SEO

Így támogathatja céged kereskedelmi stratégiája a SEO-t

Sok problémánk lehet abból, ha nem  ismertetjük megfelelően kereskedelmi stratégiánkat a SEO-szakembereinkkel. De miért is fontos, hogy a kereskedelmi a stratégia fontos része legyen a SEO-zásnak? Összegyűjtöttünk öt olyan tipikus esetet, amiből problémánk adódhat, nézzük melyek is ezek és mi lehet a megoldás! 

Leltárkészlet és negatív kritikák 

Miközben már vannak olyan cégek, ahol olyan készletezési programokat használnak, amelyek segítségével a raktárkészlet változásait élőben lehet követni, mások még nem tartanak itt. Ahol nincs folyamatosan frissülő nyilvántartás a készletről, azoknál a cégeknél a neten rendelt termék kiszállítása is komoly kihívást jelenthet. Ha ugyanis olyan árut adunk el, ami éppen kifogyott, és nem jelezzük, hogy a beszerzése, a készlet feltöltése akár több hetet is igénybe vehet, sok-sok joggal elégedetlen vásárlóra tehetünk szert. Ez pedig hatással lesz a SEO-stratégiánkra. Ha a felháborodott user a közösségi médiában világgá kürtöli panaszát, a negatív visszajelzések alaposan visszavethetik webshopunk teljesítményét. Így a rendelés felvételének technikainak tűnő kérdése akár az egész brand megítélésére kihathat. 

Schema-jelölések és a kifogyott termékek 

Egyre többen használnak a Google találati oldalakon schema-jelölést, így még azelőtt kiderülhet egy-egy termékről, hogy raktáron van-e, esetleg éppen kifogyott a készlet, hogy a webshopra kattintanának. 

Ez a praktikus megoldás akkor jelenthet problémát, ha nem frissítjük a backenden a jelölést, és beragad valamelyik állapot. Érdemes tehát figyelni arra – ha már beépítettük az oldalunkba a schema-jelülést, hogy folyamatosan ellenőrizzük, mindig a valóságnak megfelelően legyen beállítva a termékek állapota. Szélsőséges esetben jelentős, a keresőoldalakról érkező forgalmat veszíthetünk, vagy sok elégedetlen vásárlót szerezhetünk egy-egy rossz beállítással. Jó tanács, hogy inkább inaktiváljuk a jelölést, amíg nincs időnk frissíteni a termékek állapotát, nehogy amiatt a néhány termék miatt ami kifogyott, a többire se kattintsanak a jelzés miatt. 

URL-képzés és törölt oldalak 

Gyakori probléma, hogy a különböző színű vagy méretű termékek (pl. ruhák, cipők) egyedi URL-t kapnak, ami miatt a Google-találati oldalain is rengeteg link fog versengeni egymással, lényegében ugyanazzal a tartalommal. Érdemes elkerülni ezt a helyzetet és ugyanazon az URL-en, színválasztó gomb segítségével megmutatni a termékeket. 
 
Egy másik gyakori eset, amely jelentős következményekkel járhat, amikor egy termék elfogyott és emiatt a termékoldalt inaktiválják, esetleg véglegesen törlik. Ezt követően pedig, ha később mégis újra kapható lesz az áru, új oldalt hoznak létre ugyanannak a terméknek. 

Ez nem túl szerencsés megoldás, több dolog miatt sem. Először is, ha leszedjük a termékoldalt a webshopból, vagy akár töröljük is azt, még mindig nem biztos, hogy az oldal tényleg eltűnt mindenhonnan. Valójában ezt az oldal a Google még mindig jó eséllyel látja, tárolja. Azt tanácsoljuk, hogy törlés helyett inkább írj ki egy automatikusan megjelenő figyelmeztetést a termék oldalára:  “Ez a termék ideiglenesen nem érhető el – látogasson vissza később”. 

Ne akciózzunk állandóan! 

Ha szinte folyamatosan akciósként hirdetjük a termékeinket, az visszaüthet egy idő után. Ezzel ugyanis nem azt fogjuk elérni, hogy a vásárlók most és azonnal vásároljanak az akciós áruból, hanem sok esetben azt, hogy immunisak legyenek a leértékelésekre, halogassák a döntést, a teljes árat pedig még véletlelnül se akarják kifizetni a továbbiakban. Ugyanis joggal gondolhatják, hogy ha az egyik akció véget ért, úgyis jön majd a következő pillanatokon belül, tehát ráérnek még gondolkodni. Vagyis, ha állandóan akciós üzenetekkel bombázzuk a usereket, valószínűleg nem tudjuk vásárlásra csábítani őket ezzel, ráadásul emiatt a keresőoldalakon is egyre lejjebb, az értéktelen helyeken találhatjuk magunkat. 

Legyél exkluzív! 

Ha viszonteladók is forgalmazzák a termékeinket, belefuthatunk abba a helyzetbe, hogy náluk olcsóbban kapható az árunk, ráadásul összességében nagyobb náluk a választék. Ugyanakkor egy-egy nagyobb áruházlánccal nem is érdemes pattogni, mert könnyen ki is rakhatnak a beszállítóik küzül, vagy ha meg is tartanak, kevésbbé lesz fontos számukra a mi termékünk értékesítése. Ha tehát szükségünk is van partnerekre, figyeljünk arra, hogy a saját webshopunkban is tudjunk exkluzív termékeket kínálni, legyen miért oda látogatni és persze vásárolni a usereknek. 

Via Searchengineland.com 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

egy × 4 =