Bejegyzés

Linkelj, ha eredményeket akarsz!

Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány tanácsot, tippet azoknak, akik jó helyen szeretnék látni az oldalaikat a Google-n. A legfontosabb, amit fejlesztés nélkül mi magunk is megtehetünk, hogy linkelünk! Ha eredményeket akarunk, mindig lássuk el linkekkel a cikkeket, mert a Google csak azokat a bejegyzéseket és oldalakat tudja megtalálni, amelyeket valahol, valahová bekötöttek a neten. Emellett azért is fontos a linkelés, mert megkönnyíti a user számára a tájékozódást, hiszen összekapcsolhatjuk a releváns tartalmakat, a Google pedig így jut információhoz a site-unkkal kapcsolatban, így érzékeli, melyek a legfontosabb tartalmaink. Mindez tehát azt jelenti, hogy a megfelelő belső linkelési stratégia plusz anyagi ráfordítás nélkül is növelheti a SEO hatékonyságát!

Miért fontosak a linkek a Google számára?

Mert a Google a linkeket használja annak megállapításához, hogy az adott oldalon mely tartalmak kapcsolódnak egymáshoz, és milyen értékes az adott oldal.

Hogyan dolgozik a Google?

A Google a weboldalakat egy robottal térképezi fel, ez a Googlebot. A robot megkeresi a Google indexébe felvehető új és frissített oldalakat. A Googlebot a folyamatot a korábbi feltérképezések során talált weboldalak URL-címeivel, valamint a webmesterektől kapott webhelytérképekkel kezdi. A Googlebot végiglátogatja ezeket a webhelyeket, és az oldalakon talált linkeket felveszi a feltérképezésre váró oldalak listájára. Ezután megkeresi az új és a megváltozott webhelyeket, valamint az inaktív linkeket, majd ezek alapján frissíti a Google indexét. A hivatkozások követésével a Google meghatározza, hogy milyen viszonyban vannak egymással az oldalak, bejegyzések. Így a Google rangsorolja a tartalmakat, és amelyeket fontosnak talált, mert sok más oldal mutatott rá, azt jobb helyre teszi a találati oldalakon.

Mennyit ér egy link?

Minél több link mutat egy oldalra, annál magasabb lesz a Google számára az értéke. Emellett fontos, hogy a következő oldalra átadott link érték osztódik az adott oldalon található hivatkozásokra, és így tovább. Jellemzően a nyitólapokra mutat sok hivatkozás, így általában ezek a legmagasabb link értékkel bíró oldalak. A keresők pedig mindig azokat az oldalakat rangsorolják feljebb, amelyeknek ez a mutatója jó. Ezért a legújabb bejegyzéseket például célszerű nem csak a kategória vagy rovatoldalra, de a nyitólapra is kitenni, hogy jobb értéket kapjon és a Google gyorsabban megtalálja.

Legyen linkelési stratégiánk!

SEO szempontból kulcsfontosságú, hogy rendszeresen értékeljük és javítsuk a belső linkelési stratégiánkat. A megfelelő belső hivatkozások linkelésével elérhetjük, hogy a Google megértse az oldalak fontossági sorrendjét, az oldalak közötti kapcsolatot és az oldalak értékét is.

A kiemelt cikkek mindent visznek

A weboldalak legfontosabb tartalmai a sarokkő- vagy kiemelt cikkek, miként arról korábban részletesen is írtunk. Ezekre a tartalmakra nagyon sok link kell hogy mutasson, a Google csak így fogja megfelelően kezelni. A sok hivatkozás miatt pedig ezeknek a cikkeknek lesz a legjobb link értéke. Ezt érdemes kihasználni, és ezekbe a kiemelt írásokba is belinkelni a kapcsolódó tartalmakat.

Úgy is erősíthetjük a kiemelt írásokat, ha a tematikailag kapcsolódó cikkek mellett a nyitólapról is elérhetővé tesszük, esetleg emellett még az oldal tetejére (a fejléc alá vagy a menüsorba) is belinkeljük. Így még erősebbé válnak ezek az írások a Google számára.

Emellett hasznos lehet belső linkeket adni azokhoz a kategóriákhoz, címkékhez, amelyekhez a poszt tartozik. Ezek segítségével a Google meg tudja érteni az oldal felépítését, és segít a látogatóknak a navigációban.

Kapcsolódó tartalmak linkelése

Ha kapcsolódó cikkeket linkelünk a posztokba, segítünk a Google-nak megérteni a site felépítését, ezért célszerű a cikkek aljára akár több kapcsolódó írást is bekötni. Erre vannak automatizált megoldások is, például ez , de a legjobb, ha magunk gyűjtjük össze a szóban forgó írásokat.

Legolvasottabb és legfrissebb cikkek

Érdemes a legfrissebb és/vagy a legnépszerűbb tartalmakat úgy elhelyezni, hogy azok minden oldaltípusról elérhetőek legyenek. Erre a legjobb megoldás az lehet, ha a láblécbe vagy valamelyik oldalsó hasábba kötjük be ezeket a tartalmakat. Ráadásul ez a megoldás nem csak SEO szempontból ideális, de megkönnyíti a usereknek a tájékozódást és növeli az elérést is – ami megint csak támogatja a SEO-t.

Mit ne mutassunk a Google-nak?

Valószínűleg olyan oldalakra is mutatnak linkek, amelyek nem fontosak SEO szempontból. Ilyen például a bejelentkezés, regisztráció. Korábban elég volt egy “no-follow” címkével jelölni az ilyen oldalakat. Ma már azonban nem ez a legjobb megoldás, érdemes inkább “no-index” címkével jelölni az olyan írásokat, oldaltípusokat, amelyeket teljesen láthatatlanná akarunk tenni a Google számára.

Mire figyeljünk a horgony szövegeknél?

A horgony szöveg az a pár szó, amire rá lehet kattintani, és ahonnét átlinkelünk egy másik oldalra, posztra. Figyeljünk arra, hogy nehogy túltoljuk az ilyen szövegeknél a kulcsszó-optimalizlását, mert a Google már túl okos ahhoz, hogy rájöjjön arra, ha trükközni akarunk, és minden horgony szövegnél ugyanazokat a kulcsszavakat adjuk meg például. Bár mindez korábban működőképes megoldás volt, ma már inkább érdemes figyelni arra, hogy ne pont ugyanazokra a kifejezésekre ültessük a linkeket, ne legyenek erőltetettek ezek a szövegrészek.

Forrás: Yoast.com

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Agresszív (pop-up) hirdetésektől védi a mobilozókat a Google

Keményen fellép idén január óta a Google az általa zavarónak minősített pop-up hirdetésekkel szemben. A mobil eszközökről indított keresések esetében jelentősen hátra rangsorolja ugyanis a találati listában azokat az oldalakat, amelyek – a keresőoldal logikája szerint –  zavarónak minősített egész oldalas interstitial hirdetéseket jelenítenek meg.

Érdemes tehát mostantól figyelni arra, hogyan is értelmezi a Google a zavaró hirdetések fogalmát, pontosan miért is büntet, és mi az, amit “engedélyez” interstitial hirdetések esetében a keresőóriás. A vállalat rövid, hivatalos magyarázata szerint azokat az oldalakat rangsorolják hátrébb a találati listákon, amelyek olyan interstitial hirdetéseket jelenítenek meg, ahol a tartalom emiatt mobil eszközökről nehezen elérhető. De nézzük csak, melyek is a problémás esetek!

• Olyan popup ablakok, amelyek kitakarják az oldal tartalmát. Büntetik azokat a popupokat is amelyek rögtön azután láthatóak, hogy a keresőoldalról megérkezett a user, és azokat is, amelyek néhány másodperccel később jelennek meg.
• Egész képernyőt betöltő interstitialok, amelyeket előbb be kell zárni ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférhessünk.
• Az előző megoldáshoz hasonlító hirdetések, ahol az oldal felső részén található az interstitialszerű felület, alatta pedig az eredeti tartalom.

Példák a büntetendő Pop-up ablakokra

Ha ezeket mind bünteti a Google, akkor mit szabad tenni, ha nem akarjuk, hogy a találati listában értékelhetetlen helyre kerüljünk? Erre is hoz néhány példát a keresőoldal, van ugyanis néhány kivétel, amelyeket továbbra is lehet alkalmazni:

• Olyan interstitialt továbbra is lehet használni, ami valamilyen figyelmeztetést tartalmaz – például életkorhoz kötött tartalmak esetében a 18+ -os felhívás, de ilyenek a cookie-használattal kapcsolatos figyelmeztetések is.
• Bejelentkező felületek, pl. e-mail-fiókba, vagy fizetős oldalakra.
• Azokat a bannereket sem büntetik, amelyek a képernyőnek csak egy kisebb részét foglalják el és könnyen bezárhatóak. Például az applikációk letöltésére szolgáló, Chrome vagy Safari által támogatott bannerek.

Nem büntetendő felugró ablakok

 

 

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Nincs többé Google PageRank?

A Google nemrég bejelentette, hogy a PageRank eszköztár (toolbar) a továbbiakban nem lesz frissítve. Joggal merült fel sokunkban a kérdés, hogy akkor ezentúl a PageRank érték nem is fog számítani a rangsor kialakításánál? Természetesen igen, továbbra is szám azonban a keresőóriás legutóbbi nyilvános pagerank érték frissítése sem volt szándékos. Ebből az következik, hogy a Google a PageRank értéket egyre kevésbé tartja majd fontosnak a rangsor kialakításánál. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

7 egyszerű lépés, keresőoptimalizálás okosan!

A keresőoptimalizálás sosem lesz egyszerű, ahogy a Google fejleszti saját SEO algoritmusait, és ahogyan egyre másra jönnek az updateek úgy kell alkalmazkodnia a keresőoptimalizálásban jártas szakembereknek is. Azonban nem várható el mindenkitől, így tőled sem, hogy keresőoptimalizálási szakember legyél, ezért szeretnék neked 7 tanácsot adni amit – jó eséllyel egyedül is – meg tudsz valósítani a weboldaladon. Főleg akkor érdemes ezeket a tanácsokat megfogadni, ha a tartalmad saját magad szerkeszted és állítod össze. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone