Google SEO

Nincs többé Google PageRank?

A Google nemrég bejelentette, hogy a PageRank eszköztár (toolbar) a továbbiakban nem lesz frissítve. Joggal merült fel sokunkban a kérdés, hogy akkor ezentúl a PageRank érték nem is fog számítani a rangsor kialakításánál? Természetesen igen, továbbra is szám azonban a keresőóriás legutóbbi nyilvános pagerank érték frissítése sem volt szándékos. Ebből az következik, hogy a Google a PageRank értéket egyre kevésbé tartja majd fontosnak a rangsor kialakításánál.

Leáldozóban a Google Pagerank

Sajnos az utóbbi időkben a webmesterek egyre inkább hozzászoktak a PageRank fontosságához, azonban az új rangsorolási tényezők között ez már nem – vagy nem ismert – mértékben lesz mérvadó.

A Google új rangsorolási módszerének gerincét az “onsite és offsite keresési rangsor mutatók”  (Onsite and Offsite search ranking results – angolul sokkal jobban hangzik) képezik, melyek jelentős on-site és off-site faktorokat tartalmaznak.

On-site faktorok a lista kialakításánál

  • Az on-site faktorok nagy része tökéletesen kinyerhető a weboldal elemzése révén.
  • A kulcskifejezések sűrűsége a weboldalon vagy webáruházban
  • A keresett kulcsszó elhelyezkedése a weboldalon
  • Az adott oldal elhelyezkedése a weboldal struktúrájában. Például, egy főoldal sokkal fajsúlyosabb mint egy olyan al oldal ahova sok sok kattintás után juthatna a felhasználó.
  • Milyen sokan linkelnek más weboldalak hasonló témában az adott oldalra.

Az oldal adatok analizálására sok ismert eszköz van magyar vagy angol nyelven egyaránt. Ezeket használva akár mi magunk is rábukkanhatunk érdekességekre, de természetesen ettől még nem leszünk profi SEO szakemberek.

Off-site faktorok melyeket a Google figyelembe vesz

Az előző szempontok mellet sok olyan faktort és paramétert is figyelembe vesz a Google SEO rangsor kialakításakor, melyeket nehezebb kideríteni.

  • Az oldalunkra mutató linkek száma
  • A keresési listában történt kattintások az adott kulcsszóra
  • Más relevanciát tükröző statisztikai adatok (na ezt nehéz megfogni, és szupertitkos)
  • Témakörükben releváns külső oldalak: minél több tartalmilag releváns oldal linkel a keresett oldalra, annál relevánsabbá válik.
  • Hiteles vonatkozású oldalak: Minél magasabb relevanciával rendelkező oldalak mutatnak az oldalunkra annál megbízhatóbbá válik az oldal.

Legyen sok releváns ránk mutató link, ezeknek az ellenőrzésére a Webmaster Tools ideális eszköz. Összességében elmondható, hogy jó helyezést legfőképpen a következő szempontok észben tartásával lehet elérni:

  • Legyen releváns tartalom
  • Sok ránk mutató releváns és megbízható link
  • A tartalom marketing segít ezek elérésben
  • Ne próbáljunk meg csalni, mert azt nem díjazza a Google!
  • Ha kell ne féljünk szakértőtől segítséget kérni.
0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

16 + tizenkettő =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..