, így tanácsadással is foglalkozunk. A weboldal fejlesztés és webáruház készítés során az egyedi igényeidet maximálisan figyelembe vesszük, és projektmenedzserünk kiemelt figyelemben részesít.
Made with ❤ by Webstartconsulting
Hívj most, előzd meg versenytársaid.