Igo és a 10 éves szülinap(p)
2015-04-21Rossz hírünk van: Superman nem akar nálad dolgozni
2015-06-02Egy korábbi weboldal felújításról szóló, rövidebb lélegzetvételű cikkben ígéretet tettünk arra, hogy az összes weboldal típus esetében írunk pár okot, amiért érdemes felújítani egy weboldalt vagy webáruházat. Azonban mielőtt belekezdenénk a weboldal felújítás okainak a felsorolásába, lássuk milyen típusú webes oldalak esetében fogunk átnézni néhány példát. Az informatív (céges) bemutató weboldalakkal kezdünk, majd a webáruházakkal folytatjuk, ésaz egyedi webes szoftverekkel, (pl.: online újság)zárjuk a sort.
Weboldal felújítás
Amikor egy informatív weboldal felújításának szükségességét szeretnénk eldönteni akkor általában a következő kérdéseket és okokat érdemes végig gondolni, vagy feltenni magunknak.
Ha ezekre a kérdésekre a válasz igen, vagy a megállapítás igaz, akkor érdemes a weboldal felújításba belekezdeni.
- A cégedet bemutató oldal elsődleges célja, hogy kapcsolatfelvételeket produkáljon, ennek ellenére az elmúlt időszakban nem hozott egyetlen vevőt sem, vagy töredékére esett vissza a konverzió?
- A weboldalad látogatói forgalma a keresők (elsősorban a Google) felől minimális?
- A weboldaladat mobil eszközön kényelmetlen használni, viszont magas a mobil felhasználók aránya?
- Az oldal grafikai megjelenése több mint 8 éve készült, és még 800px szélesre lett tervezve…?
- A lepattanók, visszafordulók aránya 50% felett van a nyitó oldalon, és más oldalakon is?(Google Analytics)
- Az oldalt nem lehet adminisztrálni, a tartalom változtatáshoz fejlesztő, külső emberre van szükség , ezáltal nehézkes, lassú vagy nem is megoldható, mert a fejlesztő már nem elérhető?
- Az oldalt folyamatosan támadások érik, és feltörik azt? A tárhelyedről folyamatosan kéretlen leveleket küldenek ki?
- A CMS rendszer, legyen az akár WordPress, Drupal vagy Joomla… elavult, és több verziónyi frissítés lenne szükséges hozzá?
Ezek csak a legalapvetőbb indokok. Kisebb és kevésbé fontos érvek mentén is érdekes lehet egy weboldal felújítása.
Webáruház felújítás
A webáruházak elsődleges üzleti célja a forgalomnövekedés és értékesítés. Így aztán ebben az esetben elég könnyű eldönteni, hogy mennyire teljesíti az oldal az elvárásokat . Minden esetben van hová fejlődni, csak meg kell vizsgálni néhány szempontot.
Ha az alábbi állítások igazak akkor célszerű alaposabban átgondolni a webáruház felújítását.
- A webáruház bevételeivel nem vagy teljesen elégedett azt gondolod, hogy lehetne ennél több is (de nem feltétlenül tudod hogyan érheted ezt el).
- A webáruház, keresőkből érkező forgalma nem elégséges, és ha mégis az, akkor is magas a lepattanók aránya (Google Analytics).
- A webáruházadat sokan látogatják, de mégis kevesen vásárolnak.
- A mobil eszközökön a vásárlás a webáruházban nehézkes, nem igazán felhasználó barát.
Ezek a leggyakoribb okok, amiért érdemes a webáruház felújításán – vagy annak egy részének felújításán – elgondolkodni. Természetesen egy modern, és elég bevételt termelő webshopon is lehet még több, és jobb forgalmat elérni, csak lehet, hogy egy picit nehezebb.
Hírportál – on-line újság
Egy képzeletbéli hírportál esetében számtalan ok lehet, amiért érdemes a felújításon elgondolkozni, de szerintünk ezek közül is sorrendben a következő okok megvizsgálásával érdemes kezdeni.
- Az oldal olvasottsága szépen lassan csökken: a felületen a kiemelt hírek olvasottsága csökken, akkor vajon a tartalom miatt van-e?
- Az oldal olvasottsága és látogatottsága nem csökken, sőt növekedő pályán van, azonban a szerverkörnyezet fenntartása során terhelési problémák adódnak (netán többlet költségek)?
- Az adminisztratív funkciók kényelmesebbé tételével csökkenthetők lennének a szükséges munkaórák?
- A reklám bevételek növelése érdekében egy jobb struktúra eredményesebb lehet?
- A mobil látogatók a megfelelő kényelem mellet kapják meg a releváns tartalmakat?
Ezen szempontokat – és még néhány más egyedi kritériumot – érdemes megvizsgálni, amikor a portál felújítása szóba kerül.
Összegzésként
Egy on-line szoftver – legyen az weboldal, webáruház vagy bármely más üzleti modellt érvényesítő rendszer – felújítása minden esetben igen nagy körültekintést igényel. Nem kis felelősség, és teher kerül a tulajdonos csapat/cég vállára, amikor ezt a lehetőséget mérlegelni kezdi. Ilyen esetben mindenképp érdemes szakértő tanácsát kérni, hiszen sok kellemetlenségtől óvhat meg téged, a vállalkozásodat. Egy tanácsadóra elköltött minden forinton akár több forintot is kereshetsz, hiszen a szakmai segítségével kikerülöd a zsákutcákat.. Ha nem vagy biztos abban, hogy szükséges-e a te weboldalad felújítása, akkor bátran kérd ki tanácsadónk véleményét.
Következő cikkünkben mindenképp megnézzük, milyen szempontok szerint érdemes a weboldal felújításban részt vevő céget vagy csapatot kiválasztani.