Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány tanácsot, tippet azoknak, akik jó helyen szeretnék látni az oldalaikat a Google-n. A legfontosabb, amit fejlesztés nélkül mi magunk is megtehetünk, hogy linkelünk! Ha eredményeket akarunk, mindig lássuk el linkekkel a cikkeket, mert a Google csak azokat a bejegyzéseket és oldalakat tudja megtalálni, amelyeket valahol, valahová bekötöttek a neten. Emellett azért is fontos a linkelés, mert megkönnyíti a user számára a tájékozódást, hiszen összekapcsolhatjuk a releváns tartalmakat, a Google pedig így jut információhoz a site-unkkal kapcsolatban, így érzékeli, melyek a legfontosabb tartalmaink. Mindez tehát azt jelenti, hogy a megfelelő belső linkelési stratégia plusz anyagi ráfordítás nélkül is növelheti a SEO hatékonyságát!
Mert a Google a linkeket használja annak megállapításához, hogy az adott oldalon mely tartalmak kapcsolódnak egymáshoz, és milyen értékes az adott oldal.
A Google a weboldalakat egy robottal térképezi fel, ez a Googlebot. A robot megkeresi a Google indexébe felvehető új és frissített oldalakat. A Googlebot a folyamatot a korábbi feltérképezések során talált weboldalak URL-címeivel, valamint a webmesterektől kapott webhelytérképekkel kezdi. A Googlebot végiglátogatja ezeket a webhelyeket, és az oldalakon talált linkeket felveszi a feltérképezésre váró oldalak listájára. Ezután megkeresi az új és a megváltozott webhelyeket, valamint az inaktív linkeket, majd ezek alapján frissíti a Google indexét. A hivatkozások követésével a Google meghatározza, hogy milyen viszonyban vannak egymással az oldalak, bejegyzések. Így a Google rangsorolja a tartalmakat, és amelyeket fontosnak talált, mert sok más oldal mutatott rá, azt jobb helyre teszi a találati oldalakon.
Minél több link mutat egy oldalra, annál magasabb lesz a Google számára az értéke. Emellett fontos, hogy a következő oldalra átadott link érték osztódik az adott oldalon található hivatkozásokra, és így tovább. Jellemzően a nyitólapokra mutat sok hivatkozás, így általában ezek a legmagasabb link értékkel bíró oldalak. A keresők pedig mindig azokat az oldalakat rangsorolják feljebb, amelyeknek ez a mutatója jó. Ezért a legújabb bejegyzéseket például célszerű nem csak a kategória vagy rovatoldalra, de a nyitólapra is kitenni, hogy jobb értéket kapjon és a Google gyorsabban megtalálja.
SEO szempontból kulcsfontosságú, hogy rendszeresen értékeljük és javítsuk a belső linkelési stratégiánkat. A megfelelő belső hivatkozások linkelésével elérhetjük, hogy a Google megértse az oldalak fontossági sorrendjét, az oldalak közötti kapcsolatot és az oldalak értékét is.
A weboldalak legfontosabb tartalmai a sarokkő- vagy kiemelt cikkek, miként arról korábban részletesen is írtunk. Ezekre a tartalmakra nagyon sok link kell hogy mutasson, a Google csak így fogja megfelelően kezelni. A sok hivatkozás miatt pedig ezeknek a cikkeknek lesz a legjobb link értéke. Ezt érdemes kihasználni, és ezekbe a kiemelt írásokba is belinkelni a kapcsolódó tartalmakat.
Úgy is erősíthetjük a kiemelt írásokat, ha a tematikailag kapcsolódó cikkek mellett a nyitólapról is elérhetővé tesszük, esetleg emellett még az oldal tetejére (a fejléc alá vagy a menüsorba) is belinkeljük. Így még erősebbé válnak ezek az írások a Google számára.
Emellett hasznos lehet belső linkeket adni azokhoz a kategóriákhoz, címkékhez, amelyekhez a poszt tartozik. Ezek segítségével a Google meg tudja érteni az oldal felépítését, és segít a látogatóknak a navigációban.
Ha kapcsolódó cikkeket linkelünk a posztokba, segítünk a Google-nak megérteni a site felépítését, ezért célszerű a cikkek aljára akár több kapcsolódó írást is bekötni. Erre vannak automatizált megoldások is, például ez , de a legjobb, ha magunk gyűjtjük össze a szóban forgó írásokat.
Érdemes a legfrissebb és/vagy a legnépszerűbb tartalmakat úgy elhelyezni, hogy azok minden oldaltípusról elérhetőek legyenek. Erre a legjobb megoldás az lehet, ha a láblécbe vagy valamelyik oldalsó hasábba kötjük be ezeket a tartalmakat. Ráadásul ez a megoldás nem csak SEO szempontból ideális, de megkönnyíti a usereknek a tájékozódást és növeli az elérést is – ami megint csak támogatja a SEO-t.
Valószínűleg olyan oldalakra is mutatnak linkek, amelyek nem fontosak SEO szempontból. Ilyen például a bejelentkezés, regisztráció. Korábban elég volt egy “no-follow” címkével jelölni az ilyen oldalakat. Ma már azonban nem ez a legjobb megoldás, érdemes inkább “no-index” címkével jelölni az olyan írásokat, oldaltípusokat, amelyeket teljesen láthatatlanná akarunk tenni a Google számára.
A horgony szöveg az a pár szó, amire rá lehet kattintani, és ahonnét átlinkelünk egy másik oldalra, posztra. Figyeljünk arra, hogy nehogy túltoljuk az ilyen szövegeknél a kulcsszó-optimalizlását, mert a Google már túl okos ahhoz, hogy rájöjjön arra, ha trükközni akarunk, és minden horgony szövegnél ugyanazokat a kulcsszavakat adjuk meg például. Bár mindez korábban működőképes megoldás volt, ma már inkább érdemes figyelni arra, hogy ne pont ugyanazokra a kifejezésekre ültessük a linkeket, ne legyenek erőltetettek ezek a szövegrészek.
Forrás: Yoast.com
6328 Dunapataj, Gábor Áron utca 37.
https://webstartconsulting.hu/
e-mail: info@webstartconsulting.hu
Mobil: (+36-30) 516-2793
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-82919/2015.
A WebStart Consulting azért jött létre, hogy Weboldal és webáruház készítéssel foglalkozzon Budapesti és Országos ügyfelek számára. Csapatunk 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik weboldal fejlesztés és webáruház készítés terén, így tanácsadással is foglalkozunk. A weboldal fejlesztés és webáruház készítés során az egyedi igényeidet maximálisan figyelembe vesszük, és projektmenedzserünk kiemelt figyelemben részesít.
Made with ❤ by Webstartconsulting
Hívj most, előzd meg versenytársaid.