SEO

7 egyszerű lépés, keresőoptimalizálás okosan!

A keresőoptimalizálás sosem lesz egyszerű, ahogy a Google fejleszti saját SEO algoritmusait, és ahogyan egyre másra jönnek az updateek úgy kell alkalmazkodnia a keresőoptimalizálásban jártas szakembereknek is. Azonban nem várható el mindenkitől, így tőled sem, hogy keresőoptimalizálási szakember legyél, ezért szeretnék neked 7 tanácsot adni amit – jó eséllyel egyedül is – meg tudsz valósítani a weboldaladon. Főleg akkor érdemes ezeket a tanácsokat megfogadni, ha a tartalmad saját magad szerkeszted és állítod össze.

Keresőoptimalizáld a weboldalad!

Biztosan találkoztál már – vagy netán használtad/használod is – az alábbi URL szerkezetet: Http://azendomainnevem.hu/blog/posts/december/az-én-igen-hosszú-cikkem-title-tagje-amit-csak-el-tudsz-kepzelni/ A keresőoptimalizálás szempontjából ez egy tipikusan gyakori hiba. A SEO útján akad még néhány, melyet a kereső óriás nem nagyon szeret. Ezen kívül lássunk még néhány egyéb és gyakori hibát amit érdemes lenne elkerülni.

1. Kerüld az extra hosszú URL-eket!

Matt Cutts a Google szakembere felhívta a figyelmet arra, hogy egy URL tag-ben 3-5 szónál többet nem érdemes használni. Mit is jelent ez pontosan? Elsősorban azok a kulcs szavak legyenek az url-ben melyek relevánsak a szövegre nézve. Egyszerűen rövidítsd le amennyire csak lehet.

2. Linkelj releváns oldalakra!

Vagyis a Google többek között az oldaladról induló linkek alapján is próbálja megállapítani mennyire vagy releváns egy adott témában. Ezért ez alapján (is) próbálja eldönteni, hogy az emberek mennyire találnak meg nálad hasznos információkat egy adott témában. Légy biztos abban, hogy a kifele mutató linkek mögötti oldalak abban a témában relevánsak amely oldaladról a link indul.

3. Használj képeket, ábrákat, videókat stb.

Használj médiát, mind hasznos segítség lehet ahhoz, hogy a felhasználói aktvitást fokozd az oldalon. Egy jó kép vagy info grafika igen sokat nyomhat a latba. A felhasználók szívesen töltenek el időt az info grafikák, vagy videók megnézésével, főleg ha azok az adott témában érdekesek. A vizuális média alapvetően csökkentheti a lepattanók arányát, azokét akik további interakció nélkül hagyják el az oldalt.

4. Légy responzive!

Ha a weboldalad responzive akkor a tartalmat minden esetben ahhoz az eszközhöz igazítja amilyen széles kijelzője van. Tehát egy tableten és egy mobilon is meg tud jelenni a tartalom úgy, hogy azt közben kényelmesen lehet használni. Sajnos vannak olyan cégek és gondolkodók akik azt hirdetik, hogy a mobil változat olcsóbb és jobb, de sajnos nincs igazuk. A Google állásfoglalása szerint is a responzive oldalt kedvelik jobban (nem csak a felhasználók). Ezért keresőoptimalizálás szempontjából is jobban jársz egy responzive weboldal-al. A mobil változat az amikor teljesen külön desing és tartalom is készülhet, és a böngésző betöltés előtt dönti el, hogy ezt vagy amazt a fajta tartalmat szolgáltassa. Ennek a hátrányaival majd később foglalkozunk.

Ha a weboldalad nem responzive akkor sajnos igen magas visszapattanást fogsz tapasztalni mobil eszközről érkező felhasználók körében. Így akár 10% ügyfelet is veszthetsz!

5. Használd a kulcsszavaid okosan!

A Google szerint a kulcsszavak jelentős része legalább 1X jelenjen meg a bejegyzésed, tartalmad első 100-150 szavas részében. A keresőoptimalizálás szempontjából igen előnyős ha egymáshoz kapcsolódó kulcsszavakat használsz, mert a Google megpróbál ezek között kapcsolatokat keresni. Ezért vizsgálja minden kulcsszó relevanciáját az egész oldalhoz viszonyítva.

6. Optimalizáld az oldalad a közösségi médiákhoz

A weboldaladon van Facebook megosztás, ajánlás vagy Twitter “csirip” gomb, hogy a felhasználók megoszthassák a tartalmaidat a saját idővonalukon vagy Twitter, Google+ csatornáikon? Nos ha a válaszod az, hogy nincs akkor legyen. Mostantól. A megfelelő gombok beépítése többnyire egyszerű, és máris megteremted a lehetőségét annak, hogy sok sok releváns rád mutató link keletkezzen a világhálón…

7.  Optimizáld a Title tag-et!

Ha a Title – oldalad címe – nincs H1 tag-be csomagolva, akkor mindent rosszul csinálsz. Viszont figyelj arra, hogy a H1 tag tartalma lehetőleg 50-60 karakter között legyen, hiszen a google nem jelenít meg többet. És végül mindenképp legyen benne a title tag-ben a legfontosabb kulcsszó, kulcsszavak. Ellenben a felsorolás jellegű Title tag teljesen hibás!

Összegzés

Ezek  az egyszerű tippek és szabályok segítenek abban, hogy a weboldalad optimálisabb legyen SEO szempontból, így máris tettél egy lépést a keresőoptimalizálás felé vezető úton. Vagy legalább ellenőrizheted a weboldalad. Ha még nem tetted akkor mindenképp ellenőrizd az oldalaid az alábbi SEO eszközzel: SEO meta tag ellenőrző. Nem lesz ettől még perfect keresőoptimalizált az oldalad, azonban ehhez tudunk segítséget nyújtani. Kövess minket a facebook-on és íratkozz fel hírlevélre. Ez volt az az ablak amit kinyomtál most itt lenn:) de a nyitó oldalon megtalálod az erre szolgáló dobozt!

 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

18 + hét =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..