Érkezett egy felkérés, miszerint egy Magento webáruház tulajdonosa szeretné azt mobilra optimalizálni, vagyis responzive designt készíteni hozzá. A webáruház, a Magento Community Edition alapjaira épült még 2012-ben, és azóta sem nyúlt hozzá senki, nem frissített rajta senki semmit. Amint átvizsgáltuk a Magento webáruház teljes rendszerét, hamar egyértelmű lett számunkra, hogy a responzive design mellett a második – ha nem az első – legfontosabb szempont a Magento frissítése lenne.
Az első lépés – mint minden esetben – a tesztkörnyezet kialakítása volt. Vagyis a saját szerverünkön létrehoztuk a Magento webáruház egy példányát, amelyen kockázatok nélkül végezhettük a webáruház felújítását, miközben az “éles” webáruház nyugodtan üzemelt tovább.
A teljes rendszert átvizsgáltuk, megnéztük milyen modulok vannak telepítve az alap Magento rendszerhez. Készítettünk egy listát és egy elvárt működési leírást. Ezek alapján tudtuk ellenőrizni a frissített rendszer megfelelő működését.
A tesztoldalon elvégzett frissítés után az éles oldalra átvezetve a változást, szembesültünk néhány meglepetéssel.
Elsőként kiderült, hogy a szerver teljesítménye jóval a mi tesztszerverünk teljesítménye alatt van. Vagyis az új Magento webáruház olyan lassú volt mint egy éticsiga. Megoldásként a szerver beállításait kezdte módosítani a külsős rendszergazda-csapat. Ez közel 4 napig tartott, mivel a kommunikáció köztünk és a rendszergazda csapat között elég vontatott volt. Mondhatni nem törte magát a rendszergazda cég a problémák gyors megoldásán.
Második meglepetés az volt, hogy a webáruház időről időre leállt minden előjel nélkül, és a hiba naplók sem mondtak hasznos információt. Ez volt az a pont, amikor az akadozó problémamegoldás nem volt tovább elviselhető, ezért komoly lépésre szántuk el magunkat ügyfelünkkel.
Amikor egyértelmű lett, hogy ilyen körülmények között lehetetlen hatékonyan dolgozni, akkor a költözés mellett tettük le a voksot. Kiválasztottunk egy megfelelő tárhelyszolgáltatót, ahol a kapcsolattartás ideje szinte azonnali volt akár éjjel is. Valamint szinte teljes egészében felügyeleti jogunk lett a szerver felett. Így hamar kiderültek a hibák, és gyorsabban megoldódtak.
Ekkor derült ki az is, hogy a rendszert már évek óta feltörték, és ez okozta a rejtélyes hibákat. Következtek a biztonsági frissítések. A Magento biztonsági frissítéseket alkalmaztuk, és azóta a webáruház töretlenül és megbízhatóan üzemel.
Az egyik legnagyobb tanulság, hogy nagyon sok múlik a tárhelyszolgáltató cégen, mert ha nehezen elérhető és nincs 24 órás ügyelet, akkor megnehezíti a fejlesztőcég munkáját.
A másik, talán még fontosabb tanulsága az ügynek, hogy a nyílt forráskóddal készült rendszereket nem szabad hagyni elavulni. Ügyfelünk az egészet megúszta volna harmad akkora összegből, ha a rendszer nem elavult, és csak a responzive designnal kellett volna foglalkoznunk.
Konklúzió? Soha de soha ne hagyd elavulni a weboldalad vagy webáruházad.
Ha Magento Webáruház tulajdonosaként szeretnéd meglőzni a bajt, keress meg minket bátran.
[caldera_form id=”CF59e795c5f0a3a”]
6328 Dunapataj, Gábor Áron utca 37.
https://webstartconsulting.hu/
e-mail: info@webstartconsulting.hu
Mobil: (+36-30) 516-2793
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-82919/2015.
A WebStart Consulting azért jött létre, hogy Weboldal és webáruház készítéssel foglalkozzon Budapesti és Országos ügyfelek számára. Csapatunk 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik weboldal fejlesztés és webáruház készítés terén, így tanácsadással is foglalkozunk. A weboldal fejlesztés és webáruház készítés során az egyedi igényeidet maximálisan figyelembe vesszük, és projektmenedzserünk kiemelt figyelemben részesít.
Made with ❤ by Webstartconsulting
Hívj most, előzd meg versenytársaid.