Bejegyzés

SEO alapok: Mi az a konverzió?

Elsőként fontos megjegyezni: a konverzió nem SEO!

A konverzió a vásárló utazásának vége a webhelyeden. Nem ez az utazása „vége” hiszen visszatérhet bármikor az ügyfél, és elkezdheti az utazást újra. A konverzió – vagyis az, hogyan fejezi be az „utazását” – javítható, vagyis a megfelelő SEO-val javítható. Ez akkor igaz ha:

  • A megfelelő kulcsszavakat célozzuk meg
  • a megfelelő oldal struktúrát alkalmazod, és
  • legyél biztos abban, hogy a látogatónak jobb felhasználói élményt nyújtasz

Vagyis egyetlen dolgod maradt, biztosítsd a visszatérő felhasználó számára, hogy megfelelő fogadtatásban részesüljön. Kelts benne bizalmat, hogy a látogatóból vásárló legyen.

Mi is a konverzió valójában?

A kérdés még továbbra is fennáll: Mi a konverzió valójában? A konverzió leggyakrabban maga a vásárlási folyamat vége, azonban marketing szempontból sok egyéb módon értelmezhető. Így a legáltalánosabb megfogalmazás szerint: „A konverzió akkor történik, amikor a látogató végrehajtja a kívánt műveletet a webhelyeden”

Ez a művelet lehet, átkattintás egy adott oldalra, lehet hírlevél feliratkozás, termék adatlap megtekintése, termék kosárba helyezése, a következő cikk elolvasása a cikksorozatban.

Mi a konverziós arány?

A konverziós arány segítségével monitorozzuk a webhelyeden végzett konverziók számát figyelembe véve azoknak a számát is, akik nem hajtják végre a konverziós műveletet. Vagyis a konverziós arány nem más, mint a konvertáló (műveletet végrehajtó) és a nem konvertáló (nem végrehajtók) aránya.

A tökéletes konverziós arány eléréshez rendszerint az adott művelet végrehajtására szolgáló webhelyből készíteni szoktak két (vagy több) verziót, és azt a verziót hagyják végül a webhelyen, amelyik a legmagasabb százalékos arányt éri el. Ezt hívjuk A/B tesztnek, vagyis CRO-nak (Conversion Rate Optimization).

CRO vs. SEO

Néha nem barátok. A CRO és a SEO néha ellentétben áll egymással. A keresőoptimalizálásban (SEO) rendszerint arra törekszünk, hogy a látogató érdekeit tartsuk szem előtt. A látogatót akkor szolgáljuk a legjobban, ha a tartalmakat arra optimalizáljuk, hogy a márkáról olvasson, és így a márkahűség felé tereljük. A Google-ből így minőségi forgalom érkezhet az oldalra. Rendszerint a látogatót szeretnénk konvertáló látogatóvá alakítani, azonban ehhez nem kell lenyomunk a termékünket a torkán. Ez egy nagyon finom kis vonal a látogató kiszolgálása és bosszantása között.

Lehet, hogy úgy gondolod, hogy nálunk nagyon összpontosítunk arra, hogy optimalizáljuk a konverziót (CRO) így láthatod a hirdetéseinket a Facebook-on, Google+-on illetve Adwords-ben. A konverzió természetesen számunkra is fontos. A hírlevél feliratkozásokkal próbáljuk maximalizálni a konverziókat. A konverzió az amely segít az üzletünk fenntartásában, segít bevételre szert tenni, azonban az előbb említett vonal meglehetősen vékony. Az alapvető üzleti érdekinket szem előtt tartva a cikkünkben lehetne akár 6 vásárlásra buzdító gomb, és legalább 2 pop-up. Egy belépéskor, és egy kilépés előtt… Azonban azt is pontosan tudjuk, hogy ez már zavar téged, sőt akár felháborodnál rajta. Ezzel növelnénk a visszafordulási arányt, és arra késztetne, hogy soha ne térj ide vissza, és ne olvass hasznos cikkeket.

Szóval mi is a sikeres konverzió?

A sikeres konverzió az, amikor egy látogató elvégzi a kívánt cselekvést a webhelyeden és utána – közben – még jól is érzi magát a weboldaladon, webáruházadban. A márkád iránt nő a bizalma és visszatér a webhelyedre.

Adunk sok-sok ingyenes tippet személyre szabottan:

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Linkelj, ha eredményeket akarsz!

Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány tanácsot, tippet azoknak, akik jó helyen szeretnék látni az oldalaikat a Google-n. A legfontosabb, amit fejlesztés nélkül mi magunk is megtehetünk, hogy linkelünk! Ha eredményeket akarunk, mindig lássuk el linkekkel a cikkeket, mert a Google csak azokat a bejegyzéseket és oldalakat tudja megtalálni, amelyeket valahol, valahová bekötöttek a neten. Emellett azért is fontos a linkelés, mert megkönnyíti a user számára a tájékozódást, hiszen összekapcsolhatjuk a releváns tartalmakat, a Google pedig így jut információhoz a site-unkkal kapcsolatban, így érzékeli, melyek a legfontosabb tartalmaink. Mindez tehát azt jelenti, hogy a megfelelő belső linkelési stratégia plusz anyagi ráfordítás nélkül is növelheti a SEO hatékonyságát!

Miért fontosak a linkek a Google számára?

Mert a Google a linkeket használja annak megállapításához, hogy az adott oldalon mely tartalmak kapcsolódnak egymáshoz, és milyen értékes az adott oldal.

Hogyan dolgozik a Google?

A Google a weboldalakat egy robottal térképezi fel, ez a Googlebot. A robot megkeresi a Google indexébe felvehető új és frissített oldalakat. A Googlebot a folyamatot a korábbi feltérképezések során talált weboldalak URL-címeivel, valamint a webmesterektől kapott webhelytérképekkel kezdi. A Googlebot végiglátogatja ezeket a webhelyeket, és az oldalakon talált linkeket felveszi a feltérképezésre váró oldalak listájára. Ezután megkeresi az új és a megváltozott webhelyeket, valamint az inaktív linkeket, majd ezek alapján frissíti a Google indexét. A hivatkozások követésével a Google meghatározza, hogy milyen viszonyban vannak egymással az oldalak, bejegyzések. Így a Google rangsorolja a tartalmakat, és amelyeket fontosnak talált, mert sok más oldal mutatott rá, azt jobb helyre teszi a találati oldalakon.

Mennyit ér egy link?

Minél több link mutat egy oldalra, annál magasabb lesz a Google számára az értéke. Emellett fontos, hogy a következő oldalra átadott link érték osztódik az adott oldalon található hivatkozásokra, és így tovább. Jellemzően a nyitólapokra mutat sok hivatkozás, így általában ezek a legmagasabb link értékkel bíró oldalak. A keresők pedig mindig azokat az oldalakat rangsorolják feljebb, amelyeknek ez a mutatója jó. Ezért a legújabb bejegyzéseket például célszerű nem csak a kategória vagy rovatoldalra, de a nyitólapra is kitenni, hogy jobb értéket kapjon és a Google gyorsabban megtalálja.

Legyen linkelési stratégiánk!

SEO szempontból kulcsfontosságú, hogy rendszeresen értékeljük és javítsuk a belső linkelési stratégiánkat. A megfelelő belső hivatkozások linkelésével elérhetjük, hogy a Google megértse az oldalak fontossági sorrendjét, az oldalak közötti kapcsolatot és az oldalak értékét is.

A kiemelt cikkek mindent visznek

A weboldalak legfontosabb tartalmai a sarokkő- vagy kiemelt cikkek, miként arról korábban részletesen is írtunk. Ezekre a tartalmakra nagyon sok link kell hogy mutasson, a Google csak így fogja megfelelően kezelni. A sok hivatkozás miatt pedig ezeknek a cikkeknek lesz a legjobb link értéke. Ezt érdemes kihasználni, és ezekbe a kiemelt írásokba is belinkelni a kapcsolódó tartalmakat.

Úgy is erősíthetjük a kiemelt írásokat, ha a tematikailag kapcsolódó cikkek mellett a nyitólapról is elérhetővé tesszük, esetleg emellett még az oldal tetejére (a fejléc alá vagy a menüsorba) is belinkeljük. Így még erősebbé válnak ezek az írások a Google számára.

Emellett hasznos lehet belső linkeket adni azokhoz a kategóriákhoz, címkékhez, amelyekhez a poszt tartozik. Ezek segítségével a Google meg tudja érteni az oldal felépítését, és segít a látogatóknak a navigációban.

Kapcsolódó tartalmak linkelése

Ha kapcsolódó cikkeket linkelünk a posztokba, segítünk a Google-nak megérteni a site felépítését, ezért célszerű a cikkek aljára akár több kapcsolódó írást is bekötni. Erre vannak automatizált megoldások is, például ez , de a legjobb, ha magunk gyűjtjük össze a szóban forgó írásokat.

Legolvasottabb és legfrissebb cikkek

Érdemes a legfrissebb és/vagy a legnépszerűbb tartalmakat úgy elhelyezni, hogy azok minden oldaltípusról elérhetőek legyenek. Erre a legjobb megoldás az lehet, ha a láblécbe vagy valamelyik oldalsó hasábba kötjük be ezeket a tartalmakat. Ráadásul ez a megoldás nem csak SEO szempontból ideális, de megkönnyíti a usereknek a tájékozódást és növeli az elérést is – ami megint csak támogatja a SEO-t.

Mit ne mutassunk a Google-nak?

Valószínűleg olyan oldalakra is mutatnak linkek, amelyek nem fontosak SEO szempontból. Ilyen például a bejelentkezés, regisztráció. Korábban elég volt egy “no-follow” címkével jelölni az ilyen oldalakat. Ma már azonban nem ez a legjobb megoldás, érdemes inkább “no-index” címkével jelölni az olyan írásokat, oldaltípusokat, amelyeket teljesen láthatatlanná akarunk tenni a Google számára.

Mire figyeljünk a horgony szövegeknél?

A horgony szöveg az a pár szó, amire rá lehet kattintani, és ahonnét átlinkelünk egy másik oldalra, posztra. Figyeljünk arra, hogy nehogy túltoljuk az ilyen szövegeknél a kulcsszó-optimalizlását, mert a Google már túl okos ahhoz, hogy rájöjjön arra, ha trükközni akarunk, és minden horgony szövegnél ugyanazokat a kulcsszavakat adjuk meg például. Bár mindez korábban működőképes megoldás volt, ma már inkább érdemes figyelni arra, hogy ne pont ugyanazokra a kifejezésekre ültessük a linkeket, ne legyenek erőltetettek ezek a szövegrészek.

Forrás: Yoast.com

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Villámgyors weboldal készítés, szereti a Google (is)!

A Google keresőben előbbre kerülnek a gyorsabb weboldalak, s bár nem ez a legfőbb szempont amikor a kereső rangsorol, de kis mértékben ez is hozzájárul. Sokkal fontosabb azonban, hogy igazolhatóan a felhasználók a gyors és mobilra optimalizált weboldalakat szeretik jobban.

Miért fontos a gyors weboldal?

A gyorsaság ma már azért is szempont, mert a mobilnet elterjedésének köszönhetően a célközönség közel 20% -a mobilnetről éri el amit keres, ezért a kis adatmennyiség, és a gyors weboldal egyre inkább alapvető fontosságúvá válik. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

7 egyszerű lépés, keresőoptimalizálás okosan!

A keresőoptimalizálás sosem lesz egyszerű, ahogy a Google fejleszti saját SEO algoritmusait, és ahogyan egyre másra jönnek az updateek úgy kell alkalmazkodnia a keresőoptimalizálásban jártas szakembereknek is. Azonban nem várható el mindenkitől, így tőled sem, hogy keresőoptimalizálási szakember legyél, ezért szeretnék neked 7 tanácsot adni amit – jó eséllyel egyedül is – meg tudsz valósítani a weboldaladon. Főleg akkor érdemes ezeket a tanácsokat megfogadni, ha a tartalmad saját magad szerkeszted és állítod össze. Read more

Ha tetszett oszd meg másokkal is...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email