Agresszív (pop-up) hirdetésektől védi a mobilozókat a Google

Keményen fellép idén január óta a Google az általa zavarónak minősített pop-up hirdetésekkel szemben. A mobil eszközökről indított keresések esetében jelentősen hátra rangsorolja ugyanis a találati listában azokat az oldalakat, amelyek – a keresőoldal logikája szerint –  zavarónak minősített egész oldalas interstitial hirdetéseket jelenítenek meg.

Érdemes tehát mostantól figyelni arra, hogyan is értelmezi a Google a zavaró hirdetések fogalmát, pontosan miért is büntet, és mi az, amit “engedélyez” interstitial hirdetések esetében a keresőóriás. A vállalat rövid, hivatalos magyarázata szerint azokat az oldalakat rangsorolják hátrébb a találati listákon, amelyek olyan interstitial hirdetéseket jelenítenek meg, ahol a tartalom emiatt mobil eszközökről nehezen elérhető. De nézzük csak, melyek is a problémás esetek!

• Olyan popup ablakok, amelyek kitakarják az oldal tartalmát. Büntetik azokat a popupokat is amelyek rögtön azután láthatóak, hogy a keresőoldalról megérkezett a user, és azokat is, amelyek néhány másodperccel később jelennek meg.
• Egész képernyőt betöltő interstitialok, amelyeket előbb be kell zárni ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférhessünk.
• Az előző megoldáshoz hasonlító hirdetések, ahol az oldal felső részén található az interstitialszerű felület, alatta pedig az eredeti tartalom.

Példák a büntetendő Pop-up ablakokra

Ha ezeket mind bünteti a Google, akkor mit szabad tenni, ha nem akarjuk, hogy a találati listában értékelhetetlen helyre kerüljünk? Erre is hoz néhány példát a keresőoldal, van ugyanis néhány kivétel, amelyeket továbbra is lehet alkalmazni:

• Olyan interstitialt továbbra is lehet használni, ami valamilyen figyelmeztetést tartalmaz – például életkorhoz kötött tartalmak esetében a 18+ -os felhívás, de ilyenek a cookie-használattal kapcsolatos figyelmeztetések is.
• Bejelentkező felületek, pl. e-mail-fiókba, vagy fizetős oldalakra.
• Azokat a bannereket sem büntetik, amelyek a képernyőnek csak egy kisebb részét foglalják el és könnyen bezárhatóak. Például az applikációk letöltésére szolgáló, Chrome vagy Safari által támogatott bannerek.

Nem büntetendő felugró ablakok

 

 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

három × négy =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..