Nincs többé hátrányos megkülönböztetés a Facebook-hirdetésekben
2017-02-20Felejtsük el a képgalériákat és rotálódó bannereket!
2017-04-06Számtalanszor hallhattuk már azt a kérdést, melyik a legjobb marketing ügynökség? Erre azonban nincs jó válasz, mert attól függ, hogy milyen feladathoz keresünk partnert…
1. kérdés: Mit is értesz online marketing alatt?
Azt kérdezni, hogy melyik a legjobb online marketing ügynökség, kb olyan, mint felhívni a kórházat és egy orvost kérni. Mivel az orvosok többsége egy-egy szakterülettel foglalkozik, ha nem áruljuk el, mi a problémánk, milyen tünetek miatt keresünk doktort, nem fogunk könnyen megfelelő szakembert találni. Az online marketing sem különbözik mindettől: ahogy vannak az orvosok között is specialisták, különböző szakterületek képviselői, úgy a marketing ügynökségek között is találhatunk kreatív ügynökségeket, tartalomelőállítókat, niche-csoport szakértőket és így tovább.
2. kérdés: Kicsi vagy nagy céget válasszunk?
A feladat mérete és összetettsége alapvetően meghatározza azt, hogy milyen profilú ügynökséggel érdemes szerződnünk. Ha egy autót arra szeretnénk használni, hogy eljussunk a legközelebbi bevásárlóközpontba, teljesen felesleges volna Ferrarit vennünk. Így ha kisebb cégünk van, vagy jól behatárolható a vállalkozásunk tevékenységi köre, nem érdemes nagy ügynökséget keresnünk.
A havi marketingbüdzsé is meghatározhatja, melyik cégek jöhetnek szóba. Emellett vegyük figyelembe, hogy vannak olyan ügynökségek, amelyek a kicsi-közepes vállalkozásokat célozzák meg, és persze vannak a nagyok, jellemzően a nagyobb vállalkozásokra specializálódva. Hüvelykujj szabály, hogy sose akarj a legkisebb vagy legnagyobb ügyfél lenni. Ha a te céged a legnagyobb ügyfél, nem biztos, hogy felkészült a marketing ügynökség a feladatra, amellyel megbíztad. Ha pedig te vagy a legkisebb megbízó, valószínűleg nem te leszel a legfontosabb számukra. Mindezek mellett az ár sem lényegtelen szempont: elsőre jó ötletnek tűnhet a legolcsóbb ajánlatot elfogadni, de gondoljunk csak bele, mennyibe kerülhet, ha egy botcsinálta “szakértővel” dolgoztatunk. Nem biztos, hogy a végén nyerünk azzal, ha megspórolunk pár ezer forintot a megbízási díjból.
3. kérdés: Szakértőt vagy technológiai hátteret akarunk?
Sok ügynökség technológiai alapon próbál meg javaslatokat tenni arra, hogyan javítsunk eredményeinken. Mások szakértőik tudására alapozva próbálnak meg segíteni. Mindez azért fontos, mert a különböző profilú ügynökségek természetesen más és más esetekben tudnak igazán hatékonyan tanácsot adni nekünk. Mielőtt döntünk, nézzük meg, a kiszemelt cégek hogyan működnek, mi az erősségük, a jelenlegi ügyfeleik között van-e olyan, amelyik a mi cégünkre hasonlít. Abban biztosak lehetünk, ha ajánlatot kérünk egy-egy ügynökségtől, akkor megpróbálnak minket meggyőzni, hogy velük szerződjünk, még akkor is, ha nem rendelkeznek a megfelelő tudással a munkához.
4. kérdés: Ügynökség vagy saját marketinges csapat?
Nagyon sok cégvezető ragaszkodik ahhoz, hogy csak a belsősökből álló marketinges csapat a jó döntés. Ha ugyanis valaki alkalmazottként dolgozik, sokkal inkább tisztában van a belső viszonyokkal, problémákkal, szükségletekkel, ráadásul egy saját csapat tagjai motiváltabbak, sikerorientáltabbak lehetnek, mint egy ügynökség – ahol egy vagyunk a sok ügyfél közül.
Mindezek az állítások igazak lehetnek sok esetben, de ugyanúgy lehet érvelni az ügynökségek bevonása mellett is. Az online marketing rendkívül összetett, szükség lehet SEO-szakértőre, közösségi oldal-specialistára, tartalom előállítókra, designerekre, grafikusokra, stb, stb. Biztos, hogy minden cég megengedheti magának, hogy ennyi szakembert foglalkoztasson? És akik belsős munkavállalók, lehet, hogy elkötelezettebbek, de nem biztos, hogy egy-egy részterülethez is úgy értenek, mint az ügynökségi szakértők. Ne feledjük: az, hogy egy ügynökség több ügyfélnek dolgozik, előnyös is lehet számunkra: tapasztaltabbak az ott dolgozók, egy-egy problémával, helyzettel valószínűleg már találkoztak, nagy eséllyel nem nálunk találkoznak először az adott kérdéssel.
A legjobb tehát, ha a két megoldást vegyítjük, alkalmazunk belsősöket is, bizonyos feladatokba pedig bevonunk ügynökségeket.
(via marketingland.com)