Számtalanszor hallhattuk már azt a kérdést, melyik a legjobb marketing ügynökség? Erre azonban nincs jó válasz, mert attól függ, hogy milyen feladathoz keresünk partnert…
Azt kérdezni, hogy melyik a legjobb online marketing ügynökség, kb olyan, mint felhívni a kórházat és egy orvost kérni. Mivel az orvosok többsége egy-egy szakterülettel foglalkozik, ha nem áruljuk el, mi a problémánk, milyen tünetek miatt keresünk doktort, nem fogunk könnyen megfelelő szakembert találni. Az online marketing sem különbözik mindettől: ahogy vannak az orvosok között is specialisták, különböző szakterületek képviselői, úgy a marketing ügynökségek között is találhatunk kreatív ügynökségeket, tartalomelőállítókat, niche-csoport szakértőket és így tovább.
A feladat mérete és összetettsége alapvetően meghatározza azt, hogy milyen profilú ügynökséggel érdemes szerződnünk. Ha egy autót arra szeretnénk használni, hogy eljussunk a legközelebbi bevásárlóközpontba, teljesen felesleges volna Ferrarit vennünk. Így ha kisebb cégünk van, vagy jól behatárolható a vállalkozásunk tevékenységi köre, nem érdemes nagy ügynökséget keresnünk.
A havi marketingbüdzsé is meghatározhatja, melyik cégek jöhetnek szóba. Emellett vegyük figyelembe, hogy vannak olyan ügynökségek, amelyek a kicsi-közepes vállalkozásokat célozzák meg, és persze vannak a nagyok, jellemzően a nagyobb vállalkozásokra specializálódva. Hüvelykujj szabály, hogy sose akarj a legkisebb vagy legnagyobb ügyfél lenni. Ha a te céged a legnagyobb ügyfél, nem biztos, hogy felkészült a marketing ügynökség a feladatra, amellyel megbíztad. Ha pedig te vagy a legkisebb megbízó, valószínűleg nem te leszel a legfontosabb számukra. Mindezek mellett az ár sem lényegtelen szempont: elsőre jó ötletnek tűnhet a legolcsóbb ajánlatot elfogadni, de gondoljunk csak bele, mennyibe kerülhet, ha egy botcsinálta “szakértővel” dolgoztatunk. Nem biztos, hogy a végén nyerünk azzal, ha megspórolunk pár ezer forintot a megbízási díjból.
Sok ügynökség technológiai alapon próbál meg javaslatokat tenni arra, hogyan javítsunk eredményeinken. Mások szakértőik tudására alapozva próbálnak meg segíteni. Mindez azért fontos, mert a különböző profilú ügynökségek természetesen más és más esetekben tudnak igazán hatékonyan tanácsot adni nekünk. Mielőtt döntünk, nézzük meg, a kiszemelt cégek hogyan működnek, mi az erősségük, a jelenlegi ügyfeleik között van-e olyan, amelyik a mi cégünkre hasonlít. Abban biztosak lehetünk, ha ajánlatot kérünk egy-egy ügynökségtől, akkor megpróbálnak minket meggyőzni, hogy velük szerződjünk, még akkor is, ha nem rendelkeznek a megfelelő tudással a munkához.
Nagyon sok cégvezető ragaszkodik ahhoz, hogy csak a belsősökből álló marketinges csapat a jó döntés. Ha ugyanis valaki alkalmazottként dolgozik, sokkal inkább tisztában van a belső viszonyokkal, problémákkal, szükségletekkel, ráadásul egy saját csapat tagjai motiváltabbak, sikerorientáltabbak lehetnek, mint egy ügynökség – ahol egy vagyunk a sok ügyfél közül.
Mindezek az állítások igazak lehetnek sok esetben, de ugyanúgy lehet érvelni az ügynökségek bevonása mellett is. Az online marketing rendkívül összetett, szükség lehet SEO-szakértőre, közösségi oldal-specialistára, tartalom előállítókra, designerekre, grafikusokra, stb, stb. Biztos, hogy minden cég megengedheti magának, hogy ennyi szakembert foglalkoztasson? És akik belsős munkavállalók, lehet, hogy elkötelezettebbek, de nem biztos, hogy egy-egy részterülethez is úgy értenek, mint az ügynökségi szakértők. Ne feledjük: az, hogy egy ügynökség több ügyfélnek dolgozik, előnyös is lehet számunkra: tapasztaltabbak az ott dolgozók, egy-egy problémával, helyzettel valószínűleg már találkoztak, nagy eséllyel nem nálunk találkoznak először az adott kérdéssel.
A legjobb tehát, ha a két megoldást vegyítjük, alkalmazunk belsősöket is, bizonyos feladatokba pedig bevonunk ügynökségeket.
(via marketingland.com)
6328 Dunapataj, Gábor Áron utca 37.
https://webstartconsulting.hu/
e-mail: info@webstartconsulting.hu
Mobil: (+36-30) 516-2793
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-82919/2015.
A WebStart Consulting azért jött létre, hogy Weboldal és webáruház készítéssel foglalkozzon Budapesti és Országos ügyfelek számára. Csapatunk 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik weboldal fejlesztés és webáruház készítés terén, így tanácsadással is foglalkozunk. A weboldal fejlesztés és webáruház készítés során az egyedi igényeidet maximálisan figyelembe vesszük, és projektmenedzserünk kiemelt figyelemben részesít.
Made with ❤ by Webstartconsulting
Hívj most, előzd meg versenytársaid.