Bejegyzés

Így lehet felturbózni a mobil oldalakat: AMP

Annak ellenére, hogy az AdWords hivatalosan még nem támogatja, máris rengeteg hirdető használ AMP mobil oldalakat landing page-ként, a gyorsabb válaszidő miatt. Elárulunk néhány trükköt, amelyek segítségével látványosan lehet javítani a konverzión az AMP oldalak segítségével.

Az élet minden területén előnyös lehet a gyors kiszolgálás – ha például fél órán belül megérkezik a pizzafutár, vagy soron kívül szállhatunk fel a repülőre – míg várakozni sok hasonló esetben idegesítő, bosszantó tud lenni.

Sok nagyvállalat rájött már arra, hogy ha gyorsak tudnak lenni, több pénzük lesz. Ezért fejlesztettek ki olyan megoldásokat, amelyekkel a konkurenciához képest rövidebb idő alatt döntésre és így fizetésre késztetik az ügyfeleket. Bár a gyorsaság drága dolog tud lenni, vannak olyan üzleti területek, ahol nem feltétlenül kell milliós fejlesztési költségekkel számolni emiatt. Az ingyenes, nyílt forráskódú Accelerated Mobile Pages (AMP) például használható arra, hogy a mobil weboldalainkat felturbózzuk.

A Google valóban törődik a sebességgel

A Google folyamatosan, régóta törekszik arra, hogy a keresési eredményeket minél gyorsabban tudja megjeleníteni: ha ugyanis a keresési találatok gyorsabban kilistázódnak, minthogy elkalandozhatna a figyelmünk, akkor kisebb eséllyel hagyjuk el az oldalt és kezdünk valami másba. A KissMetrics szerint a Google egyszer kísérletet indított, hogy 30 keresési eredményt mutasson be 10 helyett egy oldalon. Az oldal betöltéséhez szükséges plusz 500 ezredmásodperc miatt azonban a userek 20 százaléka hagyta ott az oldalt, így nem is erőltették tovább a dolgot.

Annak ellenére, hogy a Google nagyon odafigyel a gyors betöltődésre, ha rákattintunk valamelyik találatra és elhagyjuk a keresőoldalt, kellemetlenül lassú meglepetésekben lehet részünk, ha mobilon böngészünk. Nem csak a mobilra nem optimalizált weboldalak miatt, de akár egy gyengébb mobilnet miatt is idegesítő lehet a továbbiakban netezni.

A mobil web gyorsabbá tétele az AMP-vel

2015 októberében a Google kifejlesztette a gyorsított mobil oldalakat (AMP), hogy a mobil webet gyorsabbá tegye a felhasználók számára. A találati oldalakon 2016 februárjában kezdte meg az AMP oldalak kiemelését a Google, aminek meg is lett az eredménye: nemrégiben jelentették be, hogy jelenleg 1,7 milliárd AMP oldal létezik már, összesen 860 000 domainen használják a szolgáltatást, ráadásul hetente 35 millió új oldalt készítenek.

Aki olvasott már úgy híreket a telefonján, hogy a Google-n keresztül jutott el az oldalra, az valószínűleg találkozott AMP-oldallal. (Ezeket az oldalakat villámcsapás ikon jelöli). Az AMP azt állítja, hogy az első lista általában kevesebb mint egy másodperc alatt töltődik be.

Két fő elem van, amelyek lehetővé teszik az AMP számára, hogy nagyobb sebességet és jobb felhasználói élményt érjen el:

  • Kód higiénia, ami azt jelenti, hogy bárki, aki az AMP-t implementálja a site-jára, azonnal élvezheti az új kód előnyeit.
  • Az AMP gyorsítótár (cache), amelyet használni kell az új kód mellett.

És mit szól ehhez az AdWords?

Az AdWords egyelőre nem támogatja azokat a hirdetéseket, amelyek AMP landing oldalakhoz vezetnek, és azokat sem, amelyeket az AMP cache-el. A hirdetőknek azonban még mindig megéri ezt használni a tisztább kódok miatt, hiszen már önmagában emiatt gyors marad az oldaluk, ezzel pozitív hatással lehetnek a visszafordulási arányokra, a konverziós arányokra, az oldalon eltöltött időre és talán a minőségi mutatókra is.

Miért is jó, ha gyorsan töltődik be az oldal?

Az Akamai 2017-es tanulmánya szerint számos előnye van a gyorsabb landing oldalaknak:

  •  A webhely betöltési idejének 100 ezredmásodpercnyi késése a konverziós arányokat 7 százalékkal ronthatja.
  •  A weboldal betöltési idejének két másodperces késése 103 százalékkal növeli a visszafordulási arányokat.
  • A mobil webhely látogatóinak 53 százaléka elhagy egy olyan oldalt, amely több mint három másodpercig tart míg betölt.

Mivel a Google régóta elkötelezett  – és sokat is tesz – a gyorsabb internetezésért, sok szakértő szerint nagy valószínűséggel hamarosan kiterjeszti az AdWords támogatását az AMP-re.

Az AMP nagyon hasznos

Sok nagy site használ már AMP-oldalakat, így páldául az eBay, a Pinterest vagy éppen a Washington Post. Mivel a WordPress CMS rendszerhez is van már plugin, már csak emiatt is több millió site került át AMP-oldalakra.

Akik pedig már leszűrték a tapasztalatokat, nem csalódtak: a Washington Post például – az AMP és a hagyományos oldalakat összehasonlítva – 88 százalékot javított a betöltődési sebességen, ez pedig segített nekik 23 százalékkal növelni a heti visszatérő mobilos látogatók számát.

A Wired Magazine pedig arról számolt be, hogy 25 százalékos növekedést értek el a CTR-ben. Bár nem teszik közzé, tudjuk, hogy egy jobb CTR jobb minőségi mutatót eredményez, és így alacsonyabb kattintásonkénti költséggel tervezhetünk.

Forrás: Searchengineland.com

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Felejtsük el a képgalériákat és rotálódó bannereket!

Nagyon sok oldal használ automatikusan rotálódó képgalériákat, mert jól néznek ki, emiatt pedig úgy tűnhet, auserek is szeretik ezeket a megoldásokat és hatékonyan lehet velük hirdetni is. A tények azonban egészen mások: az ilyen slideshow-k konverziógyilkos megoldások, ezért inkább felejtsük el őket!

De ha nem hatékonyak, akkor mégis, miért használják sokan ezeket a képnézegetőket?

Ennek két oka lehet: az emberek azt hiszik, azért, mert jól néznek ki, hatékonyak is. Pedig ez nem így van, a tetszetős csomagolás egyáltalán nem jelenti azt, hogy a sliderek pénzt is hoznak. Másrészt sok oldal azért marad ennél a megoldásánál, mert túl sok üzenetet akar megjeleníteni, és ez a megoldás tűnik sokszor a legkézenfekvőbbnek.

De mit mutatnak a tesztek?

Azt, hogy a rotálódó képnézegetők első slide-jára átlagosan auserek 1%-a kattintott, a további slide-okra jutó klikkek ennél sokkal alacsonyabb, lényegében mérhetetlen értéket mutattak. A legtöbb képnézegető a bannerekhez hasonlít, ezért auserek egyszerűen észre sem akarják venni.

A fenti állításokat több, a témában jártas szakember is megerősítette már. Nézzünk tehát néhány szakértői véleményt:

“Nagyon sokszor teszteltünk automatikusan rotálódó slideshow-kat, és azt állapítottuk meg, hogy nagyon gyengén tudják megjeleníteni a honlap tartalmát.”

Chris Goward, WiderFunnel

“A rotáló bannerek ördögien rosszak, azonnal el kell távolítani őket”

Tim Ash, Site Tuners

Szemkamerás vizsgálat sliderre (rotálódó dobozra)

Jakob Nielsen, ausability guru is vizsgálta a kérdést és saját kutatása is hasonló megállapítással zárult. A következő feladatot kapták a vizsgálata bevont felhasználók: “Van-e a Siemens-nek különleges mosógép ajánlata? A kérdéssel kapcsolatos információ a nyitóslide-on volt megtalálható, auserek ennek ellenére nem találták meg, ami egyértelműen a bannervaksággal magyarázható. Nielsen javaslata és a kutatás konklúziója, hogy a rotálódó képnézegetőket és bannereket el kell felejteni.

Ha ennyi szakértői vélemény még nem lenne elég, akkor nézzük meg, mire jutott a Notre Dame Egyetem, amely szintén tesztelte a slidereket. A kutatók azt tapasztalták, hogy csak az első slide-ra kattintottak ( ausereke 1 %-a), a többi slide-ra egyáltalán nem klikkeltek.

Összefoglalva tehát azért nem érdemes rotálódó slidereket használni, mert:

1. Az emberi szem reagál a mozgásra és szűri a látottakat. Így előfordulhat, hogy nem veszünk észre értékes információkat.
2. Aki sokat akar markolni, keveset fog, vagyis ha túl sok üzenetet jelenítünk meg, nem jelenítünk meg semmit.
3. Bannervakságban szenved a legtöbb user.

Kattintási arány az egyes bannerpoziciókra (1-5)

Tehát csak azért, mert másoknak van, mi ne akarjunk automatikusan rotálódó képgalériát az oldalunkra! Ha pedig már használunk ilyet, inkább térjünk át a statikus üzenetekre. A köztes megoldás, ha meghagyjuk a lapozgatós képnézegetőt, de nem rotáltatjuk a tartalmakat automatikusan, hanem auserre bízzuk az irányítást, és hagyjuk, hogy ő döntsön, mikor, mit és mennyi ideig akar nézni.

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Újabb Google-forradalom: mobil weboldalak a lista elejére

Ha a keresőóriás úgy dönt, hogy egy korszak lezárult, és ideje egy másikat kezdeni, akkor nem tehetünk mást, mint alkalmazkodunk. Márpedig éppen ez történik most: a Google bejelentette, hogy tesztelni kezdte keresőindexének egy olyan új változatát, ami a mobil weboldalakat favorizálja, pontosabban a találati lista élére helyezi.

Az üzenet egyértelmű: akinek nincs mobilra optimalizált weboldala, az bizony csúnyán lemarad.

Nézzük, hogyan is működik ez a gyakorlatban! A Google 60 billió weboldalt dolgoz fel a rajta szereplő tartalommal és linkekkel együtt. Ezután egy gigantikus adatbázisba rendezi őket, többszázféle szempont alapján. Ez a speciális index, plusz egy sor algoritmus teszi lehetővé a Google számára, hogy releváns találatokat adjon a kereséseinkre. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Webfejlesztés bosszankodás nélkül?

Te jól ismered a saját szakmádat, üzletedet és a webfejlesztő is a sajátját. De ez még nem jelenti azt, hogy könnyű lesz kommunikálnotok egymással. Mire érdemes figyelni, hogy gördülékenyen menjen az együttműködés a webfejlesztés során?

A mai eszközökkel már bárki összebarkácsolhat magának egy honlapot – a kérdés csak az, hogy milyen lesz a végeredmény. Előbb vagy utóbb rá fogunk jönni, hogy ha jó weboldalt akarunk, akkor bizony szakemberrel kell dolgoztatni. Így viszont új típusú feladatok várnak ránk: például meg kell fogalmaznunk valaki más számára, mit is szeretnénk, ellenőrizni kell az elvégzett munkát, és át kell venni a kész honlapot. Ilyen helyzetben fel szokott merülni pár tipikus probléma, amelyekre jobb felkészülni. Lássuk, mik lehetnek ezek! Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

A flash halálához 1 lépéssel közelebb, temetünk szeptember 1-én

A flash rendszerű bannerek, és elemek eddig sem voltak gyorsak, és sokszor még biztonsági réseket is hagytak maguk mögött. A Google Chrome csapata ismét adott egy golyót a haldokló flash szívébe,
ugyanis szeptember 1 napjától kezdve – júniusi ígéretükhöz híven – a Chrome mint a világ egyik kedvenc böngészője minden flash alapú reklámot, elemet megállítva tölt be az oldalakon. Főként, ha a flash elem, „nem az oldal szerves részét képezi.” Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Összekapcsolják a mobilhálózatokat – Mobilra optimalizált weboldal előnyei

Egy friss hír, még inkább alá támasztja hogy a mobilra optimalizált weboldal igencsak időszerű lenne minden valamirevaló vállalkozás számára. Egy igen jelentős okkal több, hogy a weboldalad mobilra optimalizált legyen, hiszen nem csak az okos telefonok terjednek – egyre olcsóbban beszerezhetők – hanem a technológia is rohamosan fejlődik. A következő hírben – FN24 – olvashattuk, hogy a két legnagyobb mobil szolgáltató közösen használja a mobilinternet gyorsaságát leginkább támogató frekvenciákat. Vagyis, jobb hálózat, több okos telefon = Legyen mobilra optimalizált weboldalad! De lássuk a részleteket. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

5 tipp a weboldal mobilra optimalizálásához

A mobilon történő vásárlás a web shopok jövője, hiszen az emberek egyre inkább nem csak információ szerzésre használják a mobiltelefonjukat, hanem most egyre inkább növekszik a mobilon leadott webáruház vásárlások száma is. Viszont ami a vásárlóknak egyre kényelmesebb lenne, Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

A Google nem sorolja előrébb a responsive weboldalakat?

Update: 2017-ben már előre sorolódnak a weboldalak ha mobilra optimalizáltak. Nem olyan régi hír (dec. 13), de mindenképp elgondolkodtató, hogy a Google egyik fórum postja szerint (link) úgy tűnik a responsive weboldalakat nem sorolják előrébb a más hagyományos mobil optimalizált weboldalaknál. Tehát azok a weboldalak is ugyan úgy rangsorolódnak, melyeknél a mobil és az asztali verzió külön külön készült. Azért azon mégis érdemes elgondolkodni hogy milyen előnyei lehetnek egy “külön” mobil verziónak, és hát nem sokat találtam. Sokan vitatkoznak azon, hogy melyik a jobb és célra vezetőbb megoldás, így most az én saját tapasztalataim alapján összegzem a mobil verzió és a responsive weboldal előnyeit hátrányait. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Olcsóbb okos telefonok – mobilra optimalizálás

Nem oly régen olvastam, – de tapasztalható is – hogy az okos telefonok “olcsóbb” árfekvésben erősen sokasodnak. Sőt annyira sok ilyen mobil lát napvilágot, hogy erről már cikkeznek is komoly hírportálok.

Néhány tízezer forintért is lehet okostelefonja: a szolgáltatók kínálata. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone