Bejegyzés

12 e-mail marketing tipp kezdőknek és haladóknak

Összegyűjtöttünk néhány tanácsot a hatékony e-mail marketinghez. Igyekszünk olyan ötletekkel szolgálni, amelyek kezdőknek és profiknak egyaránt hasznosak lehetnek.

Az e-mail marketing ma már kötelező, régi, jól bevált eszköznek számít, ugyanakkor komoly elvárásokkal párosul: aki ezzel foglalkozik, annak hoznia kell a számokat, mailjeinknek hatékonynak kell lenni több mutató alapján is. Sokan annyira kötelező körnek gondolják az e-mail marketinget, hogy elfelejtkeznek az alapokról – és a legújabb trendekről. Az alábbiakban 12 olyan tippet, ötletet mutatunk be, amelyek már beváltak, bizonyítottak, mégis, lehet, hogy nem mindenki alkalmazza őket.

1. Konkrét személy küldje a maileket

Sokkal szerencsésebb, ha egy vállalat nevében konkrét személy ír levelet, mintha maga a cég jelenik meg küldő félként. Ez alól csak a nagyon ismert és már bevezetett márkák a kivételek.

2. Csak átlagos hosszúságú tárgysort ne írjunk soha!

Felejtsük el a megszokott, vagy 60 és 70 karakter közötti hosszúságú tárgysort! Vagy írjunk ennél rövidebb, vagy érezhetően hosszabb témamegjelölést mailjeinkhez. Kutatások szerint ugyanis az ilyen maileket többen fogják megnyitni.

3. Az átverős témamegjelölés nem kifizetődő

Ha valami bombasztikus tárggyal küldjük ki mailjeinket, lehet, hogy sokan fognak rákattintatni, de aztán meg is büntetnek az átverős, megtévesztő vagy éppen nem a levélhez kapcsolódó címért. Így a márkánk, cégünk hírnevét rombolhatjuk le viszonylag gyorsan, és még azt is elérhetjük, hogy a következő levelünk egyből a spamek között landol. Maradjunk tehát mindig a témánál!

4. Legyen tömör a levelünk

Úgy fogalmazzuk meg mondanivalónkat, hogy azt 11 másodperc alatt el lehessen olvasni és a benne szereplő információkat befogadni. Ennyi időt szán ugyanis egy átlagos user egy-egy levélre. Írjunk röviden, tömören, mindig egy témára fókuszáljunk. Ha pedig sikerült felkeltenünk az olvasó érdeklődését, egy olyan oldalra navigáljuk át őket, ami tényleg releváns és plusz infókat ad arról a témáról, amiról a levél is szólt.

5. Hangsúlyozzuk az előnyöket

Ne arról írjunk, hogy a szolgáltatásunknak milyen funkciói vannak, hanem arról, hogy milyen előnyökhöz juthat az ügyfél, ha megveszi a termékünket. Azt pedig ne várjuk el egy-egy kiküldött e-mailtől, hogy azonnal és csak ezzel az eszközzel elkötelezett ügyfeleket szerezhetünk vállalkozásunknak.

6. Figyeljünk, hová rakjuk a call-to-action gombokat!

Ne, vagy legalábbis ne csak a levél aljára tegyünk call-to-action gombokat! Legalább egyet tegyünk feljebb! Fontoljuk meg azt is, hogy hová irányítjuk a usert a call-to-action gombokkal! Ugyanoda küldjük? Vagy több opciót is engedünk, hadd válasszon az olvasó? Eddig az volt a trend, hogy ugyanoda küldjük a usert, de érdemes megfontolni az e-mail olvasók rohamos fejlődése miatt, hogy több útvonalat is kipróbálunk.

7. Linkeket előre!

Mindig a legeslegelső szót, szavakat linkeljük! Vagyis, mivel az emberi szem automatikusan a szöveg bal felső részére fókuszál, az első bekezdés első mondatának első szava a legértékesebb linkelési szempontból. Használjuk ki!

8. Hagyjuk az elcsépelt szövegeket, találjunk ki valami újat!

A call-to-action gombok esetében már rég nem hatékonyak az ezerszer látott, mindenütt évek óta használt feliratok, pl. Letöltés, Küldés, Kattintson. Ha eredményesen akarjuk használni ezeket a gombokat, próbálkozzunk valamilyen újabb, kreatívabb szöveggel!

9. Figyeljünk a megszólításra

Nagyon tetszetősnek tűnik, ha levelünk személyre szabott, az ügyfelet a nevén szólítjuk meg. De ha mindezt automatizálva próbáljuk megoldani, nagyon könnyen félrecsúszhat valami. Ha persze tökéletesen megbízunk az adatbázisunkban, akkor más a helyzet. De ha nem biztos, hogy mindent tudunk a címzettről, akkor inkább a Kedves XY! helyett kezdjük úgy a levelünket, hogy a személynevet átugorjuk.

10. Mindenféle eszközre optimalizáljunk!

Fontos, hogy mailjeink könnyen olvashatóak legyenek bármilyen környezetben: mobil, asztali vagy táblagépen egyaránt. Érdemes nagyobb betűtípust és egyoszlopos elrendezést választani.

11. Okosan használjuk a színeket

A szín tényleg segít vezetni a szemet, de ez nem jelenti azt, hogy öt különböző színt kell használnunk az e-mailben, hogy kiemeljük a különböző üzeneteket. Az sem igaz minden esetben, hogy egy élénk szín növeli a konverziót, ha a call-to-action gombot ilyenre színezzük. Sőt! A call-to-action gombok esetében érdemesebb olyan árnyalatot választani, ami máshol is látható a szövegben.

12. Sok múlhat a jó képeken

Az e-mailek esetében pedig a jó kép megfelelően méretezett, és jó minőségű. Szerencsés lehet arcokat megjeleníteni, leginkább boldog, elégedett embereket: tanulmányok szerint a legtöbben önkéntelenül is vonzódnak az arcokhoz és nagyobb eséllyel kattintanak ilyen képekre.

Forrás: MarketingLand.com

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Felejtsük el a képgalériákat és rotálódó bannereket!

Nagyon sok oldal használ automatikusan rotálódó képgalériákat, mert jól néznek ki, emiatt pedig úgy tűnhet, auserek is szeretik ezeket a megoldásokat és hatékonyan lehet velük hirdetni is. A tények azonban egészen mások: az ilyen slideshow-k konverziógyilkos megoldások, ezért inkább felejtsük el őket!

De ha nem hatékonyak, akkor mégis, miért használják sokan ezeket a képnézegetőket?

Ennek két oka lehet: az emberek azt hiszik, azért, mert jól néznek ki, hatékonyak is. Pedig ez nem így van, a tetszetős csomagolás egyáltalán nem jelenti azt, hogy a sliderek pénzt is hoznak. Másrészt sok oldal azért marad ennél a megoldásánál, mert túl sok üzenetet akar megjeleníteni, és ez a megoldás tűnik sokszor a legkézenfekvőbbnek.

De mit mutatnak a tesztek?

Azt, hogy a rotálódó képnézegetők első slide-jára átlagosan auserek 1%-a kattintott, a további slide-okra jutó klikkek ennél sokkal alacsonyabb, lényegében mérhetetlen értéket mutattak. A legtöbb képnézegető a bannerekhez hasonlít, ezért auserek egyszerűen észre sem akarják venni.

A fenti állításokat több, a témában jártas szakember is megerősítette már. Nézzünk tehát néhány szakértői véleményt:

“Nagyon sokszor teszteltünk automatikusan rotálódó slideshow-kat, és azt állapítottuk meg, hogy nagyon gyengén tudják megjeleníteni a honlap tartalmát.”

Chris Goward, WiderFunnel

“A rotáló bannerek ördögien rosszak, azonnal el kell távolítani őket”

Tim Ash, Site Tuners

Szemkamerás vizsgálat sliderre (rotálódó dobozra)

Jakob Nielsen, ausability guru is vizsgálta a kérdést és saját kutatása is hasonló megállapítással zárult. A következő feladatot kapták a vizsgálata bevont felhasználók: “Van-e a Siemens-nek különleges mosógép ajánlata? A kérdéssel kapcsolatos információ a nyitóslide-on volt megtalálható, auserek ennek ellenére nem találták meg, ami egyértelműen a bannervaksággal magyarázható. Nielsen javaslata és a kutatás konklúziója, hogy a rotálódó képnézegetőket és bannereket el kell felejteni.

Ha ennyi szakértői vélemény még nem lenne elég, akkor nézzük meg, mire jutott a Notre Dame Egyetem, amely szintén tesztelte a slidereket. A kutatók azt tapasztalták, hogy csak az első slide-ra kattintottak ( ausereke 1 %-a), a többi slide-ra egyáltalán nem klikkeltek.

Összefoglalva tehát azért nem érdemes rotálódó slidereket használni, mert:

1. Az emberi szem reagál a mozgásra és szűri a látottakat. Így előfordulhat, hogy nem veszünk észre értékes információkat.
2. Aki sokat akar markolni, keveset fog, vagyis ha túl sok üzenetet jelenítünk meg, nem jelenítünk meg semmit.
3. Bannervakságban szenved a legtöbb user.

Kattintási arány az egyes bannerpoziciókra (1-5)

Tehát csak azért, mert másoknak van, mi ne akarjunk automatikusan rotálódó képgalériát az oldalunkra! Ha pedig már használunk ilyet, inkább térjünk át a statikus üzenetekre. A köztes megoldás, ha meghagyjuk a lapozgatós képnézegetőt, de nem rotáltatjuk a tartalmakat automatikusan, hanem auserre bízzuk az irányítást, és hagyjuk, hogy ő döntsön, mikor, mit és mennyi ideig akar nézni.

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Hogyan válasszunk marketing ügynökséget?

Számtalanszor hallhattuk már azt a kérdést, melyik a legjobb marketing ügynökség? Erre azonban nincs jó válasz, mert attól függ, hogy milyen feladathoz keresünk partnert…

1. kérdés: Mit is értesz online marketing alatt?

Azt kérdezni, hogy melyik a legjobb online marketing ügynökség, kb olyan, mint felhívni a kórházat és egy orvost kérni. Mivel az orvosok többsége egy-egy szakterülettel foglalkozik, ha nem áruljuk el, mi a problémánk, milyen tünetek miatt keresünk doktort, nem fogunk könnyen megfelelő szakembert találni. Az online marketing sem különbözik mindettől: ahogy vannak az orvosok között is specialisták, különböző szakterületek képviselői, úgy a marketing ügynökségek között is találhatunk kreatív ügynökségeket, tartalomelőállítókat, niche-csoport szakértőket és így tovább.

2. kérdés: Kicsi vagy nagy céget válasszunk?

A feladat mérete és összetettsége alapvetően meghatározza azt, hogy milyen profilú ügynökséggel érdemes szerződnünk. Ha egy autót arra szeretnénk használni, hogy eljussunk a legközelebbi bevásárlóközpontba, teljesen felesleges volna Ferrarit vennünk. Így ha kisebb cégünk van, vagy jól behatárolható a vállalkozásunk tevékenységi köre, nem érdemes nagy ügynökséget keresnünk.

A havi marketingbüdzsé is meghatározhatja, melyik cégek jöhetnek szóba. Emellett vegyük figyelembe, hogy vannak olyan ügynökségek, amelyek a kicsi-közepes vállalkozásokat célozzák meg, és persze vannak a nagyok, jellemzően a nagyobb vállalkozásokra specializálódva. Hüvelykujj szabály, hogy sose akarj a legkisebb vagy legnagyobb ügyfél lenni. Ha a te céged a legnagyobb ügyfél, nem biztos, hogy felkészült a marketing ügynökség a feladatra, amellyel megbíztad. Ha pedig te vagy a legkisebb megbízó, valószínűleg nem te leszel a legfontosabb számukra. Mindezek mellett az ár sem lényegtelen szempont: elsőre jó ötletnek tűnhet a legolcsóbb ajánlatot elfogadni, de gondoljunk csak bele, mennyibe kerülhet, ha egy botcsinálta “szakértővel” dolgoztatunk. Nem biztos, hogy a végén nyerünk azzal, ha megspórolunk pár ezer forintot a megbízási díjból.

3. kérdés: Szakértőt vagy technológiai hátteret akarunk?

Sok ügynökség technológiai alapon próbál meg javaslatokat tenni arra, hogyan javítsunk eredményeinken. Mások szakértőik tudására alapozva próbálnak meg segíteni. Mindez azért fontos, mert a különböző profilú ügynökségek természetesen más és más esetekben tudnak igazán hatékonyan tanácsot adni nekünk. Mielőtt döntünk, nézzük meg, a kiszemelt cégek hogyan működnek, mi az erősségük, a jelenlegi ügyfeleik között van-e olyan, amelyik a mi cégünkre hasonlít. Abban biztosak lehetünk, ha ajánlatot kérünk egy-egy ügynökségtől, akkor megpróbálnak minket meggyőzni, hogy velük szerződjünk, még akkor is, ha nem rendelkeznek a megfelelő tudással a munkához.

4. kérdés: Ügynökség vagy saját marketinges csapat?

Nagyon sok cégvezető ragaszkodik ahhoz, hogy csak a belsősökből álló marketinges csapat a jó döntés. Ha ugyanis valaki alkalmazottként dolgozik, sokkal inkább tisztában van a belső viszonyokkal, problémákkal, szükségletekkel, ráadásul egy saját csapat tagjai motiváltabbak, sikerorientáltabbak lehetnek, mint egy ügynökség – ahol egy vagyunk a sok ügyfél közül.

Mindezek az állítások igazak lehetnek sok esetben, de ugyanúgy lehet érvelni az ügynökségek bevonása mellett is. Az online marketing rendkívül összetett, szükség lehet SEO-szakértőre, közösségi oldal-specialistára, tartalom előállítókra, designerekre, grafikusokra, stb, stb. Biztos, hogy minden cég megengedheti magának, hogy ennyi szakembert foglalkoztasson? És akik belsős munkavállalók, lehet, hogy elkötelezettebbek, de nem biztos, hogy egy-egy részterülethez is úgy értenek, mint az ügynökségi szakértők. Ne feledjük: az, hogy egy ügynökség több ügyfélnek dolgozik, előnyös is lehet számunkra: tapasztaltabbak az ott dolgozók, egy-egy problémával, helyzettel valószínűleg már találkoztak, nagy eséllyel nem nálunk találkoznak először az adott kérdéssel.

A legjobb tehát, ha a két megoldást vegyítjük, alkalmazunk belsősöket is, bizonyos feladatokba pedig bevonunk ügynökségeket.

(via marketingland.com)

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Nincs többé hátrányos megkülönböztetés a Facebook-hirdetésekben

Jelentős változtatásokat hajtott végre a Facebook közösségi oldal, aki hirdetni akar a Facebookon, az jó ha tudja: mostantól mások a targetálási szabályok! Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Fordítsuk magunk felé a közösségi médiát

Hogyan lehetséges, hogy míg egyes emberek vagy cégek posztjaira tömkelegével érkeznek kommentek és megosztások, addig mások úgy „kapargatják” össze a like-okat? Azért, mert sokan azt hiszik, hogy csupán maga a posztolás is elég ahhoz, hogy nagy számú rajongótábort tudhassanak maguk mögött. A siker egyik titka, hogy valódi kapcsolatba kerüljünk követőinkel, azaz személyes információkkal operáljunk és azonnali válasz kommentekkel reagáljunk. Esetleg működtessünk csoportokat vagy fórumokat. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Tippek, trükkök vevőszerzéshez

Weboldaltervezésnél elsősorban a főoldal vagy a landing page kapja a nagyobb hangsúlyt, az aloldalak kialakítására viszont nem fordítanak akkora figyelmet. Ha több aloldallal rendelkező website-ot működtetünk, amelyek kifejezetten vevőszerzésre irányulnak, akkor érdemes tisztában lennünk vele, hogyan lehet elérni a látogatóknál, hogy ne csak a landing page-en időzzenek, hanem a többi oldalon is. S ha már időznek, akkor hogyan vehetjük rá őket, hogy sikeres konverziót végezzenek. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Hogyan legyen nagy forgalmú blogunk?

A keresések, megosztások, lájkolások világában elengedhetetlen a tartalommarketing, aminek egyik legfőbb oszlopa a blog. Márpedig a blog csak akkor ér valamit, ha látogatói is vannak. Mit tegyünk a forgalom növelése érdekében? Íme néhány tipp.

Gondolkodjunk az olvasó fejével

Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Az 5 leggyakoribb weboldal hiba

Minden weboldal hiba javítható. A weboldalad legyen olyan kommunikációs csatorna melyre joggal lehetsz büszke. Most az 5 leggyakoribb weboldal hiba került terítékre. De ez még nem minden. Az oldal alján találsz majd egy kihagyatatlan lehetőséget. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

741%-kal nőtt az internet felhasználók száma

Legdurvább becslések szerint a teljes földi népesség 42%-a képes elérni az internetet, így közel minden 3. embernek van internet hozzáférése. Persze nem minden statisztikának lehet hinni mert ha nézünk egy képzeletbeli falut, és ebben a faluban él egy 98 éves bácsi meg egy 4 éves kislány, akkor a falu statisztikailag nemzőképes. De vissza az eredeti témához, – elkanyarodva a morbid humortól – az internet felhasználók száma a világon 14 év alatt 741%-kal nőtt. Ez még akkor is meglepő szám ha országunk kicsinyke mint egy porszem ebben a gépezetben. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Black Friday begyűrűzött kis hazánkba [Info grafika]

Megjelent egy érdekes grafika a Fekete Péntekről (Black Friday) mely összefoglalja ennek az eseménynek és a karácsonyi akcióknak az összefüggéseit és statisztikáit. Mivel kis hazánkban is dinamikusan nő az e-kereskedelmi vásárlási ösztön így érdemes elgondolkodni azon, hogy a te webáruházadban tudnál-e fekete péntek akciót hirdetni, és ha igen akkor milyet…. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

ingyenes stock fotó – 12 oldal ajánlata

Az UltraLinx által készített válogatásban 12 olyan oldalt találhatunk ahonnan teljesen díjmentesen lehet jó minőségű stock fotókat letölteni. Amikor egy új projektet tervezünk akkor a lehető legkevésbé számolunk azzal, hogyan fogunk tartalmat előállítani. Pedig a weboldal fejlesztés egyik legsarkalatosabb pontja a tartalom gyártás maga. Hiszen ezt a tartalom gyártást nem lehet csak úgy összecsapni 🙂 hanem bizony célszerű egy előre eltervezett marketing és kommunikációs stratégia mentén megtervezni a fonalat. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone