Konverzió javítás, optimalizálás

Hogyan növeljük a konverziót weboldalunkon?

Az e-kereskedelem az elmúlt néhány évben sokkal látványosabb forgalom-növekedést produkált, mint azt az elemzők jósolták. Az iparág szereplői tehát arra törekedtek, hogy webáruházaikat minél vonzóbbá és elérhetőbbé tegyék, s minél több konverziót váltsanak pénzzé. Mégis voltak olyan kereskedők, akik nem tudták megtartani vásárlóikat.  Ennek oka lehetett, hogy nem pozicionálták a kulcsszavakat, azaz nem jó helyen szerepeltek a Google találati listáján vagy oldaluk átláthatatlan volt. Összeszedtünk néhány tippet, amelyek fontosak a vevőszerzéshez.

A megfelelő kulcsszó és a könnyű navigálás alapvető

Alapvetően a legfontosabb lépés, hogy könnyen kezelhető weboldallal rendelkezzünk, amely egyszerű navigálást tesz lehetővé. A könnyű navigálás mellett érdemes a szakmai tartalomra is megfelelő hangsúlyt helyezni. Egyébként pedig stratégiai kérdés, hogy a szöveges részbe a megfelelő kulcsszavakat építsük be.

Tageljünk!

A címkék egyértelműen határozzák meg a weboldal tevékenységét, ezzel segíthetünk a találati listán kedvező pozíciót elérni. Tehát szánjunk rá időt! Emellett szükség van egy jól összerakott oldaltérképre is, amelynek szintén szerepe van abban, hogy a Google előre rangsoroljon minket.

Írjunk termékinformációkat!

Sokszor a weboldal tulajdonosok ott követik el a hibát, hogy komplex termékeket kínálnak, de egyszerű kulcsszavakat használnak. Ennek következménye, hogy a Google nem a legkedvezőbben rangsorolja és kategorizálja terméküket.

Ezt kivédhetjük azzal, ha végzünk egy kis kutatást is, hogy termékeinkre mely kulcsszavak a jellemzők. Ha termékinformációkat állítunk össze, tehetjük edukációs jelleggel, ilyen esetben a legtöbb információt írjuk le.  

Készíts egyszerű navigációs menüt és tranzakciós folyamatot!

Amikor a vásárlók, ügyfelek, felhasználók eljutnak az oldalunkhoz, biztosak akarnak abban lenni, hogy könnyen meg fogják találni, amit keresnek. Nem akarnak sok időt tölteni a kereséssel, helyette a leggyorsabban akarnak eljutni a keresett termékhez vagy információhoz. Az idő egy fontos tényező, vagyis a cél, hogy minél gyorsabban vásárolhassanak. A könnyen kezelhető és jól átlátható weboldal mellett ugyanolyan fontos szempont még, hogy a tranzakciós folyamat is egyszerű legyen.

Illusztrálni a terméket!

Ahogy fejlődött a digitalizáció, úgy értékelődött fel például az e-kereskedelemmel foglalkozó oldalak esetében a kiváló minőségű képek használata is. Bár az e-kereskedelem esetében egy megváltozott vásárlási élményről beszélhetünk, továbbra is a látvány az, ami eladja a terméket, s ami alapján a vásárlók a döntéseiket meghozzák.

Teszteljünk!

Létezik néhány egyszerű tesztelési lehetőség, amellyel vizsgálhatjuk, hogy jól terveztük-e a SEO-t. Például a tartalmakat érdemes legelőször megfuttatni a social csatornákon. Vagy elkészíthetjük blog tartalomként, videóként is. Illetve promotálhatjuk a Google AddWords segítségével is.

Ha e-kereskedelemmel foglalkozunk, tisztában kell lennünk vele, hogy egy nehéz műfajt választottunk, miután más szabályok működtetik, mint a klasszikus bolti vásárlást. Szerencsére nagy forgalmat lehet produkálni általa, ha figyeljük a trendeket és figyelembe vesszük a vásárlói elvárásokat.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

16 + 1 =