Hogyan válassz csapatot egy weboldal felújításhoz?
2015-03-18Igo és a 10 éves szülinap(p)
2015-04-21Az internet olyan gazdasági lehetőségek előtt nyitotta meg a kapukat az elmúlt években, amelyre gondolni se mertünk volna előtte. Az internetes kereskedelem szárnyal, a webáruházak rekordokat döntögetnek, és még mindig nagyon olcsón érhetjük el az embereket. Kimaradnál ebből?
Az Internet előnyeit ügyesen kamatoztatva olyan életet építhetsz fel, és élhetsz, amilyenre mindig is vágytál. Gondoltál már arra, hogy de jó lenne nyitni egy boltot a sarkon, és ott kiváló kínálattal várni a betérőket? Biztosan, hiszen a legtöbb ember fejében megfordul ez a gondolat. Utána is számoltál esetleg a költségeknek? Ugye, hogy a felénél elment a kedved az egésztől… pedig nem kell lemondanod az álmairól, mert van megoldás.
Nyiss webáruházat
A webáruháznak olyan előnyei vannak, amelynek köszönhetően meggyőződésünk, hogy az, akinek interneten értékesíthető terméke van, és nem értékesít a világhálón, az hatalmas ziccert hagy ki. Nincs még egy olyan felület, ahol ennyire kedvező árfekvés mellett üzemeltethetsz akár sok ezer terméket kínáló értékesítőhelyet. Ahogyan annyira olcsón sem érheted el a célközönségedet sehol, mint az interneten.
Szokták mondani, hogy néha a jóból is megárt a sok. No, de nem az internet világában.
Mert mibe is kerül egy virtuális bolt? Ne számolgass, a költségek egy webáruház nyitásakor nem érik el egy hagyományos bolt két-háromhavi „helységbérleti” terheit. Ettől függetlenül, mint szinte semmibe, így a webáruház készítésbe, nyitásba sem szabad mindenféle utánanézés híján belevágni, mert számos ponton elbukhat a dolog. Azért, hogy ez veled ne történjen meg, összeszedtünk 7 fontos szempontot neked, amelyek átlendíthetnek téged a webáruház nyitással járó nehézségeken.
1. Megfelelő domain név kiválasztása
A domain név kiválasztásánál legyél körültekintő, ne siesd el a döntést. Írj fel számtalan lehetőséget, kérdezd meg ismerőseidet, barátaidat. Kérd ki a véleményüket. Érdemes olyan domaint választani, amely egyértelműen utal a tevékenységedre, termékeidre. A legjobb, ha már a címben is szerepelnek a kulcsszavak. Mert arra egy kiváló marketing-stratégiával könnyedén hozhatsz forgalmat. Valamint hatékonyabb és egyszerűbb lesz a kereső-optimalizálás is.
2. Megosztott vagy dedikált szerver?
Eleinte szinte mindig elegendő egy apró birodalom egy nagy szerveren, amely ráadásul nem ver téged hatalmas költségekbe. Majd ahogyan bővül a termékpalettád, a portfóliód, úgy lesz egyre égetőbb szükséged egy saját, különálló szerverre, amely sebességben, rendelkezésre állási időben, tárhelyben, és biztonságban is kiszolgálja a webáruházad forgalmának növekedésével járó megnövekedett igényeidet.
3. A bizalom a legfontosabb
A bizalmat felépíteni hosszú idő munkája, lerombolni viszont egy pillanat műve. Nem hibázhatsz. Ez kiváltképp igaz a pénzügyekre. Egy webáruházban a látogatók, az ügyfelek sokszor online egyenlítik ki a végösszeget, ezért a legmagasabb biztonsági előírásoknak kell megfelelnie az oldaladnak. Nagyon fontos, hogy olyan pénzügyi szolgáltatóval köss szerződést, amelyben már nagyfokú a bizalom a vásárlói oldalon (PayPal, PayU, OTP Vpos).
4. Megfelelő logisztikai háttér
A kezdetekben szinte mindenki maga csomagolja, és adja postára a csomagokat, hiszen az ügyfélkör mérete, vagyis a webáruházad forgalma ezt lehetővé teszi. Ám te már ekkor készülj a jövőre, és keresd, kutasd a legjobb megoldást a folyamat automatizálására. Mert ezzel nem csak sok pénzt, hanem rengeteg munkát és időt is megtakaríthatsz. És a felszabadított időben például máris többet foglalkozhatsz a webáruház marketingjével, kereső-optimalizálásával.
5. Folyamatosan hirdess és kommunikálj az emberekkel
Tíz éve talán még meg lehetett élni úgy a piacon, hogy elkészítettünk egy tetszetős webáruházat vagy weboldalt, és vártuk az érdeklődők áradatát. Ma már megfelelő kereső-optimalizálás, releváns, minőségi tartalom, és reklám nélkül nagyon hamar a versenytársak mögé szorulhatsz. Ugyanennyire fontos, hogy legyél „látható”, érezzék a látogatók, hogy a te webáruházad él és virul. Posztolj rendszeresen érdekes, értékes blogbejegyzéseket, válaszolj az ügyfelek leveleire hamar, és mindig legyen naprakész az információ az oldaladon.
6. A hűséges vásárló a legjobb ügyfél
Nézz körül, most kapásból hányféle hűségprogramot tudnál felsorolni? Nem véletlen, hogy azonnal eszedbe jutott vagy egy tucat. Mindenki egy hűséges vevői bázis kialakítására törekszik a kereskedelemben. Ezért kritikus fontossággal bírnak a jól célzott akciók, a gördülékeny ügyfélkezelés, a megnyerő ügyfél kommunikáció.
7. Termék csere, visszaküldött áruk és ügyfélpanaszok kezelése
Nagyon fontos mondat következik. Kérd ki ügyvéd, szakértő véleményét, és egy minden részletre kiterjedő, támadhatatlan ÁSZF-et tegyél elérhetővé a webáruházadban. Semmiképp ne kezdj bele a megszerkesztésébe, mert biztosan ezernyi fontos szempontot fogsz kihagyni, és ez nagyon sokba kerülhet neked utólag. Valamint bármilyen hangnemben is keresnek meg téged, alapszabály, hogy te sose légy udvariatlan. Mert az interneten nagyon hamar híre megy ám mindennek.
Nyugodtan tekinthetsz erre a hét pontra úgy, mint egy útjelző táblára, amely segít neked a tájékozódásban egy olyan terepen, amelyen eleinte még biztosan egy kicsit bizonytalanul, bátortalanul mozogsz majd. Viszont azzal, hogy ezt a cikket elolvastad, máris nagyon sokat tettél azért, hogy a tanulópénz a lehető legkisebb legyen. Sok sikert kívánunk álmaid megvalósításához.
2 Comments
Szuper lett a cikk! Köszönöm szépen, még jövök.
Köszönöm! Örülök, hogy tetszett. Az ilyen jellegű link építést a Google bünteti, szóval a felhasználó névbe nem tenném be a weboldalad linkjét. 🙁 Gondold át, és írj nekem ha változtatni szeretnél raja. És még a tárhely fiókkal is vannak gondok ahogy nézem :((