Keresőoptimalizálási (SEO) eszközök

4 SEO és Analitikai eszköz amit érdemes kipróbálni

Új év Új Google

Cikkünk néhány hasznos keresőoptimalizálási (SEO) és konverzió javítási eszközt mutat be, weboldal fejlesztéshez vagy webáruház készítéshez, illetve a készítési fázis után bevétel növeléshez. Hamarosan itt az új esztendő és a Google ismét frissíti az algoritmusait. Ezért mindig érdemes figyelni azokra a keresőoptimalizálási (SEO) eszközökre melyeket használni szoktunk. 

Vannak bizonyos SEO eszközök melyeket eddig is használtunk és örökön örökké használni is tudunk, hiszen folyamatosan a megfelelő minőséget hozzák. Azonban néha van egy két “új fiú” is a keresőoptimalizálási eszközök piacán amit viszont érdemes kipróbálni. Némelyik eszköz szuper analitikai opciókat kínál, míg mások szegmentálási képességeikben kiemelkedők és vannak amelyek precíz adatelemzéseket biztosítanak számodra, de akárhogy is mindegyik megér egy próbát.

Mondovo

A Mondovo az egyik ilyen új szereplő az eszközök között. A Mondovo lehetőséget teremt a digitális marketing területén történő előremozdulásra egy igen modern eszköz segítségével. Vagyis ez nem a jól megszokott SEO eszköz amit a nagyapád is használt a SEO születésekor 🙂

Kutatási, nyomon követési, analizációs és mindent egybe véve egy fejlődést nyújtó eszköz. Sőt annál is több, hiszen ez egy komplett marketing eszköz is egyben. Akkor ideális eszköz ez neked, ha a marketing csatornáidon rajta tartod a kezed, követed minden rezdülését a teljes marketing show-nak a céged kapcsán. De akkor is remek ha olyasmit keresel ami minden SEO eszközt tartalmaz amire csak szükséged lehet.

Néhány igazán hasznos funkciója:

  • egy komplett analitikai felületet biztosít mely azok számára is érthető akik a régi Google Analytics felülethez vannak szokva.
  • Egy audit eszköz mely megmondja a weboldalad, webáruházad hibáit. Hol vannak hiányzó meta tag-ek, duplikált tartalmak, hiányzó alt szöveget (alt text) és hogyan lehet ezeket javítani.
  • Erőteljes kulcsszó ajánló eszköz (bár magyar nyelven egyáltalán nem túl profi) főleg angol oldalak SEO-zása terén lehet hasznos.
  • Szociális média összehasonítást is képes végezni a Facebook és a Twitter jelenléted vizsgálva. A Facebook és a Twitter faladat, tevékenységedet is átvizsgálja.
  • Rangsorolási elemzést és előrejelzést is képes készíteni a rendszer.

Összességében ez az eszköz tökéletes választás, ha nem követelmény a magyar tudás. Angol weboldalak ideális marketing eszköze, azonban rengeteg jó megoldást tartalmaz, melyre érdemes lehet felkészíteni esetleg magyar eszköztárakat is…

ClikTale

Ahogyan a neve is mutatja ez egy igen remek eszköz arra nézve, – és itt mindegy hogy magyar vagy nem magyar weboldal, webáruház használja-e – hogy megismerd a látogatóid szokásait. Igencsak eltérően működik más hasonló analitikai eszközökhöz képest, hiszen ez nem látogatottságot és még csak nem is konverziókat mér, hanem egyszerűen három dolgot.

  • Kattintási területeket
  • Egérmozgást
  • Karakteres navigációt

Általánosan igaz megállapítás az, hogy aki olvas az mozgatja az egeret, egyszerűen az elemi első osztályban úgy tanultunk meg olvasni, hogy mozgattuk az ujjunkat a sorok alatt 🙂 Ezt a remek szokását nagyon sok felhasználó megtartotta akkor is amikor monitoron olvas, így mozgatja az egeret. Tudom bután hangzik, de igaz.

Na mármost, ha a felhasználó mozgatja az egeret azon a részen ahova néz, akkor ebből az következik, hogy az egér mozgásból készített hőtérkép többségében megmutatja, hogy a felhasználóid hova néznek… Ennek a tusádnak a birtokában pedig képes vagy az oldaladon olyan felületi módosításokat végezni, hogy a felhasználóid még jobban és hamarabb lássák meg a számukra fontos információkat.

Lássunk csak néhány funkciót:

  • Vissza tudod játszani egy-egy felhasználó viselkedését, így pontosan meghatározható mit és hogyan csinált az oldalon.
  • követheted a felhasználók egérmozgatását akár touchpad akár egér akár még a görgetést is…
  • Megnézheted, hogy a weboldaladon vagy webáruházadban mely területek “halottak” a felhasználók számára és dolgozhatsz ezek átstrukturálásán ezáltal javítva a konverziókat.
  • Rögzíthetők vele a weboldal hibák (nem minden) így javítható a felhasználói élmény
  • Trakingelhető a ROI azaz a netto nyereség aránya a költségekhez képest
  • Megnézheted, hogy a weboldalad vagy webáruházad mely részei “forrók” és “hidegek”, ezáltal láthatóvá válnak a figyelem középpontjában álló területek.

Moz Pro

Ezzel az eszközzel közel 1 tucat analitikai és SEO eszközt kapsz egyetlen helyen. Lehet már hallottál róla de ha mégsem akkor is érdemes kipróbálnod mert ezzel az eszközzel komplexebb összehasonlítást nyerhetsz a többi eszközhöz képest, hiszen egy helyre hozza a social média analitikai eszközöket és a Google Analitikai eszközöket is.

Néhány Moz Pro funkció kedvcsinálónak

  • Moz Analitikai irányítópult gyors áttekintést nyújt számodra mindenről ami az on-line marketing tevékenységed nyomán a weboldaladon, webáruházadon keresztül bekövetkezik.
  • Tökéletes számodra ha nincs sok időd különféle analizáló eszközök felületeit bújni órákon át.
  • Mérheted a forgalmadat az oldaladon, a csatornákat, az oldal értékét, megtérülést és még sok mást
  • Az analitikai funkcióknak köszönhetően mély betekintést nyerhetsz az organikus találatokra nézve, a kulcsszavakra nézve, kulcsszó pozíciókat is megtekintheted.
  • Analizálhatod az összes belső és külső linket

Piwik

Egyre népszerűbb és könnyen kezelhető analitikai platformot hagytam a végére. Azért érdemes megemlíteni mert kicsit mégis más mint a nagy óriás 🙂 ennél fogva egyedibb funkciókkal rendelkezik. Remek analitikai eszköz azoknak akik szeretnék úgymond az ujjukat rajta tartani a weboldal pulzusán :). A Piwik összeköti a növekedést és a sikert. Bár még meglehetősen kevesen használják azért a felhasználói táborban van pár nagyobbacska cégecske is, mint a Forbes, a Sharp vagy a T-mobile.

Néhány nagyszerű Piwik funkció

  • Egy igen erős analitikai eszköz mellyel követheted a weboldalad, webáruházad konverziós arányokat, célokat, keresési kifejezéseket és még sok hasonlót.
  • Ideális webáruházak méréseihez, hiszen remek eszközöket kínál a konverziós arányon túl, bevételek és más e-commerce célok teljesülését.
  • Valós időben nézheted meg a vásárlóid belépési oldalait és a viselkedésüket.
  • Az irányítópultot szabadon testre szabhatod, hogy láss mindent ami számodra fontos.
  • Ideálisabb célkonverziós mérő eszköz mint a Google Analytics mert egyszerűbben tudod beállítani a kereskedelmi célokat és képes ezt megtenni weboldalakon túl, mobil alkalmazásokban is!

Összegzés és tanulságok

Gyakorlatilag elmondható, hogy magyar nyelven tudó SEO eszközök fejlődése is rohamos, erről majd egy későbbi cikkünkben írunk 🙂 de a külföldi innovációkat is érdemes a keresőoptimalizálás és konverzió javítás terén figyelemmel kísérni. Hiszen most is bemutattunk néhány igen hasznos eszközt pl arra nézve, hogy hogyan elemezheted a weboldalad, webáruházad látogatóinak szokásait. Ezeket az eszközöket felhasználva eredményesebb és bevételekben gazdagabb holnapot kívánunk!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

egy × 5 =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..