Bejegyzés

Így támogathatja céged kereskedelmi stratégiája a SEO-t

Sok problémánk lehet abból, ha nem  ismertetjük megfelelően kereskedelmi stratégiánkat a SEO-szakembereinkkel. De miért is fontos, hogy a kereskedelmi a stratégia fontos része legyen a SEO-zásnak? Összegyűjtöttünk öt olyan tipikus esetet, amiből problémánk adódhat, nézzük melyek is ezek és mi lehet a megoldás! 

Leltárkészlet és negatív kritikák 

Miközben már vannak olyan cégek, ahol olyan készletezési programokat használnak, amelyek segítségével a raktárkészlet változásait élőben lehet követni, mások még nem tartanak itt. Ahol nincs folyamatosan frissülő nyilvántartás a készletről, azoknál a cégeknél a neten rendelt termék kiszállítása is komoly kihívást jelenthet. Ha ugyanis olyan árut adunk el, ami éppen kifogyott, és nem jelezzük, hogy a beszerzése, a készlet feltöltése akár több hetet is igénybe vehet, sok-sok joggal elégedetlen vásárlóra tehetünk szert. Ez pedig hatással lesz a SEO-stratégiánkra. Ha a felháborodott user a közösségi médiában világgá kürtöli panaszát, a negatív visszajelzések alaposan visszavethetik webshopunk teljesítményét. Így a rendelés felvételének technikainak tűnő kérdése akár az egész brand megítélésére kihathat. 

Schema-jelölések és a kifogyott termékek 

Egyre többen használnak a Google találati oldalakon schema-jelölést, így még azelőtt kiderülhet egy-egy termékről, hogy raktáron van-e, esetleg éppen kifogyott a készlet, hogy a webshopra kattintanának. 

Ez a praktikus megoldás akkor jelenthet problémát, ha nem frissítjük a backenden a jelölést, és beragad valamelyik állapot. Érdemes tehát figyelni arra – ha már beépítettük az oldalunkba a schema-jelülést, hogy folyamatosan ellenőrizzük, mindig a valóságnak megfelelően legyen beállítva a termékek állapota. Szélsőséges esetben jelentős, a keresőoldalakról érkező forgalmat veszíthetünk, vagy sok elégedetlen vásárlót szerezhetünk egy-egy rossz beállítással. Jó tanács, hogy inkább inaktiváljuk a jelölést, amíg nincs időnk frissíteni a termékek állapotát, nehogy amiatt a néhány termék miatt ami kifogyott, a többire se kattintsanak a jelzés miatt. 

URL-képzés és törölt oldalak 

Gyakori probléma, hogy a különböző színű vagy méretű termékek (pl. ruhák, cipők) egyedi URL-t kapnak, ami miatt a Google-találati oldalain is rengeteg link fog versengeni egymással, lényegében ugyanazzal a tartalommal. Érdemes elkerülni ezt a helyzetet és ugyanazon az URL-en, színválasztó gomb segítségével megmutatni a termékeket. 
 
Egy másik gyakori eset, amely jelentős következményekkel járhat, amikor egy termék elfogyott és emiatt a termékoldalt inaktiválják, esetleg véglegesen törlik. Ezt követően pedig, ha később mégis újra kapható lesz az áru, új oldalt hoznak létre ugyanannak a terméknek. 

Ez nem túl szerencsés megoldás, több dolog miatt sem. Először is, ha leszedjük a termékoldalt a webshopból, vagy akár töröljük is azt, még mindig nem biztos, hogy az oldal tényleg eltűnt mindenhonnan. Valójában ezt az oldal a Google még mindig jó eséllyel látja, tárolja. Azt tanácsoljuk, hogy törlés helyett inkább írj ki egy automatikusan megjelenő figyelmeztetést a termék oldalára:  “Ez a termék ideiglenesen nem érhető el – látogasson vissza később”. 

Ne akciózzunk állandóan! 

Ha szinte folyamatosan akciósként hirdetjük a termékeinket, az visszaüthet egy idő után. Ezzel ugyanis nem azt fogjuk elérni, hogy a vásárlók most és azonnal vásároljanak az akciós áruból, hanem sok esetben azt, hogy immunisak legyenek a leértékelésekre, halogassák a döntést, a teljes árat pedig még véletlelnül se akarják kifizetni a továbbiakban. Ugyanis joggal gondolhatják, hogy ha az egyik akció véget ért, úgyis jön majd a következő pillanatokon belül, tehát ráérnek még gondolkodni. Vagyis, ha állandóan akciós üzenetekkel bombázzuk a usereket, valószínűleg nem tudjuk vásárlásra csábítani őket ezzel, ráadásul emiatt a keresőoldalakon is egyre lejjebb, az értéktelen helyeken találhatjuk magunkat. 

Legyél exkluzív! 

Ha viszonteladók is forgalmazzák a termékeinket, belefuthatunk abba a helyzetbe, hogy náluk olcsóbban kapható az árunk, ráadásul összességében nagyobb náluk a választék. Ugyanakkor egy-egy nagyobb áruházlánccal nem is érdemes pattogni, mert könnyen ki is rakhatnak a beszállítóik küzül, vagy ha meg is tartanak, kevésbbé lesz fontos számukra a mi termékünk értékesítése. Ha tehát szükségünk is van partnerekre, figyeljünk arra, hogy a saját webshopunkban is tudjunk exkluzív termékeket kínálni, legyen miért oda látogatni és persze vásárolni a usereknek. 

Via Searchengineland.com 

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Ilyen cikkekkel lehet hatékonyan SEO-zni!

Weboldalunk legfontosabb, kiemelt tartalmairól lesz szó az alábbiakban, amelyekre mint sarokkövekre támaszkodhatunk a keresőoldalakon. Ezek azok az írások, amelyekre a legbüszkébbek vagyunk. Ezek reflektálnak az üzleti tevékenységünkre, megfogalmazzák azt, hogy mi a célunk, küldetésünk. Nagyon alaposan, igényesen megírt anyagokról van szó, amelyeket a keresőoldalakon a lehető legmagasabb pozícióban  akarunk látni. Magyarázó jellegűek, minden blogposzt vagy egyéb írás ezekre a kiemelt cikkekre mutat az oldalunkon. 

Az alábbiakban elmagyarázunk mindent a sarokkő cikkekről, eláruljuk, mik is ezek pontosan, hogyan lehet ilyeneket írni, miért fontos elemei a SEO-zásnak, és az is kiderül, hogyan kell belső linkekkel támogatni az ilyen írásokat. 

Melyik cikkek az én sarokköveim? 

Alaposan fontoljuk meg, milyen témákat emelünk ki. Gondoljunk négy vagy öt cikkre, olyanokra, amelyeket mindenképpen szeretnénk, ha elolvasnának azok, akik a website-unkra látogatnak. Persze a vállalkozásunk, site-unk méretétől is függ, pontosan hány ilyen cikket érdemes írnunk. Általános jó tanács, hogy egynél több ilyen legyen, és minden, az oldalunkon található tevékenységi kör, kategória, rovat (bárhogy is nevezzük) kapjon ilyen cikket. 

A legszerencsésebb, ha a leghosszabban, alaposabban megírt, vállalkozásunkról, site-unkról leginkább irányadó cikkeket választjuk ki erre a célra. Fontos, hogy azokat a kulcsszavakat, amelyeket fontosnak tartunk és a Google-n jól akarunk velük szerepelni, tartalmazzák ezek az írások. 

Miért olyan fontosak SEO-szempontból a sarokkő-cikkek? 

Bármilyen SEO-stratégiát is választunk, a sarokkő-cikkek lesznek az alappillérek, ezek segítségével a népszerű kulcsszavakért vívott versenybe is jó eséllyel szállhatunk be.  A kiemelt cikkeket pedig úgy “jelölhetjük meg” a Google számára kiemeltként, ha  minden más, a témáról írt anyagba belinkeljük ezeket. Emellett az is fontos, hogy könnyen elkérhetőnek kell lenni a kiemelt cikkeknek, ezért célszerű a nyitólapról elérhetővé tenni az ilyen anyagokat.  

Milyen tartatalom a legjobb kiemelt cikknek? 

Magyarázó írások legyenek, tehát informatívak. Ne hanyagoljuk el őket, a tartalmat nagyon gyakran kell frissíteni.  A fontos kulcsszavakat – amelyek az oldalunk, vállalkozásunk szempontjából relevánsak, tartalmazniuk kell ezeknek az anyagoknak. 

Mivel a szóban forgó írásoknak sok mindent le kell fednie egy-egy témán belül, nagyobb lélegzetvéteű, terjedelmes anyagoknak kell lenniük – tehát nagyon fontos, hogy jól megírt és gondosan szerkesztett cikkeket adjunk ki a kezünkből. Ügyeljünk arra is, hogy a könnyebb olvashatóság érdekében használjunk alcímeket. 

Öt tipp, hogy a tiéd legyen a legtutibb kiemelt cikk 

Ideális esetben készítenünk kell egy kiterjedt kulcsszó kutatás, majd ezt követően írjuk meg a szép, hosszú cikkünket. De mi van, ha nincs ennyi időnk? És mi van, ha már írtunk egy rakás cikket? Íme tippjeink, melyek segítségével egyszerűen elkészíthetjük a legütősebb cikkeket!

Gondold át a kulcsszavakat! 

Meg kell határoznunk az alapvető kulcsszavakat, amelyekért versenybe szállunk és ezekre kell optimalizálni a sarokkő cikkeket. Ha csak lehet, végezzünk kulcsszó-kutatást!

Válasszuk ki a legjobb posztot! 

Olvasd át az írásokat, amelyeket teletűzdeltél releváns kifejezésekkel, kulcsszavakkal. Melyik sikerült a legjobban? Amelyik a legerdetibb, legjobb, az lesz a kiemelt cikk ezentúl!

Írd át újra és újra! 

Mindig naprakésznek kell lennie az ilyen anyagoknak, ezért nem szabad elhanyagolni őket! Ezek nem egyszer megírt és lezárt cikkek: folyamatosan csinosítgathatjuk az írásokat, és célszerű időről időre aktualizálni is őket.

A többi posztot a long tailre optimalizáljuk 

Azokat a posztokat, amelyek hasonló támával foglalkoznak, mint a kiemeltt cikk, longtailre optimalizáljuk – míg a kiemeltt cikket a “head” -re.

Linkeljünk! 

Meg kell mutatnunk a Google-nak, hogy melyek a legfontosabb cikkeink. Ezért ne felejtsük el az összes long tail anyagba belinkelni a kiemelt cikkeket! 

forrás

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Ha a weboldaladnak nincs SSL tanúsítványa, akkor bajban vagy!

A Google keresőóriás olyan bejelentést tett, amely egyfelől jó a felhasználónak, másfelől költséget jelent neked, mint honlap tulajdonosnak. A bejelentés lényege, hogy a jövőben jelezni fogja a Google Chrome, ha egy weboldal nem rendelkezik SSL tanúsítvánnyal. 

“Azért, hogy a felhasználók biztonságosan böngészhessenek, a Chrome a címsorban egy ikonnal jelzi a biztonsági szintet. Korábban a böngésző nem jelölte nem-biztoságosnak a HTTP kapcsolatot. 2017 január elejétől (56-os Chrome verziótól) azokat a HTTP oldalakat, amelyek jelszavakat vagy bankkártya információkat kérnek be, nem biztonságosnak jelöli – hosszútávon minden HTTP oldal így lesz jelölve.

Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Megtanítunk tartalmat írni, hogy első legyél a keresőben

A kérdés igen nehéz, hiszen a keresők folyamatosan fejlődnek. A Google keresője kiváltképp a releváns tartalmakra szeret koncentrálni ráadásul Magyarországon szinte kizárólagos piaca van.
Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Az 5 leggyakoribb weboldal hiba

Minden weboldal hiba javítható. A weboldalad legyen olyan kommunikációs csatorna melyre joggal lehetsz büszke. Most az 5 leggyakoribb weboldal hiba került terítékre. De ez még nem minden. Az oldal alján találsz majd egy kihagyatatlan lehetőséget. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone