Sok problémánk lehet abból, ha nem ismertetjük megfelelően kereskedelmi stratégiánkat a SEO-szakembereinkkel. De miért is fontos, hogy a kereskedelmi a stratégia fontos része legyen a SEO-zásnak? Összegyűjtöttünk öt olyan tipikus esetet, amiből problémánk adódhat, nézzük melyek is ezek és mi lehet a megoldás!
Miközben már vannak olyan cégek, ahol olyan készletezési programokat használnak, amelyek segítségével a raktárkészlet változásait élőben lehet követni, mások még nem tartanak itt. Ahol nincs folyamatosan frissülő nyilvántartás a készletről, azoknál a cégeknél a neten rendelt termék kiszállítása is komoly kihívást jelenthet. Ha ugyanis olyan árut adunk el, ami éppen kifogyott, és nem jelezzük, hogy a beszerzése, a készlet feltöltése akár több hetet is igénybe vehet, sok-sok joggal elégedetlen vásárlóra tehetünk szert. Ez pedig hatással lesz a SEO-stratégiánkra. Ha a felháborodott user a közösségi médiában világgá kürtöli panaszát, a negatív visszajelzések alaposan visszavethetik webshopunk teljesítményét. Így a rendelés felvételének technikainak tűnő kérdése akár az egész brand megítélésére kihathat.
Egyre többen használnak a Google találati oldalakon schema-jelölést, így még azelőtt kiderülhet egy-egy termékről, hogy raktáron van-e, esetleg éppen kifogyott a készlet, hogy a webshopra kattintanának.
Ez a praktikus megoldás akkor jelenthet problémát, ha nem frissítjük a backenden a jelölést, és beragad valamelyik állapot. Érdemes tehát figyelni arra – ha már beépítettük az oldalunkba a schema-jelülést, hogy folyamatosan ellenőrizzük, mindig a valóságnak megfelelően legyen beállítva a termékek állapota. Szélsőséges esetben jelentős, a keresőoldalakról érkező forgalmat veszíthetünk, vagy sok elégedetlen vásárlót szerezhetünk egy-egy rossz beállítással. Jó tanács, hogy inkább inaktiváljuk a jelölést, amíg nincs időnk frissíteni a termékek állapotát, nehogy amiatt a néhány termék miatt ami kifogyott, a többire se kattintsanak a jelzés miatt.
Gyakori probléma, hogy a különböző színű vagy méretű termékek (pl. ruhák, cipők) egyedi URL-t kapnak, ami miatt a Google-találati oldalain is rengeteg link fog versengeni egymással, lényegében ugyanazzal a tartalommal. Érdemes elkerülni ezt a helyzetet és ugyanazon az URL-en, színválasztó gomb segítségével megmutatni a termékeket.
Egy másik gyakori eset, amely jelentős következményekkel járhat, amikor egy termék elfogyott és emiatt a termékoldalt inaktiválják, esetleg véglegesen törlik. Ezt követően pedig, ha később mégis újra kapható lesz az áru, új oldalt hoznak létre ugyanannak a terméknek.
Ez nem túl szerencsés megoldás, több dolog miatt sem. Először is, ha leszedjük a termékoldalt a webshopból, vagy akár töröljük is azt, még mindig nem biztos, hogy az oldal tényleg eltűnt mindenhonnan. Valójában ezt az oldal a Google még mindig jó eséllyel látja, tárolja. Azt tanácsoljuk, hogy törlés helyett inkább írj ki egy automatikusan megjelenő figyelmeztetést a termék oldalára: “Ez a termék ideiglenesen nem érhető el – látogasson vissza később”.
Ha szinte folyamatosan akciósként hirdetjük a termékeinket, az visszaüthet egy idő után. Ezzel ugyanis nem azt fogjuk elérni, hogy a vásárlók most és azonnal vásároljanak az akciós áruból, hanem sok esetben azt, hogy immunisak legyenek a leértékelésekre, halogassák a döntést, a teljes árat pedig még véletlelnül se akarják kifizetni a továbbiakban. Ugyanis joggal gondolhatják, hogy ha az egyik akció véget ért, úgyis jön majd a következő pillanatokon belül, tehát ráérnek még gondolkodni. Vagyis, ha állandóan akciós üzenetekkel bombázzuk a usereket, valószínűleg nem tudjuk vásárlásra csábítani őket ezzel, ráadásul emiatt a keresőoldalakon is egyre lejjebb, az értéktelen helyeken találhatjuk magunkat.
Ha viszonteladók is forgalmazzák a termékeinket, belefuthatunk abba a helyzetbe, hogy náluk olcsóbban kapható az árunk, ráadásul összességében nagyobb náluk a választék. Ugyanakkor egy-egy nagyobb áruházlánccal nem is érdemes pattogni, mert könnyen ki is rakhatnak a beszállítóik küzül, vagy ha meg is tartanak, kevésbbé lesz fontos számukra a mi termékünk értékesítése. Ha tehát szükségünk is van partnerekre, figyeljünk arra, hogy a saját webshopunkban is tudjunk exkluzív termékeket kínálni, legyen miért oda látogatni és persze vásárolni a usereknek.
6328 Dunapataj, Gábor Áron utca 37.
https://webstartconsulting.hu/
e-mail: info@webstartconsulting.hu
Mobil: (+36-30) 516-2793
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-82919/2015.
A WebStart Consulting azért jött létre, hogy Weboldal és webáruház készítéssel foglalkozzon Budapesti és Országos ügyfelek számára. Csapatunk 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik weboldal fejlesztés és webáruház készítés terén, így tanácsadással is foglalkozunk. A weboldal fejlesztés és webáruház készítés során az egyedi igényeidet maximálisan figyelembe vesszük, és projektmenedzserünk kiemelt figyelemben részesít.
Made with ❤ by Webstartconsulting
Hívj most, előzd meg versenytársaid.