vevőszerzés

Tippek, trükkök vevőszerzéshez

Weboldaltervezésnél elsősorban a főoldal vagy a landing page kapja a nagyobb hangsúlyt, az aloldalak kialakítására viszont nem fordítanak akkora figyelmet. Ha több aloldallal rendelkező website-ot működtetünk, amelyek kifejezetten vevőszerzésre irányulnak, akkor érdemes tisztában lennünk vele, hogyan lehet elérni a látogatóknál, hogy ne csak a landing page-en időzzenek, hanem a többi oldalon is. S ha már időznek, akkor hogyan vehetjük rá őket, hogy sikeres konverziót végezzenek.

Nyerőek a speciális ajánlatok

A landing oldalak elkészítésénél vagy a konverzió optimalizálásánál (CRO) legfőbb szempont, hogy elnyerjük a vevők figyelmét. Erre jó lehet, ha speciális, egyénre szóló ajánlatokat helyezünk el, vagy ha már létező tartalmakból állítunk össze anyagokat és feliratkozás után elérhetővé tesszük. Ilyenek lehetnek, többek között a termék útmutatók vagy tudásmenedzsment tartalmak.

Gyorsan töltődő érdekes tartalmak

Mivel nem elég, ha csupán a főoldal vagy a landing page generálja a forgalmat, a szakemberek azt javasolják, hogy érdekes tartalmakkal tartsuk fent az ügyfelek figyelmét. Az ilyen tartalmakat pedig úgy állítsuk össze, hogy a többi aloldalra is mutassanak. A figyelem fenntartásának másik legfontosabb paramétere, hogy néhány másodperc alatt átjöjjenek az üzenetek, ellenkező esetben a felhasználók hamar továbbállnak.

Jó pont jár a vevőélményért

A vevővélemények bizalmat keltenek az emberekben a cég és a termékek iránt. A vásárlók pedig jobban elfogadnak bármit, ha igazolva látják, hogy másnak is tetszik. Állítólag a fotókkal kiegészített vélemények teljesítenek a legjobban, de a videós esettanulmányok és az egyszerű statisztikák is, illetve referenciaként feltüntetett ügyfél logók is jól szerepelnek.

Kell a CTA!

Kell a weboldalra, akárcsak a landing oldalra call to action (CTA), amely tartalma attól függ, hogy mi a weboldal tevékenységi köre. A cselekvésre buzdító tevékenységeket oda érdemes elhelyezni, ahol a látogatók tekintete jár (érdemes szoftveresen elemezni), például a weboldal második sorába jobbra vagy balra.

A jól felépített weboldalon eredményes konverziós arányok érhetők el, mivel a felhasználó elvégzi a vásárlást, a hírlevél feliratkozást, azaz bármit, ami közvetlen bevételt generál. A konverzió fogalmát azonban eltérő módon értelmezik a marketingesek, a hirdetők és a tartalomtulajdonosok. Egy online kereskedő számára a sikeres konverzió az, ha egy másik oldalon elhelyezett banner hirdetésre kattintva megvásárolják a hirdetett terméket. Egy tartalomorientált oldalon azonban az a konverzió, ha a látogató feliratkozik a hírlevélre, regisztrál az oldalra vagy letölt egy szoftvert. Minden weboldal esetében tehát az a legfontosabb cél, hogy az oldalra érkező látogató elvégezze az előre meghatározott konverziót.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

kilenc + 12 =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..