Bejegyzés

SEO alapok: Mi az a konverzió?

Elsőként fontos megjegyezni: a konverzió nem SEO!

A konverzió a vásárló utazásának vége a webhelyeden. Nem ez az utazása „vége” hiszen visszatérhet bármikor az ügyfél, és elkezdheti az utazást újra. A konverzió – vagyis az, hogyan fejezi be az „utazását” – javítható, vagyis a megfelelő SEO-val javítható. Ez akkor igaz ha:

  • A megfelelő kulcsszavakat célozzuk meg
  • a megfelelő oldal struktúrát alkalmazod, és
  • legyél biztos abban, hogy a látogatónak jobb felhasználói élményt nyújtasz

Vagyis egyetlen dolgod maradt, biztosítsd a visszatérő felhasználó számára, hogy megfelelő fogadtatásban részesüljön. Kelts benne bizalmat, hogy a látogatóból vásárló legyen.

Mi is a konverzió valójában?

A kérdés még továbbra is fennáll: Mi a konverzió valójában? A konverzió leggyakrabban maga a vásárlási folyamat vége, azonban marketing szempontból sok egyéb módon értelmezhető. Így a legáltalánosabb megfogalmazás szerint: „A konverzió akkor történik, amikor a látogató végrehajtja a kívánt műveletet a webhelyeden”

Ez a művelet lehet, átkattintás egy adott oldalra, lehet hírlevél feliratkozás, termék adatlap megtekintése, termék kosárba helyezése, a következő cikk elolvasása a cikksorozatban.

Mi a konverziós arány?

A konverziós arány segítségével monitorozzuk a webhelyeden végzett konverziók számát figyelembe véve azoknak a számát is, akik nem hajtják végre a konverziós műveletet. Vagyis a konverziós arány nem más, mint a konvertáló (műveletet végrehajtó) és a nem konvertáló (nem végrehajtók) aránya.

A tökéletes konverziós arány eléréshez rendszerint az adott művelet végrehajtására szolgáló webhelyből készíteni szoktak két (vagy több) verziót, és azt a verziót hagyják végül a webhelyen, amelyik a legmagasabb százalékos arányt éri el. Ezt hívjuk A/B tesztnek, vagyis CRO-nak (Conversion Rate Optimization).

CRO vs. SEO

Néha nem barátok. A CRO és a SEO néha ellentétben áll egymással. A keresőoptimalizálásban (SEO) rendszerint arra törekszünk, hogy a látogató érdekeit tartsuk szem előtt. A látogatót akkor szolgáljuk a legjobban, ha a tartalmakat arra optimalizáljuk, hogy a márkáról olvasson, és így a márkahűség felé tereljük. A Google-ből így minőségi forgalom érkezhet az oldalra. Rendszerint a látogatót szeretnénk konvertáló látogatóvá alakítani, azonban ehhez nem kell lenyomunk a termékünket a torkán. Ez egy nagyon finom kis vonal a látogató kiszolgálása és bosszantása között.

Lehet, hogy úgy gondolod, hogy nálunk nagyon összpontosítunk arra, hogy optimalizáljuk a konverziót (CRO) így láthatod a hirdetéseinket a Facebook-on, Google+-on illetve Adwords-ben. A konverzió természetesen számunkra is fontos. A hírlevél feliratkozásokkal próbáljuk maximalizálni a konverziókat. A konverzió az amely segít az üzletünk fenntartásában, segít bevételre szert tenni, azonban az előbb említett vonal meglehetősen vékony. Az alapvető üzleti érdekinket szem előtt tartva a cikkünkben lehetne akár 6 vásárlásra buzdító gomb, és legalább 2 pop-up. Egy belépéskor, és egy kilépés előtt… Azonban azt is pontosan tudjuk, hogy ez már zavar téged, sőt akár felháborodnál rajta. Ezzel növelnénk a visszafordulási arányt, és arra késztetne, hogy soha ne térj ide vissza, és ne olvass hasznos cikkeket.

Szóval mi is a sikeres konverzió?

A sikeres konverzió az, amikor egy látogató elvégzi a kívánt cselekvést a webhelyeden és utána – közben – még jól is érzi magát a weboldaladon, webáruházadban. A márkád iránt nő a bizalma és visszatér a webhelyedre.

Adunk sok-sok ingyenes tippet személyre szabottan:

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Hogyan növeljük a konverziót weboldalunkon?

Az e-kereskedelem az elmúlt néhány évben sokkal látványosabb forgalom-növekedést produkált, mint azt az elemzők jósolták. Az iparág szereplői tehát arra törekedtek, hogy webáruházaikat minél vonzóbbá és elérhetőbbé tegyék, s minél több konverziót váltsanak pénzzé. Mégis voltak olyan kereskedők, akik nem tudták megtartani vásárlóikat.  Ennek oka lehetett, hogy nem pozicionálták a kulcsszavakat, azaz nem jó helyen szerepeltek a Google találati listáján vagy oldaluk átláthatatlan volt. Összeszedtünk néhány tippet, amelyek fontosak a vevőszerzéshez. Részletek

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Black Friday begyűrűzött kis hazánkba [Info grafika]

Megjelent egy érdekes grafika a Fekete Péntekről (Black Friday) mely összefoglalja ennek az eseménynek és a karácsonyi akcióknak az összefüggéseit és statisztikáit. Mivel kis hazánkban is dinamikusan nő az e-kereskedelmi vásárlási ösztön így érdemes elgondolkodni azon, hogy a te webáruházadban tudnál-e fekete péntek akciót hirdetni, és ha igen akkor milyet…. Részletek

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email