Nagyon sok oldal használ automatikusan rotálódó képgalériákat, mert jól néznek ki, emiatt pedig úgy tűnhet, auserek is szeretik ezeket a megoldásokat és hatékonyan lehet velük hirdetni is. A tények azonban egészen mások: az ilyen slideshow-k konverziógyilkos megoldások, ezért inkább felejtsük el őket!
Ennek két oka lehet: az emberek azt hiszik, azért, mert jól néznek ki, hatékonyak is. Pedig ez nem így van, a tetszetős csomagolás egyáltalán nem jelenti azt, hogy a sliderek pénzt is hoznak. Másrészt sok oldal azért marad ennél a megoldásánál, mert túl sok üzenetet akar megjeleníteni, és ez a megoldás tűnik sokszor a legkézenfekvőbbnek.
Azt, hogy a rotálódó képnézegetők első slide-jára átlagosan auserek 1%-a kattintott, a további slide-okra jutó klikkek ennél sokkal alacsonyabb, lényegében mérhetetlen értéket mutattak. A legtöbb képnézegető a bannerekhez hasonlít, ezért auserek egyszerűen észre sem akarják venni.
A fenti állításokat több, a témában jártas szakember is megerősítette már. Nézzünk tehát néhány szakértői véleményt:
“Nagyon sokszor teszteltünk automatikusan rotálódó slideshow-kat, és azt állapítottuk meg, hogy nagyon gyengén tudják megjeleníteni a honlap tartalmát.”
Chris Goward, WiderFunnel
“A rotáló bannerek ördögien rosszak, azonnal el kell távolítani őket”
Tim Ash, Site Tuners
Jakob Nielsen, ausability guru is vizsgálta a kérdést és saját kutatása is hasonló megállapítással zárult. A következő feladatot kapták a vizsgálata bevont felhasználók: “Van-e a Siemens-nek különleges mosógép ajánlata? A kérdéssel kapcsolatos információ a nyitóslide-on volt megtalálható, auserek ennek ellenére nem találták meg, ami egyértelműen a bannervaksággal magyarázható. Nielsen javaslata és a kutatás konklúziója, hogy a rotálódó képnézegetőket és bannereket el kell felejteni.
Ha ennyi szakértői vélemény még nem lenne elég, akkor nézzük meg, mire jutott a Notre Dame Egyetem, amely szintén tesztelte a slidereket. A kutatók azt tapasztalták, hogy csak az első slide-ra kattintottak ( ausereke 1 %-a), a többi slide-ra egyáltalán nem klikkeltek.
Összefoglalva tehát azért nem érdemes rotálódó slidereket használni, mert:
1. Az emberi szem reagál a mozgásra és szűri a látottakat. Így előfordulhat, hogy nem veszünk észre értékes információkat.
2. Aki sokat akar markolni, keveset fog, vagyis ha túl sok üzenetet jelenítünk meg, nem jelenítünk meg semmit.
3. Bannervakságban szenved a legtöbb user.
Tehát csak azért, mert másoknak van, mi ne akarjunk automatikusan rotálódó képgalériát az oldalunkra! Ha pedig már használunk ilyet, inkább térjünk át a statikus üzenetekre. A köztes megoldás, ha meghagyjuk a lapozgatós képnézegetőt, de nem rotáltatjuk a tartalmakat automatikusan, hanem auserre bízzuk az irányítást, és hagyjuk, hogy ő döntsön, mikor, mit és mennyi ideig akar nézni.
6328 Dunapataj, Gábor Áron utca 37.
https://webstartconsulting.hu/
e-mail: info@webstartconsulting.hu
Mobil: (+36-30) 516-2793
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-82919/2015.
A WebStart Consulting azért jött létre, hogy Weboldal és webáruház készítéssel foglalkozzon Budapesti és Országos ügyfelek számára. Csapatunk 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik weboldal fejlesztés és webáruház készítés terén, így tanácsadással is foglalkozunk. A weboldal fejlesztés és webáruház készítés során az egyedi igényeidet maximálisan figyelembe vesszük, és projektmenedzserünk kiemelt figyelemben részesít.
Made with ❤ by Webstartconsulting
Hívj most, előzd meg versenytársaid.