Bejegyzés

Agresszív (pop-up) hirdetésektől védi a mobilozókat a Google

Keményen fellép idén január óta a Google az általa zavarónak minősített pop-up hirdetésekkel szemben. A mobil eszközökről indított keresések esetében jelentősen hátra rangsorolja ugyanis a találati listában azokat az oldalakat, amelyek – a keresőoldal logikája szerint –  zavarónak minősített egész oldalas interstitial hirdetéseket jelenítenek meg.

Érdemes tehát mostantól figyelni arra, hogyan is értelmezi a Google a zavaró hirdetések fogalmát, pontosan miért is büntet, és mi az, amit “engedélyez” interstitial hirdetések esetében a keresőóriás. A vállalat rövid, hivatalos magyarázata szerint azokat az oldalakat rangsorolják hátrébb a találati listákon, amelyek olyan interstitial hirdetéseket jelenítenek meg, ahol a tartalom emiatt mobil eszközökről nehezen elérhető. De nézzük csak, melyek is a problémás esetek!

• Olyan popup ablakok, amelyek kitakarják az oldal tartalmát. Büntetik azokat a popupokat is amelyek rögtön azután láthatóak, hogy a keresőoldalról megérkezett a user, és azokat is, amelyek néhány másodperccel később jelennek meg.
• Egész képernyőt betöltő interstitialok, amelyeket előbb be kell zárni ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférhessünk.
• Az előző megoldáshoz hasonlító hirdetések, ahol az oldal felső részén található az interstitialszerű felület, alatta pedig az eredeti tartalom.

Példák a büntetendő Pop-up ablakokra

Ha ezeket mind bünteti a Google, akkor mit szabad tenni, ha nem akarjuk, hogy a találati listában értékelhetetlen helyre kerüljünk? Erre is hoz néhány példát a keresőoldal, van ugyanis néhány kivétel, amelyeket továbbra is lehet alkalmazni:

• Olyan interstitialt továbbra is lehet használni, ami valamilyen figyelmeztetést tartalmaz – például életkorhoz kötött tartalmak esetében a 18+ -os felhívás, de ilyenek a cookie-használattal kapcsolatos figyelmeztetések is.
• Bejelentkező felületek, pl. e-mail-fiókba, vagy fizetős oldalakra.
• Azokat a bannereket sem büntetik, amelyek a képernyőnek csak egy kisebb részét foglalják el és könnyen bezárhatóak. Például az applikációk letöltésére szolgáló, Chrome vagy Safari által támogatott bannerek.

Nem büntetendő felugró ablakok

 

 

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Felejtsük el a képgalériákat és rotálódó bannereket!

Nagyon sok oldal használ automatikusan rotálódó képgalériákat, mert jól néznek ki, emiatt pedig úgy tűnhet, auserek is szeretik ezeket a megoldásokat és hatékonyan lehet velük hirdetni is. A tények azonban egészen mások: az ilyen slideshow-k konverziógyilkos megoldások, ezért inkább felejtsük el őket!

De ha nem hatékonyak, akkor mégis, miért használják sokan ezeket a képnézegetőket?

Ennek két oka lehet: az emberek azt hiszik, azért, mert jól néznek ki, hatékonyak is. Pedig ez nem így van, a tetszetős csomagolás egyáltalán nem jelenti azt, hogy a sliderek pénzt is hoznak. Másrészt sok oldal azért marad ennél a megoldásánál, mert túl sok üzenetet akar megjeleníteni, és ez a megoldás tűnik sokszor a legkézenfekvőbbnek.

De mit mutatnak a tesztek?

Azt, hogy a rotálódó képnézegetők első slide-jára átlagosan auserek 1%-a kattintott, a további slide-okra jutó klikkek ennél sokkal alacsonyabb, lényegében mérhetetlen értéket mutattak. A legtöbb képnézegető a bannerekhez hasonlít, ezért auserek egyszerűen észre sem akarják venni.

A fenti állításokat több, a témában jártas szakember is megerősítette már. Nézzünk tehát néhány szakértői véleményt:

“Nagyon sokszor teszteltünk automatikusan rotálódó slideshow-kat, és azt állapítottuk meg, hogy nagyon gyengén tudják megjeleníteni a honlap tartalmát.”

Chris Goward, WiderFunnel

“A rotáló bannerek ördögien rosszak, azonnal el kell távolítani őket”

Tim Ash, Site Tuners

Szemkamerás vizsgálat sliderre (rotálódó dobozra)

Jakob Nielsen, ausability guru is vizsgálta a kérdést és saját kutatása is hasonló megállapítással zárult. A következő feladatot kapták a vizsgálata bevont felhasználók: “Van-e a Siemens-nek különleges mosógép ajánlata? A kérdéssel kapcsolatos információ a nyitóslide-on volt megtalálható, auserek ennek ellenére nem találták meg, ami egyértelműen a bannervaksággal magyarázható. Nielsen javaslata és a kutatás konklúziója, hogy a rotálódó képnézegetőket és bannereket el kell felejteni.

Ha ennyi szakértői vélemény még nem lenne elég, akkor nézzük meg, mire jutott a Notre Dame Egyetem, amely szintén tesztelte a slidereket. A kutatók azt tapasztalták, hogy csak az első slide-ra kattintottak ( ausereke 1 %-a), a többi slide-ra egyáltalán nem klikkeltek.

Összefoglalva tehát azért nem érdemes rotálódó slidereket használni, mert:

1. Az emberi szem reagál a mozgásra és szűri a látottakat. Így előfordulhat, hogy nem veszünk észre értékes információkat.
2. Aki sokat akar markolni, keveset fog, vagyis ha túl sok üzenetet jelenítünk meg, nem jelenítünk meg semmit.
3. Bannervakságban szenved a legtöbb user.

Kattintási arány az egyes bannerpoziciókra (1-5)

Tehát csak azért, mert másoknak van, mi ne akarjunk automatikusan rotálódó képgalériát az oldalunkra! Ha pedig már használunk ilyet, inkább térjünk át a statikus üzenetekre. A köztes megoldás, ha meghagyjuk a lapozgatós képnézegetőt, de nem rotáltatjuk a tartalmakat automatikusan, hanem auserre bízzuk az irányítást, és hagyjuk, hogy ő döntsön, mikor, mit és mennyi ideig akar nézni.

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Hogyan növeljük a konverziót weboldalunkon?

Az e-kereskedelem az elmúlt néhány évben sokkal látványosabb forgalom-növekedést produkált, mint azt az elemzők jósolták. Az iparág szereplői tehát arra törekedtek, hogy webáruházaikat minél vonzóbbá és elérhetőbbé tegyék, s minél több konverziót váltsanak pénzzé. Mégis voltak olyan kereskedők, akik nem tudták megtartani vásárlóikat.  Ennek oka lehetett, hogy nem pozicionálták a kulcsszavakat, azaz nem jó helyen szerepeltek a Google találati listáján vagy oldaluk átláthatatlan volt. Összeszedtünk néhány tippet, amelyek fontosak a vevőszerzéshez. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

2017-es trendek a web tipográfiában

Mint ahogy előző cikkünkben írtuk, 2017-ben összetettebb és bonyolultabb webdesign trendek körvonalazódnak, amelyben nagyobb szerep jut az „apróbb” feature-öknek is. A teljesség igénye nélkül mutatjuk a további hasznos kiegészítőket.

Rajzolt illusztrációk

Miután egyre nagyobb hangsúlyt kap az egyediség és az egyéni megjelenés, a hagyományos sablon fotókat leváltják az egyedi látásmódot tükröző grafikák, illusztrációk. A különleges vagy kézzel készített rajzok nemcsak feldobják az oldalt, hanem sokkal jobban megragadnak a látogatók emlékezetében. A szakemberek tehát azt javasolják, hogy érdemes ebbe az irányba elmozdulni.  Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

2017-es trendek a webdesign és webáruházak terén

2016-ot még az egyszerű formák jellemezték, 2017-ben azonban bonyolultabb és összetettebb webdesign trendeket jósolnak. Csemegéztünk a lehetőségekből.

Első helyen áll mobilon is elérhető webfelület

2017-ben a mobilon elérhető weboldalak iránti igény áll az első helyen, már a Google is áttér a mobil indexre. Ezért tanácsolják a szakavatottak, ha valaki jó helyen akar szerepelni a keresőben, akkor fordítson figyelmet a „mobilos megjelenésre”.  (A témában részletesen ezen a linken írtunk: https://webstartconsulting.hu/ujabb-google-forradalom-mobil-weboldalak-lista-elejereRead more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Újabb Google-forradalom: mobil weboldalak a lista elejére

Ha a keresőóriás úgy dönt, hogy egy korszak lezárult, és ideje egy másikat kezdeni, akkor nem tehetünk mást, mint alkalmazkodunk. Márpedig éppen ez történik most: a Google bejelentette, hogy tesztelni kezdte keresőindexének egy olyan új változatát, ami a mobil weboldalakat favorizálja, pontosabban a találati lista élére helyezi.

Az üzenet egyértelmű: akinek nincs mobilra optimalizált weboldala, az bizony csúnyán lemarad.

Nézzük, hogyan is működik ez a gyakorlatban! A Google 60 billió weboldalt dolgoz fel a rajta szereplő tartalommal és linkekkel együtt. Ezután egy gigantikus adatbázisba rendezi őket, többszázféle szempont alapján. Ez a speciális index, plusz egy sor algoritmus teszi lehetővé a Google számára, hogy releváns találatokat adjon a kereséseinkre. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Tippek, trükkök vevőszerzéshez

Weboldaltervezésnél elsősorban a főoldal vagy a landing page kapja a nagyobb hangsúlyt, az aloldalak kialakítására viszont nem fordítanak akkora figyelmet. Ha több aloldallal rendelkező website-ot működtetünk, amelyek kifejezetten vevőszerzésre irányulnak, akkor érdemes tisztában lennünk vele, hogyan lehet elérni a látogatóknál, hogy ne csak a landing page-en időzzenek, hanem a többi oldalon is. S ha már időznek, akkor hogyan vehetjük rá őket, hogy sikeres konverziót végezzenek. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Megújult egy Magento webáruház

Érkezett egy felkérés, miszerint egy Magento webáruház tulajdonosa szeretné azt mobilra optimalizálni, vagyis responzive designt készíteni hozzá. A webáruház, a Magento Community Edition alapjaira épült még 2012-ben, és azóta sem nyúlt hozzá senki, nem frissített rajta senki semmit. Amint átvizsgáltuk a Magento webáruház teljes rendszerét, hamar egyértelmű lett számunkra, hogy a responzive design mellett a második – ha nem az első – legfontosabb szempont a Magento frissítése lenne. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Weboldal készítés, WordPress vagy Drupal, melyik lesz a megfelelő választás a projektemhez?

Amikor egy weboldalra, blogra vagy webes alkalmazásra van szükséged, amelyhez kell egy tartalomkezelő rendszer (CMS – Content Management System) minden esetben két nagy versenyzőről érdemes szót ejteni. Weboldalkészítés, WordPress vagy Drupal, melyik lesz a megfelelő választás? A projekt kapcsán fontos szempont, hogy mekkora tartalomszerkesztői tapasztalata van ügyfelünknek, mennyi fejlesztői támogatás kell neki az új tartalmak elhelyezéséhez, a régi tartalmak frissítéséhez. Amikor a CMS rendszer testreszabásáról esik szó, fontos szempont itt is, hogy mekkora fejlesztői háttérmunkát igényel majd. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Weboldal felújítás során erre figyelj oda!

Milyen típusú weboldalak jöhetnek szóba?

Elsőként vegyük sorra, hogy a weboldal felújítás milyen “fajta” weboldalak esetében jöhet szóba. Weboldal felújítás szempontjából a weboldalakat most osszuk 3 nagy csoportra: egyszerű cégbemutató oldalak, webáruházak, egyedi üzleti modellek. Mi most elsősorban az első két csoporttal fogunk foglalkozni, hiszen ezek azok a típusú weboldalak melyeket leginkább szükséges felújítani.  A weboldal felújítás eldöntése után most mi kimondottan az egyszerű cégbemutató oldalakra koncentrálunk. Megpróbáljuk leírni neked, hogy mire figyelj oda amikor egy weboldal felújításba kezdesz. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone