Az e-kereskedelem az elmúlt néhány évben sokkal látványosabb forgalom-növekedést produkált, mint azt az elemzők jósolták. Az iparág szereplői tehát arra törekedtek, hogy webáruházaikat minél vonzóbbá és elérhetőbbé tegyék, s minél több konverziót váltsanak pénzzé. Mégis voltak olyan kereskedők, akik nem tudták megtartani vásárlóikat. Ennek oka lehetett, hogy nem pozicionálták a kulcsszavakat, azaz nem jó helyen szerepeltek a Google találati listáján vagy oldaluk átláthatatlan volt. Összeszedtünk néhány tippet, amelyek fontosak a vevőszerzéshez.
Alapvetően a legfontosabb lépés, hogy könnyen kezelhető weboldallal rendelkezzünk, amely egyszerű navigálást tesz lehetővé. A könnyű navigálás mellett érdemes a szakmai tartalomra is megfelelő hangsúlyt helyezni. Egyébként pedig stratégiai kérdés, hogy a szöveges részbe a megfelelő kulcsszavakat építsük be.
A címkék egyértelműen határozzák meg a weboldal tevékenységét, ezzel segíthetünk a találati listán kedvező pozíciót elérni. Tehát szánjunk rá időt! Emellett szükség van egy jól összerakott oldaltérképre is, amelynek szintén szerepe van abban, hogy a Google előre rangsoroljon minket.
Sokszor a weboldal tulajdonosok ott követik el a hibát, hogy komplex termékeket kínálnak, de egyszerű kulcsszavakat használnak. Ennek következménye, hogy a Google nem a legkedvezőbben rangsorolja és kategorizálja terméküket.
Ezt kivédhetjük azzal, ha végzünk egy kis kutatást is, hogy termékeinkre mely kulcsszavak a jellemzők. Ha termékinformációkat állítunk össze, tehetjük edukációs jelleggel, ilyen esetben a legtöbb információt írjuk le.
Amikor a vásárlók, ügyfelek, felhasználók eljutnak az oldalunkhoz, biztosak akarnak abban lenni, hogy könnyen meg fogják találni, amit keresnek. Nem akarnak sok időt tölteni a kereséssel, helyette a leggyorsabban akarnak eljutni a keresett termékhez vagy információhoz. Az idő egy fontos tényező, vagyis a cél, hogy minél gyorsabban vásárolhassanak. A könnyen kezelhető és jól átlátható weboldal mellett ugyanolyan fontos szempont még, hogy a tranzakciós folyamat is egyszerű legyen.
Ahogy fejlődött a digitalizáció, úgy értékelődött fel például az e-kereskedelemmel foglalkozó oldalak esetében a kiváló minőségű képek használata is. Bár az e-kereskedelem esetében egy megváltozott vásárlási élményről beszélhetünk, továbbra is a látvány az, ami eladja a terméket, s ami alapján a vásárlók a döntéseiket meghozzák.
Létezik néhány egyszerű tesztelési lehetőség, amellyel vizsgálhatjuk, hogy jól terveztük-e a SEO-t. Például a tartalmakat érdemes legelőször megfuttatni a social csatornákon. Vagy elkészíthetjük blog tartalomként, videóként is. Illetve promotálhatjuk a Google AddWords segítségével is.
Ha e-kereskedelemmel foglalkozunk, tisztában kell lennünk vele, hogy egy nehéz műfajt választottunk, miután más szabályok működtetik, mint a klasszikus bolti vásárlást. Szerencsére nagy forgalmat lehet produkálni általa, ha figyeljük a trendeket és figyelembe vesszük a vásárlói elvárásokat.
6328 Dunapataj, Gábor Áron utca 37.
https://webstartconsulting.hu/
e-mail: info@webstartconsulting.hu
Mobil: (+36-30) 516-2793
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-82919/2015.
A WebStart Consulting azért jött létre, hogy Weboldal és webáruház készítéssel foglalkozzon Budapesti és Országos ügyfelek számára. Csapatunk 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik weboldal fejlesztés és webáruház készítés terén, így tanácsadással is foglalkozunk. A weboldal fejlesztés és webáruház készítés során az egyedi igényeidet maximálisan figyelembe vesszük, és projektmenedzserünk kiemelt figyelemben részesít.
Made with ❤ by Webstartconsulting
Hívj most, előzd meg versenytársaid.