Bejegyzés

Így lehet felturbózni a mobil oldalakat: AMP

Annak ellenére, hogy az AdWords hivatalosan még nem támogatja, máris rengeteg hirdető használ AMP mobil oldalakat landing page-ként, a gyorsabb válaszidő miatt. Elárulunk néhány trükköt, amelyek segítségével látványosan lehet javítani a konverzión az AMP oldalak segítségével.

Az élet minden területén előnyös lehet a gyors kiszolgálás – ha például fél órán belül megérkezik a pizzafutár, vagy soron kívül szállhatunk fel a repülőre – míg várakozni sok hasonló esetben idegesítő, bosszantó tud lenni.

Sok nagyvállalat rájött már arra, hogy ha gyorsak tudnak lenni, több pénzük lesz. Ezért fejlesztettek ki olyan megoldásokat, amelyekkel a konkurenciához képest rövidebb idő alatt döntésre és így fizetésre késztetik az ügyfeleket. Bár a gyorsaság drága dolog tud lenni, vannak olyan üzleti területek, ahol nem feltétlenül kell milliós fejlesztési költségekkel számolni emiatt. Az ingyenes, nyílt forráskódú Accelerated Mobile Pages (AMP) például használható arra, hogy a mobil weboldalainkat felturbózzuk.

A Google valóban törődik a sebességgel

A Google folyamatosan, régóta törekszik arra, hogy a keresési eredményeket minél gyorsabban tudja megjeleníteni: ha ugyanis a keresési találatok gyorsabban kilistázódnak, minthogy elkalandozhatna a figyelmünk, akkor kisebb eséllyel hagyjuk el az oldalt és kezdünk valami másba. A KissMetrics szerint a Google egyszer kísérletet indított, hogy 30 keresési eredményt mutasson be 10 helyett egy oldalon. Az oldal betöltéséhez szükséges plusz 500 ezredmásodperc miatt azonban a userek 20 százaléka hagyta ott az oldalt, így nem is erőltették tovább a dolgot.

Annak ellenére, hogy a Google nagyon odafigyel a gyors betöltődésre, ha rákattintunk valamelyik találatra és elhagyjuk a keresőoldalt, kellemetlenül lassú meglepetésekben lehet részünk, ha mobilon böngészünk. Nem csak a mobilra nem optimalizált weboldalak miatt, de akár egy gyengébb mobilnet miatt is idegesítő lehet a továbbiakban netezni.

A mobil web gyorsabbá tétele az AMP-vel

2015 októberében a Google kifejlesztette a gyorsított mobil oldalakat (AMP), hogy a mobil webet gyorsabbá tegye a felhasználók számára. A találati oldalakon 2016 februárjában kezdte meg az AMP oldalak kiemelését a Google, aminek meg is lett az eredménye: nemrégiben jelentették be, hogy jelenleg 1,7 milliárd AMP oldal létezik már, összesen 860 000 domainen használják a szolgáltatást, ráadásul hetente 35 millió új oldalt készítenek.

Aki olvasott már úgy híreket a telefonján, hogy a Google-n keresztül jutott el az oldalra, az valószínűleg találkozott AMP-oldallal. (Ezeket az oldalakat villámcsapás ikon jelöli). Az AMP azt állítja, hogy az első lista általában kevesebb mint egy másodperc alatt töltődik be.

Két fő elem van, amelyek lehetővé teszik az AMP számára, hogy nagyobb sebességet és jobb felhasználói élményt érjen el:

  • Kód higiénia, ami azt jelenti, hogy bárki, aki az AMP-t implementálja a site-jára, azonnal élvezheti az új kód előnyeit.
  • Az AMP gyorsítótár (cache), amelyet használni kell az új kód mellett.

És mit szól ehhez az AdWords?

Az AdWords egyelőre nem támogatja azokat a hirdetéseket, amelyek AMP landing oldalakhoz vezetnek, és azokat sem, amelyeket az AMP cache-el. A hirdetőknek azonban még mindig megéri ezt használni a tisztább kódok miatt, hiszen már önmagában emiatt gyors marad az oldaluk, ezzel pozitív hatással lehetnek a visszafordulási arányokra, a konverziós arányokra, az oldalon eltöltött időre és talán a minőségi mutatókra is.

Miért is jó, ha gyorsan töltődik be az oldal?

Az Akamai 2017-es tanulmánya szerint számos előnye van a gyorsabb landing oldalaknak:

  •  A webhely betöltési idejének 100 ezredmásodpercnyi késése a konverziós arányokat 7 százalékkal ronthatja.
  •  A weboldal betöltési idejének két másodperces késése 103 százalékkal növeli a visszafordulási arányokat.
  • A mobil webhely látogatóinak 53 százaléka elhagy egy olyan oldalt, amely több mint három másodpercig tart míg betölt.

Mivel a Google régóta elkötelezett  – és sokat is tesz – a gyorsabb internetezésért, sok szakértő szerint nagy valószínűséggel hamarosan kiterjeszti az AdWords támogatását az AMP-re.

Az AMP nagyon hasznos

Sok nagy site használ már AMP-oldalakat, így páldául az eBay, a Pinterest vagy éppen a Washington Post. Mivel a WordPress CMS rendszerhez is van már plugin, már csak emiatt is több millió site került át AMP-oldalakra.

Akik pedig már leszűrték a tapasztalatokat, nem csalódtak: a Washington Post például – az AMP és a hagyományos oldalakat összehasonlítva – 88 százalékot javított a betöltődési sebességen, ez pedig segített nekik 23 százalékkal növelni a heti visszatérő mobilos látogatók számát.

A Wired Magazine pedig arról számolt be, hogy 25 százalékos növekedést értek el a CTR-ben. Bár nem teszik közzé, tudjuk, hogy egy jobb CTR jobb minőségi mutatót eredményez, és így alacsonyabb kattintásonkénti költséggel tervezhetünk.

Forrás: Searchengineland.com

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Webáruház felújítás – miért és hogyan?

A következő sorokban arra próbálunk röviden rávilágítani, hogy a webáruház felújítás ma már nem halogatható, legfőképpen akkor ha a következő állítások igazak a saját webáruházadra. Nem is egy, hanem egyből 2 konkrét példán keresztül mutatjuk be az okokat s indokokat.

A webáruház nem mobilra optimalizált

Ez különösen fontos hiszen ma már egy webáruház látogatottságának több mint 10% -át teszik ki a felhasználók mobil (mobiltelefon, tablet) eszközökről. A mi példánkban a webkazan.hu webáruházat vettük alapul, a látogatottsági adatokból látható egyértelműen a mobil látogatók száma. A másik példánk a pizzadicasa.hu, de ez a webáruház másik szempontból lesz jelentős, erről még később. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Megújult egy Magento webáruház

Érkezett egy felkérés, miszerint egy Magento webáruház tulajdonosa szeretné azt mobilra optimalizálni, vagyis responzive designt készíteni hozzá. A webáruház, a Magento Community Edition alapjaira épült még 2012-ben, és azóta sem nyúlt hozzá senki, nem frissített rajta senki semmit. Amint átvizsgáltuk a Magento webáruház teljes rendszerét, hamar egyértelmű lett számunkra, hogy a responzive design mellett a második – ha nem az első – legfontosabb szempont a Magento frissítése lenne. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Webáruház készítés vagy webáruház bérlés?

Webáruház készítés, webáruház bérlés, melyik jó neked? Komoly kérdés ez, amikor rászánod magad arra, hogy webáruházat nyiss, nagyon sok komoly döntést kell meghoznod. Ez komoly döntés, most elválik, hogy a webáruház bérlés vagy webáruház készítés mellett voksolsz. Ezen – kijelenthetjük stratégiai – döntések sorozata határozza meg a következő 2-3 éved sikerességét is. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Mit tegyél, ha minden elkészült, azaz kész a webáruház?

Miről esett szó eddig?

Előző cikkünkben említettük, mire kell figyelni egy webáruház fejlesztés kapcsán a tervezésnél. Megtudhattad, hogyan zajlik – nálunk – egy netes projekt (webáruház fejlesztés, weboldal készítés) tervezési folyamata. Ízelítőt kaphattál abból milyen kérdéseket kell tudni megválaszolnod ahhoz, hogy a projekt esélyesebben legyen sikeres. A következő cikkben halványan megmutattuk, melyek a tervezési fázis legfontosabb elemei, részletei és kérdései. Ezután megtudhattad, milyen az ha kész a webáruház, de nincs hozzá tartalom…

Természetesen ahány projekt annyi fajta teendőd lesz, ezért ajánlatos szakértő segítségét igénybe venni. Hiszen ő pontosan tudja mire kell figyelni egy-egy projekt kapcsán. De lássuk mi történt ezután. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Közel 4 heti munka végén… Majdnem kész egy webáruház

Miről esett szó korábban?

Előző cikkünkben említettük, mire kell figyelni egy webáruház fejlesztés kapcsán a tervezésnél. Megtudhattad, hogyan zajlik – nálunk – egy netes projekt (webáruház fejlesztés, weboldal készítés) tervezési folyamata. Ízelítőt kaphattál abból milyen kérdéseket kell tudni megválaszolnod ahhoz, hogy a projekt esélyesebben legyen sikeres. A következő cikkben halványan megmutattuk, melyek a tervezési fázis legfontosabb elemei, részletei és kérdései. Természetesen ahány projekt annyi fajta teendőd lesz, ezért ajánlatos szakértő segítségét igénybe venni. Hiszen ő pontosan tudja mire kell figyelni egy-egy projekt kapcsán. De lássuk mi történt ezután.

4 héttel a kezdés után

4 héttel a munka megkezdését követően elkészült a teszt verzió, a webáruház fejlesztés a tesztelési fázisba ért. Az elkészült számlázó rendszer integrációt kezdtük tesztelni, és közel 1-2 hét finomhangolás után kijelenthettük, a termékek hibátlanul felkerülnek a webáruházba. A webáruház adminisztrációs felületén lehet velük tovább dolgozni. A tesztelési fázisban kiderült még néhány turpisság, de ezeket sikerült megoldani. Vagy részünkről született megoldás, vagy a számlázó és készletnyilvántartó rendszer fejlesztői részéről. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Az első lépések, megszületik a webáruház

Miről esett szó korábban?

Előző cikkünkben említettük, mire kell figyelni egy webáruház fejlesztés kapcsán a tervezésnél. Megtudhattad, hogyan zajlik – nálunk – egy netes projekt (webáruház fejlesztés, weboldal készítés) tervezési folyamata. Ízelítőt kaphattál abból milyen kérdéseket kell tudni megválaszolnod ahhoz, hogy a projekt esélyesebben legyen sikeres. 

A folytatásban…

Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Új hűsítő webáruház születése a nyári melegben

A mostani cikksorozatban egy webáruház születését mutatjuk be lépésről lépésre, egy egész cikksorozatot szánva a témának. Bízom benne, hogy számodra is sok hasznos információt találsz benne, és ha ilyesmire adod a fejed, akkor hasznodra válik mindez.

A cikksorozat végére látni fogod a legnagyobb feladatokat és ráébredsz arra, miért fontos, hogy ezen az úton egy szakember végig kísérjen, hogy elkerüld a buktatókat. Megmutatjuk neked, hogy mire figyelj oda, ha webáruház fejlesztésbe kezdesz. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

7 szempont, amelyet fontolj meg webáruház nyitás előtt

Az internet olyan gazdasági lehetőségek előtt nyitotta meg a kapukat az elmúlt években, amelyre gondolni se mertünk volna előtte. Az internetes kereskedelem szárnyal, a webáruházak rekordokat döntögetnek, és még mindig nagyon olcsón érhetjük el az embereket. Kimaradnál ebből?

Az Internet előnyeit ügyesen kamatoztatva olyan életet építhetsz fel, és élhetsz, amilyenre mindig is vágytál. Gondoltál már arra, hogy de jó lenne nyitni egy boltot a sarkon, és ott kiváló kínálattal várni a betérőket? Biztosan, hiszen a legtöbb ember fejében megfordul ez a gondolat. Utána is számoltál esetleg a költségeknek? Ugye, hogy a felénél elment a kedved az egésztől… pedig nem kell lemondanod az álmairól, mert van megoldás. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

741%-kal nőtt az internet felhasználók száma

Legdurvább becslések szerint a teljes földi népesség 42%-a képes elérni az internetet, így közel minden 3. embernek van internet hozzáférése. Persze nem minden statisztikának lehet hinni mert ha nézünk egy képzeletbeli falut, és ebben a faluban él egy 98 éves bácsi meg egy 4 éves kislány, akkor a falu statisztikailag nemzőképes. De vissza az eredeti témához, – elkanyarodva a morbid humortól – az internet felhasználók száma a világon 14 év alatt 741%-kal nőtt. Ez még akkor is meglepő szám ha országunk kicsinyke mint egy porszem ebben a gépezetben. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone