Bejegyzés

Így lehet védekezni a negatív SEO ellen

Létezik egy olyan, sötét oldala is a SEO-zásnak, amiről még nem mindenki hallott, pedig ha ritka is, de valós fenyegetést jelent. A negatív SEO – vagyis amikor megtámadják az oldalt és szándékosan rontják a Google-n elért helyezéseinket – lerombolhatja mindazt, amit felépítettünk. Van azonban néhány tippünk, hogyan védekezhetünk mindezek ellen. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Linkelj, ha eredményeket akarsz!

Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány tanácsot, tippet azoknak, akik jó helyen szeretnék látni az oldalaikat a Google-n. A legfontosabb, amit fejlesztés nélkül mi magunk is megtehetünk, hogy linkelünk! Ha eredményeket akarunk, mindig lássuk el linkekkel a cikkeket, mert a Google csak azokat a bejegyzéseket és oldalakat tudja megtalálni, amelyeket valahol, valahová bekötöttek a neten. Emellett azért is fontos a linkelés, mert megkönnyíti a user számára a tájékozódást, hiszen összekapcsolhatjuk a releváns tartalmakat, a Google pedig így jut információhoz a site-unkkal kapcsolatban, így érzékeli, melyek a legfontosabb tartalmaink. Mindez tehát azt jelenti, hogy a megfelelő belső linkelési stratégia plusz anyagi ráfordítás nélkül is növelheti a SEO hatékonyságát!

Miért fontosak a linkek a Google számára?

Mert a Google a linkeket használja annak megállapításához, hogy az adott oldalon mely tartalmak kapcsolódnak egymáshoz, és milyen értékes az adott oldal.

Hogyan dolgozik a Google?

A Google a weboldalakat egy robottal térképezi fel, ez a Googlebot. A robot megkeresi a Google indexébe felvehető új és frissített oldalakat. A Googlebot a folyamatot a korábbi feltérképezések során talált weboldalak URL-címeivel, valamint a webmesterektől kapott webhelytérképekkel kezdi. A Googlebot végiglátogatja ezeket a webhelyeket, és az oldalakon talált linkeket felveszi a feltérképezésre váró oldalak listájára. Ezután megkeresi az új és a megváltozott webhelyeket, valamint az inaktív linkeket, majd ezek alapján frissíti a Google indexét. A hivatkozások követésével a Google meghatározza, hogy milyen viszonyban vannak egymással az oldalak, bejegyzések. Így a Google rangsorolja a tartalmakat, és amelyeket fontosnak talált, mert sok más oldal mutatott rá, azt jobb helyre teszi a találati oldalakon.

Mennyit ér egy link?

Minél több link mutat egy oldalra, annál magasabb lesz a Google számára az értéke. Emellett fontos, hogy a következő oldalra átadott link érték osztódik az adott oldalon található hivatkozásokra, és így tovább. Jellemzően a nyitólapokra mutat sok hivatkozás, így általában ezek a legmagasabb link értékkel bíró oldalak. A keresők pedig mindig azokat az oldalakat rangsorolják feljebb, amelyeknek ez a mutatója jó. Ezért a legújabb bejegyzéseket például célszerű nem csak a kategória vagy rovatoldalra, de a nyitólapra is kitenni, hogy jobb értéket kapjon és a Google gyorsabban megtalálja.

Legyen linkelési stratégiánk!

SEO szempontból kulcsfontosságú, hogy rendszeresen értékeljük és javítsuk a belső linkelési stratégiánkat. A megfelelő belső hivatkozások linkelésével elérhetjük, hogy a Google megértse az oldalak fontossági sorrendjét, az oldalak közötti kapcsolatot és az oldalak értékét is.

A kiemelt cikkek mindent visznek

A weboldalak legfontosabb tartalmai a sarokkő- vagy kiemelt cikkek, miként arról korábban részletesen is írtunk. Ezekre a tartalmakra nagyon sok link kell hogy mutasson, a Google csak így fogja megfelelően kezelni. A sok hivatkozás miatt pedig ezeknek a cikkeknek lesz a legjobb link értéke. Ezt érdemes kihasználni, és ezekbe a kiemelt írásokba is belinkelni a kapcsolódó tartalmakat.

Úgy is erősíthetjük a kiemelt írásokat, ha a tematikailag kapcsolódó cikkek mellett a nyitólapról is elérhetővé tesszük, esetleg emellett még az oldal tetejére (a fejléc alá vagy a menüsorba) is belinkeljük. Így még erősebbé válnak ezek az írások a Google számára.

Emellett hasznos lehet belső linkeket adni azokhoz a kategóriákhoz, címkékhez, amelyekhez a poszt tartozik. Ezek segítségével a Google meg tudja érteni az oldal felépítését, és segít a látogatóknak a navigációban.

Kapcsolódó tartalmak linkelése

Ha kapcsolódó cikkeket linkelünk a posztokba, segítünk a Google-nak megérteni a site felépítését, ezért célszerű a cikkek aljára akár több kapcsolódó írást is bekötni. Erre vannak automatizált megoldások is, például ez , de a legjobb, ha magunk gyűjtjük össze a szóban forgó írásokat.

Legolvasottabb és legfrissebb cikkek

Érdemes a legfrissebb és/vagy a legnépszerűbb tartalmakat úgy elhelyezni, hogy azok minden oldaltípusról elérhetőek legyenek. Erre a legjobb megoldás az lehet, ha a láblécbe vagy valamelyik oldalsó hasábba kötjük be ezeket a tartalmakat. Ráadásul ez a megoldás nem csak SEO szempontból ideális, de megkönnyíti a usereknek a tájékozódást és növeli az elérést is – ami megint csak támogatja a SEO-t.

Mit ne mutassunk a Google-nak?

Valószínűleg olyan oldalakra is mutatnak linkek, amelyek nem fontosak SEO szempontból. Ilyen például a bejelentkezés, regisztráció. Korábban elég volt egy “no-follow” címkével jelölni az ilyen oldalakat. Ma már azonban nem ez a legjobb megoldás, érdemes inkább “no-index” címkével jelölni az olyan írásokat, oldaltípusokat, amelyeket teljesen láthatatlanná akarunk tenni a Google számára.

Mire figyeljünk a horgony szövegeknél?

A horgony szöveg az a pár szó, amire rá lehet kattintani, és ahonnét átlinkelünk egy másik oldalra, posztra. Figyeljünk arra, hogy nehogy túltoljuk az ilyen szövegeknél a kulcsszó-optimalizlását, mert a Google már túl okos ahhoz, hogy rájöjjön arra, ha trükközni akarunk, és minden horgony szövegnél ugyanazokat a kulcsszavakat adjuk meg például. Bár mindez korábban működőképes megoldás volt, ma már inkább érdemes figyelni arra, hogy ne pont ugyanazokra a kifejezésekre ültessük a linkeket, ne legyenek erőltetettek ezek a szövegrészek.

Forrás: Yoast.com

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Így támogathatja céged kereskedelmi stratégiája a SEO-t

Sok problémánk lehet abból, ha nem  ismertetjük megfelelően kereskedelmi stratégiánkat a SEO-szakembereinkkel. De miért is fontos, hogy a kereskedelmi a stratégia fontos része legyen a SEO-zásnak? Összegyűjtöttünk öt olyan tipikus esetet, amiből problémánk adódhat, nézzük melyek is ezek és mi lehet a megoldás! 

Leltárkészlet és negatív kritikák 

Miközben már vannak olyan cégek, ahol olyan készletezési programokat használnak, amelyek segítségével a raktárkészlet változásait élőben lehet követni, mások még nem tartanak itt. Ahol nincs folyamatosan frissülő nyilvántartás a készletről, azoknál a cégeknél a neten rendelt termék kiszállítása is komoly kihívást jelenthet. Ha ugyanis olyan árut adunk el, ami éppen kifogyott, és nem jelezzük, hogy a beszerzése, a készlet feltöltése akár több hetet is igénybe vehet, sok-sok joggal elégedetlen vásárlóra tehetünk szert. Ez pedig hatással lesz a SEO-stratégiánkra. Ha a felháborodott user a közösségi médiában világgá kürtöli panaszát, a negatív visszajelzések alaposan visszavethetik webshopunk teljesítményét. Így a rendelés felvételének technikainak tűnő kérdése akár az egész brand megítélésére kihathat. 

Schema-jelölések és a kifogyott termékek 

Egyre többen használnak a Google találati oldalakon schema-jelölést, így még azelőtt kiderülhet egy-egy termékről, hogy raktáron van-e, esetleg éppen kifogyott a készlet, hogy a webshopra kattintanának. 

Ez a praktikus megoldás akkor jelenthet problémát, ha nem frissítjük a backenden a jelölést, és beragad valamelyik állapot. Érdemes tehát figyelni arra – ha már beépítettük az oldalunkba a schema-jelülést, hogy folyamatosan ellenőrizzük, mindig a valóságnak megfelelően legyen beállítva a termékek állapota. Szélsőséges esetben jelentős, a keresőoldalakról érkező forgalmat veszíthetünk, vagy sok elégedetlen vásárlót szerezhetünk egy-egy rossz beállítással. Jó tanács, hogy inkább inaktiváljuk a jelölést, amíg nincs időnk frissíteni a termékek állapotát, nehogy amiatt a néhány termék miatt ami kifogyott, a többire se kattintsanak a jelzés miatt. 

URL-képzés és törölt oldalak 

Gyakori probléma, hogy a különböző színű vagy méretű termékek (pl. ruhák, cipők) egyedi URL-t kapnak, ami miatt a Google-találati oldalain is rengeteg link fog versengeni egymással, lényegében ugyanazzal a tartalommal. Érdemes elkerülni ezt a helyzetet és ugyanazon az URL-en, színválasztó gomb segítségével megmutatni a termékeket. 
 
Egy másik gyakori eset, amely jelentős következményekkel járhat, amikor egy termék elfogyott és emiatt a termékoldalt inaktiválják, esetleg véglegesen törlik. Ezt követően pedig, ha később mégis újra kapható lesz az áru, új oldalt hoznak létre ugyanannak a terméknek. 

Ez nem túl szerencsés megoldás, több dolog miatt sem. Először is, ha leszedjük a termékoldalt a webshopból, vagy akár töröljük is azt, még mindig nem biztos, hogy az oldal tényleg eltűnt mindenhonnan. Valójában ezt az oldal a Google még mindig jó eséllyel látja, tárolja. Azt tanácsoljuk, hogy törlés helyett inkább írj ki egy automatikusan megjelenő figyelmeztetést a termék oldalára:  “Ez a termék ideiglenesen nem érhető el – látogasson vissza később”. 

Ne akciózzunk állandóan! 

Ha szinte folyamatosan akciósként hirdetjük a termékeinket, az visszaüthet egy idő után. Ezzel ugyanis nem azt fogjuk elérni, hogy a vásárlók most és azonnal vásároljanak az akciós áruból, hanem sok esetben azt, hogy immunisak legyenek a leértékelésekre, halogassák a döntést, a teljes árat pedig még véletlelnül se akarják kifizetni a továbbiakban. Ugyanis joggal gondolhatják, hogy ha az egyik akció véget ért, úgyis jön majd a következő pillanatokon belül, tehát ráérnek még gondolkodni. Vagyis, ha állandóan akciós üzenetekkel bombázzuk a usereket, valószínűleg nem tudjuk vásárlásra csábítani őket ezzel, ráadásul emiatt a keresőoldalakon is egyre lejjebb, az értéktelen helyeken találhatjuk magunkat. 

Legyél exkluzív! 

Ha viszonteladók is forgalmazzák a termékeinket, belefuthatunk abba a helyzetbe, hogy náluk olcsóbban kapható az árunk, ráadásul összességében nagyobb náluk a választék. Ugyanakkor egy-egy nagyobb áruházlánccal nem is érdemes pattogni, mert könnyen ki is rakhatnak a beszállítóik küzül, vagy ha meg is tartanak, kevésbbé lesz fontos számukra a mi termékünk értékesítése. Ha tehát szükségünk is van partnerekre, figyeljünk arra, hogy a saját webshopunkban is tudjunk exkluzív termékeket kínálni, legyen miért oda látogatni és persze vásárolni a usereknek. 

Via Searchengineland.com 

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Nincs többé Google PageRank?

A Google nemrég bejelentette, hogy a PageRank eszköztár (toolbar) a továbbiakban nem lesz frissítve. Joggal merült fel sokunkban a kérdés, hogy akkor ezentúl a PageRank érték nem is fog számítani a rangsor kialakításánál? Természetesen igen, továbbra is szám azonban a keresőóriás legutóbbi nyilvános pagerank érték frissítése sem volt szándékos. Ebből az következik, hogy a Google a PageRank értéket egyre kevésbé tartja majd fontosnak a rangsor kialakításánál. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Az 5 leggyakoribb weboldal hiba

Minden weboldal hiba javítható. A weboldalad legyen olyan kommunikációs csatorna melyre joggal lehetsz büszke. Most az 5 leggyakoribb weboldal hiba került terítékre. De ez még nem minden. Az oldal alján találsz majd egy kihagyatatlan lehetőséget. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

741%-kal nőtt az internet felhasználók száma

Legdurvább becslések szerint a teljes földi népesség 42%-a képes elérni az internetet, így közel minden 3. embernek van internet hozzáférése. Persze nem minden statisztikának lehet hinni mert ha nézünk egy képzeletbeli falut, és ebben a faluban él egy 98 éves bácsi meg egy 4 éves kislány, akkor a falu statisztikailag nemzőképes. De vissza az eredeti témához, – elkanyarodva a morbid humortól – az internet felhasználók száma a világon 14 év alatt 741%-kal nőtt. Ez még akkor is meglepő szám ha országunk kicsinyke mint egy porszem ebben a gépezetben. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

4 SEO és Analitikai eszköz amit érdemes kipróbálni

Új év Új Google

Cikkünk néhány hasznos keresőoptimalizálási (SEO) és konverzió javítási eszközt mutat be, weboldal fejlesztéshez vagy webáruház készítéshez, illetve a készítési fázis után bevétel növeléshez. Hamarosan itt az új esztendő és a Google ismét frissíti az algoritmusait. Ezért mindig érdemes figyelni azokra a keresőoptimalizálási (SEO) eszközökre melyeket használni szoktunk.  Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email