Hogyan navigálj a Prestashop backend oldalsó menüben? Megmutatjuk!
2024-02-05Magyar Posta kötelező a webshopoknak? NE kapj agyvérzést!
2024-02-20A Prestashop webáruházad vezérlőpultja elengedhetetlen azáltal, hogy nyomon követi a fő értékesítési trendeket, többet megtud a vásárlóid elvárásairól, és tisztában vagy azzal, hogy az áruházad jó irányba halad-e.
Hozzáférés: Vezérlőpult
A Prestashop webáruházad vezérlőpultja több blokkra van osztva, hogy átfogó képet kapj az áruházad tevékenységéről.
Hogyan választhatok ki elemzési időszakot?
Az időszakok és azok időbeli alakulásának összehasonlításához érdemes lehet időszakokra bontva elemezni az adatokat. A vezérlőpult tetején egy sáv segítségével kiválaszthatod a statisztikák időbeli elrendezését. Így van megjelenítve:
Ennek a sávnak köszönhetően:
- böngészheted a statisztikákat a napi, havi vagy éves szinten
- böngészheted a statisztikákat az előző napi, havi vagy éves szinten
- kiválaszthatsz egy konkrét dátumot a jobb oldalon található gomb segítségével, amely lehetővé teszi az időszak megadását két dátum között
Két időszakot is összehasonlíthatsz, ha bejelöled az “Összehasonlítás” jelölőnégyzetet, amely akkor jelenik meg, ha a dátumválasztót kiválasztod.
Hogyan fedezd fel a vezérlőpultot és mit találhatsz rajta?
A vezérlőpult többnyire így néz ki:
Ez a táblázat a vezérlőpult fő információs blokkja. Különféle grafikákkal rendelkezik, és segít látni, hogy az áruházad merre tart. Kattints az egyik szekcióra a következők megjelenítéséhez:
- Értékesítés
- A rendelések száma
- Átlagos kosár vásárlóonként, ÁFA nélkül
- Az áruházad látogatásainak száma
- Átalakítási arány
- Nettó jövedelem, ÁFA nélkül
A konfigurációs ikonra kattintva, amely a panel jobb felső sarkában található, új oldal nyílik meg. A trendek legjobb jelzéséhez beállíthatod a következő paramétereket:
- Átlagos banki jutalék fizetési módonként
- Átlagos szállítási költségek szállítási módonként
- Átlagos márkadíj
- Egyéb díjak minden rendeléshez
Hogyan lehet felfedezni a “Jelentések” blokkot?
A “Jelentések” blokk megmutatja, hogy milyen célokat tűztél ki magadnak a következő hónapokra, és hogy ezek hogyan állnak összhangban az értékesítéseiddel. A grafikon fölé vitt egérrel megtekintheted a részleteket. Ez a blokk így van bemutatva:
Hogyan lehet beállítani a “Jelentések” blokkot?
A blokk tetején, a konfigurációs ikon, amelyet egy fogaskerék jelképez, lehetővé teszi, hogy hónapról hónapra megadhasd az elvárásaidat a forgalom, az átalakítási arány és az átlagos kosár értékének tekintetében.
Az “Értékesítés” oszlop a jobb oldalon automatikusan frissül az egyéb oszlopokban meghatározott célok szerint, ahogy az alábbi példában látható:
Hogyan lehet felfedezni a “Termékek és Értékesítések” blokkot?
Ez a blokk lehetővé teszi, hogy egy pillantás alatt hozzáférj a termék rangsorolásaidhoz: legkelendőbbek, legutóbbi rendelések, legnézettebb termékek és legkeresettebb keresések.
A blokk jobb felső sarkában található konfigurációs ikon segítségével testreszabhatod az egyes táblázatokban megjelenítendő elemek számát.
Hogyan lehet felfedezni az “Áttekintés” blokkot?
Az “Üzleti áttekintés” blokk egy pillantás alatt hozzáférést biztosít az összes kulcsfontosságú adatodhoz.
Ez a modul hozzáférést biztosít a következőkhöz:
- A látogatók száma az elmúlt 30 percben
- Az aktív kosarak száma az elmúlt 30 percben
- A hátra lévő rendelések, a visszaküldés/cserék, az elhagyott kosarak és az eladott termékek száma
- Egy link a Google Analytics fiókodhoz
- Forgalmi statisztikák: látogatások, egyedi látogatók és forgalmi források
A szerkesztés ikonra kattintva beállíthatod a következő paramétereket:
- Aktív kosár
- Online látogatók
- Elhagyott kosár: megadhatod, hogy mennyi idő telik el, amíg egy kosár elhagyottnak számít, ha nem lett validálva.