Annak ellenére, hogy az AdWords hivatalosan még nem támogatja, máris rengeteg hirdető használ AMP mobil oldalakat landing page-ként, a gyorsabb válaszidő miatt. Elárulunk néhány trükköt, amelyek segítségével látványosan lehet javítani a konverzión az AMP oldalak segítségével.
Az élet minden területén előnyös lehet a gyors kiszolgálás – ha például fél órán belül megérkezik a pizzafutár, vagy soron kívül szállhatunk fel a repülőre – míg várakozni sok hasonló esetben idegesítő, bosszantó tud lenni.
Sok nagyvállalat rájött már arra, hogy ha gyorsak tudnak lenni, több pénzük lesz. Ezért fejlesztettek ki olyan megoldásokat, amelyekkel a konkurenciához képest rövidebb idő alatt döntésre és így fizetésre késztetik az ügyfeleket. Bár a gyorsaság drága dolog tud lenni, vannak olyan üzleti területek, ahol nem feltétlenül kell milliós fejlesztési költségekkel számolni emiatt. Az ingyenes, nyílt forráskódú Accelerated Mobile Pages (AMP) például használható arra, hogy a mobil weboldalainkat felturbózzuk.
A Google folyamatosan, régóta törekszik arra, hogy a keresési eredményeket minél gyorsabban tudja megjeleníteni: ha ugyanis a keresési találatok gyorsabban kilistázódnak, minthogy elkalandozhatna a figyelmünk, akkor kisebb eséllyel hagyjuk el az oldalt és kezdünk valami másba. A KissMetrics szerint a Google egyszer kísérletet indított, hogy 30 keresési eredményt mutasson be 10 helyett egy oldalon. Az oldal betöltéséhez szükséges plusz 500 ezredmásodperc miatt azonban a userek 20 százaléka hagyta ott az oldalt, így nem is erőltették tovább a dolgot.
Annak ellenére, hogy a Google nagyon odafigyel a gyors betöltődésre, ha rákattintunk valamelyik találatra és elhagyjuk a keresőoldalt, kellemetlenül lassú meglepetésekben lehet részünk, ha mobilon böngészünk. Nem csak a mobilra nem optimalizált weboldalak miatt, de akár egy gyengébb mobilnet miatt is idegesítő lehet a továbbiakban netezni.
2015 októberében a Google kifejlesztette a gyorsított mobil oldalakat (AMP), hogy a mobil webet gyorsabbá tegye a felhasználók számára. A találati oldalakon 2016 februárjában kezdte meg az AMP oldalak kiemelését a Google, aminek meg is lett az eredménye: nemrégiben jelentették be, hogy jelenleg 1,7 milliárd AMP oldal létezik már, összesen 860 000 domainen használják a szolgáltatást, ráadásul hetente 35 millió új oldalt készítenek.
Aki olvasott már úgy híreket a telefonján, hogy a Google-n keresztül jutott el az oldalra, az valószínűleg találkozott AMP-oldallal. (Ezeket az oldalakat villámcsapás ikon jelöli). Az AMP azt állítja, hogy az első lista általában kevesebb mint egy másodperc alatt töltődik be.
Két fő elem van, amelyek lehetővé teszik az AMP számára, hogy nagyobb sebességet és jobb felhasználói élményt érjen el:
Az AdWords egyelőre nem támogatja azokat a hirdetéseket, amelyek AMP landing oldalakhoz vezetnek, és azokat sem, amelyeket az AMP cache-el. A hirdetőknek azonban még mindig megéri ezt használni a tisztább kódok miatt, hiszen már önmagában emiatt gyors marad az oldaluk, ezzel pozitív hatással lehetnek a visszafordulási arányokra, a konverziós arányokra, az oldalon eltöltött időre és talán a minőségi mutatókra is.
Az Akamai 2017-es tanulmánya szerint számos előnye van a gyorsabb landing oldalaknak:
Mivel a Google régóta elkötelezett – és sokat is tesz – a gyorsabb internetezésért, sok szakértő szerint nagy valószínűséggel hamarosan kiterjeszti az AdWords támogatását az AMP-re.
Sok nagy site használ már AMP-oldalakat, így páldául az eBay, a Pinterest vagy éppen a Washington Post. Mivel a WordPress CMS rendszerhez is van már plugin, már csak emiatt is több millió site került át AMP-oldalakra.
Akik pedig már leszűrték a tapasztalatokat, nem csalódtak: a Washington Post például – az AMP és a hagyományos oldalakat összehasonlítva – 88 százalékot javított a betöltődési sebességen, ez pedig segített nekik 23 százalékkal növelni a heti visszatérő mobilos látogatók számát.
A Wired Magazine pedig arról számolt be, hogy 25 százalékos növekedést értek el a CTR-ben. Bár nem teszik közzé, tudjuk, hogy egy jobb CTR jobb minőségi mutatót eredményez, és így alacsonyabb kattintásonkénti költséggel tervezhetünk.
Forrás: Searchengineland.com
6328 Dunapataj, Gábor Áron utca 37.
https://webstartconsulting.hu/
e-mail: info@webstartconsulting.hu
Mobil: (+36-30) 516-2793
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-82919/2015.
A WebStart Consulting azért jött létre, hogy Weboldal és webáruház készítéssel foglalkozzon Budapesti és Országos ügyfelek számára. Csapatunk 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik weboldal fejlesztés és webáruház készítés terén, így tanácsadással is foglalkozunk. A weboldal fejlesztés és webáruház készítés során az egyedi igényeidet maximálisan figyelembe vesszük, és projektmenedzserünk kiemelt figyelemben részesít.
Made with ❤ by Webstartconsulting
Hívj most, előzd meg versenytársaid.