Bejegyzés

Így lehet felturbózni a mobil oldalakat: AMP

Annak ellenére, hogy az AdWords hivatalosan még nem támogatja, máris rengeteg hirdető használ AMP mobil oldalakat landing page-ként, a gyorsabb válaszidő miatt. Elárulunk néhány trükköt, amelyek segítségével látványosan lehet javítani a konverzión az AMP oldalak segítségével.

Az élet minden területén előnyös lehet a gyors kiszolgálás – ha például fél órán belül megérkezik a pizzafutár, vagy soron kívül szállhatunk fel a repülőre – míg várakozni sok hasonló esetben idegesítő, bosszantó tud lenni.

Sok nagyvállalat rájött már arra, hogy ha gyorsak tudnak lenni, több pénzük lesz. Ezért fejlesztettek ki olyan megoldásokat, amelyekkel a konkurenciához képest rövidebb idő alatt döntésre és így fizetésre késztetik az ügyfeleket. Bár a gyorsaság drága dolog tud lenni, vannak olyan üzleti területek, ahol nem feltétlenül kell milliós fejlesztési költségekkel számolni emiatt. Az ingyenes, nyílt forráskódú Accelerated Mobile Pages (AMP) például használható arra, hogy a mobil weboldalainkat felturbózzuk.

A Google valóban törődik a sebességgel

A Google folyamatosan, régóta törekszik arra, hogy a keresési eredményeket minél gyorsabban tudja megjeleníteni: ha ugyanis a keresési találatok gyorsabban kilistázódnak, minthogy elkalandozhatna a figyelmünk, akkor kisebb eséllyel hagyjuk el az oldalt és kezdünk valami másba. A KissMetrics szerint a Google egyszer kísérletet indított, hogy 30 keresési eredményt mutasson be 10 helyett egy oldalon. Az oldal betöltéséhez szükséges plusz 500 ezredmásodperc miatt azonban a userek 20 százaléka hagyta ott az oldalt, így nem is erőltették tovább a dolgot.

Annak ellenére, hogy a Google nagyon odafigyel a gyors betöltődésre, ha rákattintunk valamelyik találatra és elhagyjuk a keresőoldalt, kellemetlenül lassú meglepetésekben lehet részünk, ha mobilon böngészünk. Nem csak a mobilra nem optimalizált weboldalak miatt, de akár egy gyengébb mobilnet miatt is idegesítő lehet a továbbiakban netezni.

A mobil web gyorsabbá tétele az AMP-vel

2015 októberében a Google kifejlesztette a gyorsított mobil oldalakat (AMP), hogy a mobil webet gyorsabbá tegye a felhasználók számára. A találati oldalakon 2016 februárjában kezdte meg az AMP oldalak kiemelését a Google, aminek meg is lett az eredménye: nemrégiben jelentették be, hogy jelenleg 1,7 milliárd AMP oldal létezik már, összesen 860 000 domainen használják a szolgáltatást, ráadásul hetente 35 millió új oldalt készítenek.

Aki olvasott már úgy híreket a telefonján, hogy a Google-n keresztül jutott el az oldalra, az valószínűleg találkozott AMP-oldallal. (Ezeket az oldalakat villámcsapás ikon jelöli). Az AMP azt állítja, hogy az első lista általában kevesebb mint egy másodperc alatt töltődik be.

Két fő elem van, amelyek lehetővé teszik az AMP számára, hogy nagyobb sebességet és jobb felhasználói élményt érjen el:

  • Kód higiénia, ami azt jelenti, hogy bárki, aki az AMP-t implementálja a site-jára, azonnal élvezheti az új kód előnyeit.
  • Az AMP gyorsítótár (cache), amelyet használni kell az új kód mellett.

És mit szól ehhez az AdWords?

Az AdWords egyelőre nem támogatja azokat a hirdetéseket, amelyek AMP landing oldalakhoz vezetnek, és azokat sem, amelyeket az AMP cache-el. A hirdetőknek azonban még mindig megéri ezt használni a tisztább kódok miatt, hiszen már önmagában emiatt gyors marad az oldaluk, ezzel pozitív hatással lehetnek a visszafordulási arányokra, a konverziós arányokra, az oldalon eltöltött időre és talán a minőségi mutatókra is.

Miért is jó, ha gyorsan töltődik be az oldal?

Az Akamai 2017-es tanulmánya szerint számos előnye van a gyorsabb landing oldalaknak:

  •  A webhely betöltési idejének 100 ezredmásodpercnyi késése a konverziós arányokat 7 százalékkal ronthatja.
  •  A weboldal betöltési idejének két másodperces késése 103 százalékkal növeli a visszafordulási arányokat.
  • A mobil webhely látogatóinak 53 százaléka elhagy egy olyan oldalt, amely több mint három másodpercig tart míg betölt.

Mivel a Google régóta elkötelezett  – és sokat is tesz – a gyorsabb internetezésért, sok szakértő szerint nagy valószínűséggel hamarosan kiterjeszti az AdWords támogatását az AMP-re.

Az AMP nagyon hasznos

Sok nagy site használ már AMP-oldalakat, így páldául az eBay, a Pinterest vagy éppen a Washington Post. Mivel a WordPress CMS rendszerhez is van már plugin, már csak emiatt is több millió site került át AMP-oldalakra.

Akik pedig már leszűrték a tapasztalatokat, nem csalódtak: a Washington Post például – az AMP és a hagyományos oldalakat összehasonlítva – 88 százalékot javított a betöltődési sebességen, ez pedig segített nekik 23 százalékkal növelni a heti visszatérő mobilos látogatók számát.

A Wired Magazine pedig arról számolt be, hogy 25 százalékos növekedést értek el a CTR-ben. Bár nem teszik közzé, tudjuk, hogy egy jobb CTR jobb minőségi mutatót eredményez, és így alacsonyabb kattintásonkénti költséggel tervezhetünk.

Forrás: Searchengineland.com

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Felejtsük el a képgalériákat és rotálódó bannereket!

Nagyon sok oldal használ automatikusan rotálódó képgalériákat, mert jól néznek ki, emiatt pedig úgy tűnhet, auserek is szeretik ezeket a megoldásokat és hatékonyan lehet velük hirdetni is. A tények azonban egészen mások: az ilyen slideshow-k konverziógyilkos megoldások, ezért inkább felejtsük el őket!

De ha nem hatékonyak, akkor mégis, miért használják sokan ezeket a képnézegetőket?

Ennek két oka lehet: az emberek azt hiszik, azért, mert jól néznek ki, hatékonyak is. Pedig ez nem így van, a tetszetős csomagolás egyáltalán nem jelenti azt, hogy a sliderek pénzt is hoznak. Másrészt sok oldal azért marad ennél a megoldásánál, mert túl sok üzenetet akar megjeleníteni, és ez a megoldás tűnik sokszor a legkézenfekvőbbnek.

De mit mutatnak a tesztek?

Azt, hogy a rotálódó képnézegetők első slide-jára átlagosan auserek 1%-a kattintott, a további slide-okra jutó klikkek ennél sokkal alacsonyabb, lényegében mérhetetlen értéket mutattak. A legtöbb képnézegető a bannerekhez hasonlít, ezért auserek egyszerűen észre sem akarják venni.

A fenti állításokat több, a témában jártas szakember is megerősítette már. Nézzünk tehát néhány szakértői véleményt:

“Nagyon sokszor teszteltünk automatikusan rotálódó slideshow-kat, és azt állapítottuk meg, hogy nagyon gyengén tudják megjeleníteni a honlap tartalmát.”

Chris Goward, WiderFunnel

“A rotáló bannerek ördögien rosszak, azonnal el kell távolítani őket”

Tim Ash, Site Tuners

Szemkamerás vizsgálat sliderre (rotálódó dobozra)

Jakob Nielsen, ausability guru is vizsgálta a kérdést és saját kutatása is hasonló megállapítással zárult. A következő feladatot kapták a vizsgálata bevont felhasználók: “Van-e a Siemens-nek különleges mosógép ajánlata? A kérdéssel kapcsolatos információ a nyitóslide-on volt megtalálható, auserek ennek ellenére nem találták meg, ami egyértelműen a bannervaksággal magyarázható. Nielsen javaslata és a kutatás konklúziója, hogy a rotálódó képnézegetőket és bannereket el kell felejteni.

Ha ennyi szakértői vélemény még nem lenne elég, akkor nézzük meg, mire jutott a Notre Dame Egyetem, amely szintén tesztelte a slidereket. A kutatók azt tapasztalták, hogy csak az első slide-ra kattintottak ( ausereke 1 %-a), a többi slide-ra egyáltalán nem klikkeltek.

Összefoglalva tehát azért nem érdemes rotálódó slidereket használni, mert:

1. Az emberi szem reagál a mozgásra és szűri a látottakat. Így előfordulhat, hogy nem veszünk észre értékes információkat.
2. Aki sokat akar markolni, keveset fog, vagyis ha túl sok üzenetet jelenítünk meg, nem jelenítünk meg semmit.
3. Bannervakságban szenved a legtöbb user.

Kattintási arány az egyes bannerpoziciókra (1-5)

Tehát csak azért, mert másoknak van, mi ne akarjunk automatikusan rotálódó képgalériát az oldalunkra! Ha pedig már használunk ilyet, inkább térjünk át a statikus üzenetekre. A köztes megoldás, ha meghagyjuk a lapozgatós képnézegetőt, de nem rotáltatjuk a tartalmakat automatikusan, hanem auserre bízzuk az irányítást, és hagyjuk, hogy ő döntsön, mikor, mit és mennyi ideig akar nézni.

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Ha a weboldaladnak nincs SSL tanúsítványa, akkor bajban vagy!

A Google keresőóriás olyan bejelentést tett, amely egyfelől jó a felhasználónak, másfelől költséget jelent neked, mint honlap tulajdonosnak. A bejelentés lényege, hogy a jövőben jelezni fogja a Google Chrome, ha egy weboldal nem rendelkezik SSL tanúsítvánnyal. 

“Azért, hogy a felhasználók biztonságosan böngészhessenek, a Chrome a címsorban egy ikonnal jelzi a biztonsági szintet. Korábban a böngésző nem jelölte nem-biztoságosnak a HTTP kapcsolatot. 2017 január elejétől (56-os Chrome verziótól) azokat a HTTP oldalakat, amelyek jelszavakat vagy bankkártya információkat kérnek be, nem biztonságosnak jelöli – hosszútávon minden HTTP oldal így lesz jelölve.

Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Céges Weboldal kell minden cégnek! Biztos vagy ebben?

Volt egy időszak amikor mindenki azt hangoztatta “Céges weboldal kell” illetve, “Amelyik cég nincs fenn a neten az nem is létezik!”, és olyat is sokszor hallottam már, hogy “A céges weboldal a legfontosabb!”. Weboldal kell minden cégnek? Ha szerinted igen, akkor ebben nem értünk egyet. Ma már nem igaz az a felvetés, hogy minden cégnek weboldal kell. Az viszont igaz, hogy minden cég legyen fenn a neten, valamilyen formában. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Weboldal készítés, WordPress vagy Drupal, melyik lesz a megfelelő választás a projektemhez?

Amikor egy weboldalra, blogra vagy webes alkalmazásra van szükséged, amelyhez kell egy tartalomkezelő rendszer (CMS – Content Management System) minden esetben két nagy versenyzőről érdemes szót ejteni. Weboldalkészítés, WordPress vagy Drupal, melyik lesz a megfelelő választás? A projekt kapcsán fontos szempont, hogy mekkora tartalomszerkesztői tapasztalata van ügyfelünknek, mennyi fejlesztői támogatás kell neki az új tartalmak elhelyezéséhez, a régi tartalmak frissítéséhez. Amikor a CMS rendszer testreszabásáról esik szó, fontos szempont itt is, hogy mekkora fejlesztői háttérmunkát igényel majd. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Webfejlesztés bosszankodás nélkül?

Te jól ismered a saját szakmádat, üzletedet és a webfejlesztő is a sajátját. De ez még nem jelenti azt, hogy könnyű lesz kommunikálnotok egymással. Mire érdemes figyelni, hogy gördülékenyen menjen az együttműködés a webfejlesztés során?

A mai eszközökkel már bárki összebarkácsolhat magának egy honlapot – a kérdés csak az, hogy milyen lesz a végeredmény. Előbb vagy utóbb rá fogunk jönni, hogy ha jó weboldalt akarunk, akkor bizony szakemberrel kell dolgoztatni. Így viszont új típusú feladatok várnak ránk: például meg kell fogalmaznunk valaki más számára, mit is szeretnénk, ellenőrizni kell az elvégzett munkát, és át kell venni a kész honlapot. Ilyen helyzetben fel szokott merülni pár tipikus probléma, amelyekre jobb felkészülni. Lássuk, mik lehetnek ezek! Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Rossz hírünk van: Superman nem akar nálad dolgozni

Ha jó weboldalt szeretnél a cégednek, egyre kevésbé fogsz olyan szakembert találni, aki elhelyezkedik nálad, és egymaga megold mindent. Egy profi honlap csapatmunka. Csapatot pedig célszerűbb bérelni, mint felvenni. A profi honlap elkészítését nem bízhatod Superman-re, mert nem akar nálad dolgozni. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

17 ok amiért érdemes egy weboldalt felújítani

weboldal felújításEgy korábbi weboldal felújításról szóló, rövidebb lélegzetvételű cikkben ígéretet tettünk arra, hogy az összes weboldal típus esetében írunk pár okot, amiért érdemes felújítani egy weboldalt vagy webáruházat. Azonban mielőtt belekezdenénk a weboldal felújítás okainak a felsorolásába, lássuk milyen típusú webes oldalak esetében fogunk átnézni néhány példát. Az informatív (céges) bemutató weboldalakkal kezdünk, majd a webáruházakkal folytatjuk, ésaz egyedi webes szoftverekkel, (pl.: online újság)zárjuk a sort.

Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

5 tipp a weboldal mobilra optimalizálásához

A mobilon történő vásárlás a web shopok jövője, hiszen az emberek egyre inkább nem csak információ szerzésre használják a mobiltelefonjukat, hanem most egyre inkább növekszik a mobilon leadott webáruház vásárlások száma is. Viszont ami a vásárlóknak egyre kényelmesebb lenne, Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

741%-kal nőtt az internet felhasználók száma

Legdurvább becslések szerint a teljes földi népesség 42%-a képes elérni az internetet, így közel minden 3. embernek van internet hozzáférése. Persze nem minden statisztikának lehet hinni mert ha nézünk egy képzeletbeli falut, és ebben a faluban él egy 98 éves bácsi meg egy 4 éves kislány, akkor a falu statisztikailag nemzőképes. De vissza az eredeti témához, – elkanyarodva a morbid humortól – az internet felhasználók száma a világon 14 év alatt 741%-kal nőtt. Ez még akkor is meglepő szám ha országunk kicsinyke mint egy porszem ebben a gépezetben. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Itt egy cheklist mielőtt weboldalt fejlesztünk – 57+1 fontos teendő

Valljuk be, ha egy új weboldalt fejlesztünk az minden esetben stresszes, még akkor is ha sokat tapasztalt ügyfél vagy, vagy akár az on-line területen van tapasztalatod. Mindez persze azért van, mert egy weboldal, webáruház vagy bármilyen más webes szoftver indítása nem csak technikai és szakmai kihívás, hanem üzleti szempontból sem kisebb kockázat.

Egy weboldal fejlesztés során olyan de olyan sok apróságra kell figyelni, hogy még ez a lista sem lesz teljes, sőt… Egy weboldal indítása során még a legapróbb helyes írási hiba is bosszantó lehet, főleg ha nem mi vesszük észre. Itt egy cheklist mielőtt weboldalt fejlesztünk, weboldal készítés előtti fontos teendők egy helyen összeszedve. Ha weboldalt fejlesztünk az minden esetben stresszes lehet. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Weboldal felújítás – hogyan kezdjünk hozzá

Lásuk csak hogyan is érdemes ezt elkezdeni….

Amikor sorra vettük, hogy érdemes-e a weboldal felújítás folyamatába belekezdeni akkor kétféle eredményre juthatunk. Vagy érdemes a felújításon dolgozni és weboldalunknak korszerűbb keretet adni, ezáltal bevételt növelni, vagy pediglen az oldalunk felújításán eleve nem kell törnünk a fejünket, hiszen az minden szempontnak megfelel és hozza a várható eredményeket. Ha ez utóbbi megállapításra jutsz a weboldaladdal kapcsolatban akkor ajánlom neked, gondold át még egyszer, hiszen mindig van hova fejlődni. Csak a befektetett munka-haszon arány az érdekes kérdés. Erről és a konverzió javításról egy későbbi cikkben tervezünk szólni :), szóval jer vissza később is ha ez érdekel. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

10+1 jel ami arra utal, hogy a weboldal felújítás időszerű lenne

Néha mindenki szokott rádiót hallgatni. Az egyik adón van reggelente egy kedves kis műsor. Ebben a műsorban szoktak viccelődni a műsorvezetők – s bár lehet furán hangzik majd, de ennek hatására összeírtunk hasonló stílusban 11 jelet ami arra utal, hogy a weboldalad felújításra szorul. Íme 10+1 jel ami arra utal, hogy a weboldal felújítás időszerű.
Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Weboldal fejlesztés – ellenőrző lista

A weboldal fejlesztés során felmerülő tényezőkre próbálunk a következő cikkben támpontot nyújtani. Egy új weboldal – legyen akármilyen kicsi is – sosem könnyű feladat. Sok esetben hónapokig tartó kemény kreatív munka előzi meg, melynek általában nem szentelnek elég figyelmet. Bár ez a szakasz – lenne – a legfontosabb, mégis sokan csak azt tartjátok szem előtt,
hogy mielőbb induljon az oldal. A legfontosabb, hogy a fejlesztésbe nem szabad addig bele kezdeni míg nincs egy letisztult részletes design terv minden oldalról, majd ezt követően kezdődhet a fejlesztés, melynek a végén egy nem hiba mentes weboldalt állít elő a fejlesztő csapat. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone