Black Friday begyűrűzött kis hazánkba [Info grafika]
2014-11-28Bemutatkozás – WebStart Consulting
2014-12-10Legdurvább becslések szerint a teljes földi népesség 42%-a képes elérni az internetet, így közel minden 3. embernek van internet hozzáférése. Persze nem minden statisztikának lehet hinni mert ha nézünk egy képzeletbeli falut, és ebben a faluban él egy 98 éves bácsi meg egy 4 éves kislány, akkor a falu statisztikailag nemzőképes. De vissza az eredeti témához, – elkanyarodva a morbid humortól – az internet felhasználók száma a világon 14 év alatt 741%-kal nőtt. Ez még akkor is meglepő szám ha országunk kicsinyke mint egy porszem ebben a gépezetben.
Ha csak Európát nézzük a táblázatban akkor is igen meglepő számokat találunk (452%), és ha ezt átforgatjuk Magyarországra, valamint “csak” 50%-os eredményt tartunk reálisnak, akkor is 250%-os növekedést könyvelhettünk el alig 14 év leforgása alatt. A konkrét KSH statisztikák szerint ma a lakosság 75%-a képes elérni az internetet Magyarországon, míg ez 2005-ben, ez csak 35% volt.
Abba is gondolj bele, hogy ez a növekedés robbanásszerű volt az elmúlt években, és nagy mértékben a piacra lépő okos telefonok is szerepet játszanak a folyamatban. Így ha mindent egybe vetünk egyértelmű, hogy főként az on-line kereskedelemben és szolgáltatásokban van számtalan kiaknázatlan lehetőség.
Így egy mai magyar vállalkozásnak elengedhetetlen, hogy megfelelő on-line stratégiával legyen jelen és előzze meg versenytársait. Hiszen ha megelőzöd a versenytársaid, akkor több bevételre és előnyösebb piaci helyzetre tehetsz szert. Érdemes megfontolnod, és megfelelő időben a megfelelő lépést lépned!
Tegyük fel, hogy vállalkozásod még a mai napig telefonon vagy faxon kapja a megrendeléseket a partnerektől. Lehet, hogy rossz példa, de néhány éve még igencsak életszerű volt. Így az aktuális ügyfeleidről bármilyen statisztika elkészítése vagy nagyon nehéz, vagy szinte lehetetlen. Ha a vállalkozásod nem lép időben és nem vezeti be az on-line megrendelések lehetőségét, akkor lemaradsz a versenyben és akár tönkre is mehetsz.
Gondold csak végig milyen, ma már igencsak elavultnak számító technológiákat, módszereket alkalmazol, milyen üzleti folyamatokat használsz a mindennapokban, hiszen ezen múlhat a vállalkozásod jövője. Az is tény, hogy azon vállalkozások akik jelentősebb összeget fordítottak on-line szoftverek fejlesztésére, és innovációra 2012-után 20%-ot (vagy ennél többet) növekedtek bevételeiket tekintve (KSH).